Gå til innhold

er det mulig å fjerne disse flisene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Nettop kjøpt en leilighet. Er storfornøyd med alt utenom en ting i badet. Han vi kjøpte leiligheten fra har satt på fliser på gulvet foran dusj hjørne for å stoppe vannet. Han sa at det er fordi hver gang man dusjer så sprer vannet seg på resten av gulvet også og det blir vanskelig å holde gulvet rent derfor valgte han å sette på disse flisene som brukes som vannstopper.

Jeg lurer på hva dere syns om dette? Jeg syns at det ikke matcher med resten av badet. Hadde disse flisene også vært i hvit farge så var det greit.
Jeg vil gjerne fjerne disse flisene.

 Jeg lurer på om det er en lang prosess å fjerne disse??? Eller er det enkelt?

Burde jeg fjerne disse?

Screenshot_20181030-192009.jpg

Screenshot_20181030-192017.jpg

Screenshot_20181030-192026.jpg

Screenshot_20181030-192036.jpg

Anonymkode: 124aa...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er de festet? Er det sementlim eller silikon? Det likner mest på silikon, og det burde være en relativt enkel sak å få vekk. Da kan du bruke kniv rundt kanten, og skjære glassbyggerstenen bort fra flisene. Evt. kan du bruke en pianostreng, fiskesene e.l. og skjære deg ned langs veggen og bortetter gulvet. Deretter må du skrape og skrubbe bort silikonrestene. Vær forberedt på at det kan bli sittende igjen noe silikon i fugene mellom flisene. 

Sementlim kan være litt vanskeligere, da må det antakelig hugges vekk. Snakk med en fagmann, eller en handymann/-kvinne du kjenner. Dette vet jeg lite om. 

For øvrig må du bestemme selv hva du vil, men jeg hadde prøvd å fjerne dem. Glassbyggerstenen står riktignok ganske rett, men som du sier kræsjer det med resten av badet. Dessuten har fugingen et presisjonsnivå som hadde vært sjarmerende på noe en 5-åring hadde laget på barnehagen. På et bad? Not so much. :P

Anonymkode: d66b7...49c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, løsne silikon og ta de opp. Svaret er jo alt skrevet, så ikke noe å dytte før.

Anonymkode: bf143...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dytter

Anonymkode: 124aa...962

Hvis det er en grunn til at du ikke kan bruke svarene du har fått hadde det vært mer konstruktivt å si hvorfor enn å bare dytte opp tråden, så kunne du kanskje fått noen mer relevante svar. 

Anonymkode: d66b7...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...