Gå til innhold

Nok en kvinne som ikke kan akseptere at menn og kvinner har forskjellige interesser


hocane

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Horten Market skrev:
 

Huff, du kan ikke mene dette? At innvandringsproblemet er så vanskelig å løse. Er det fordi du tenker som en venstresosialist at du ikke ser den åpenbare løsningen? Jeg tror ditt politiske ståsted hindrer deg i å erkjenne den virkelige årsaken til at fremmede folk strømmer til landet, dermed ser du ikke løsningen som ligger i dagen. For du tror det er fordi folk har det så vondt og vanskelig, og det er uutholdelig i hjemlandene. Niks. De kommer i strie strømmer til en land som gir dem alt de trenger. Det er gratis for utlendinger å bo i Norge. Skjønner du nå? Med ett pennestrøk kan flyktningestrømmen til Norge løses: Stopp økonomisk støtte og særordninger for utlendinger.

Hei du jeg er feminist og har stemt høyre, KrF og venstre og Ap. Glemte stemme i fjor pga influensa og syke barn.... men ja jeg har stemt venstre også ja! Altså ap venstre ! Og Venstre! Faktisk også Senterpartiet for mange år siden da slekta kommer fra bondeland og jordbruk. Nå har vi høyre og synes de har akkurat samme fornuftige innvandringspolitikk som partiene før dem og ut fra forutsetningene vi har i dag! Heia Høyres politikk og Ap s politikk , stort sett samme opplegg. 

Hvorfor er du ikke blitt statsminister som vet hvordan alt skal løses??

Er du bare et hylekor?

Anonymkode: b67a1...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Horten Market skrev:
 

Huff, du kan ikke mene dette? At innvandringsproblemet er så vanskelig å løse. Er det fordi du tenker som en venstresosialist at du ikke ser den åpenbare løsningen? Jeg tror ditt politiske ståsted hindrer deg i å erkjenne den virkelige årsaken til at fremmede folk strømmer til landet, dermed ser du ikke løsningen som ligger i dagen. For du tror det er fordi folk har det så vondt og vanskelig, og det er uutholdelig i hjemlandene. Niks. De kommer i strie strømmer til en land som gir dem alt de trenger. Det er gratis for utlendinger å bo i Norge. Skjønner du nå? Med ett pennestrøk kan flyktningestrømmen til Norge løses: Stopp økonomisk støtte og særordninger for utlendinger.

Hva med å begynne med deg selv? Hvor var du på ferie siste 20 årene - kun  i Norge ?

Å selv forfekte at man skal få lov reise jorda rundt som turist bare for morro skyld - og så bli hysterisk når folk fra de stedene kommer hit pga fattigdom etc. Er det ikke litt paradoksalt? 

Anonymkode: b67a1...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å selv forfekte at man skal få lov reise jorda rundt som turist bare for morro skyld - og så bli hysterisk når folk fra de stedene kommer hit pga fattigdom etc. Er det ikke litt paradoksalt? 

Anonymkode: b67a1...281

Mener du andre land har ordninger som gir gratis opphold for oss nordmenn? Føler meg litt dum nå, for jeg har alltid betalt for meg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:
 

Mener du andre land har ordninger som gir gratis opphold for oss nordmenn? Føler meg litt dum nå, for jeg har alltid betalt for meg selv.

Bare tenk litt på det du. Reflekter over etikken.  

Hvis du reiser til Langtvekkistan neste gang kan du se om det gir litt ubehag å glo på fattigfolk av ren nysgjerrighet. For så å være hysterisk over at fattigfolk kommer hit. 

Bare en tanke. Men vekker det ikke ubehag så er det for deg ikke noe etisk dilemma. God ferie.

Anonymkode: b67a1...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2018 den 11.23, miss spjåk skrev:
 

men her synes jeg du blander kortene litt. Jeg svarte på det Hocane skrev om at "jeg sier absolutt ikke at kvinner ikke burde søke seg inn i typiske "mannefag" men ikke prøv å tving folk inn i arbeidsfelt de egentlig ikke vil." Hva har diskriminering med dette å gjøre? Jeg synes ikke kvotering er rettferdig, jeg synes ikke diskriminering verken mot kvinner eller menn er ok. I min jobb kvoterer de inn menn, så det går ofte begge veier. At grunnskolen ligger i favør jenter kommer vel an på hvordan man ser det. Da jeg gikk på skolen var det guttene som dominerte og som fikk veldig mye oppmerksomhet fordi jentene var stille og ganske pliktoppfyllende. Det gikk så langt at gymlæreren skilte jentene og guttene i gymmen fordi guttene var så dominerende.

Men du sikter kanskje til at gutter ofte trenger mer aktivitet og at skolen er bygget på prinsippet om stillesitting og å ha fokus over lengre tid? Der er jeg helt enig i, vi bør endre undervisningen til å bli mer tilrettelagt, mer fysisk aktivitet og mer visuell og praktisk undervisning. Mange greier ikke henge med og det er kanskje der enkelte gutter faller fra.  

 

 

De tvinger bedre mannlige kandidater til å søke andre jobber enn de jobbene de ville ha, bedre? Det er diskriminering mot de mennene, og la oss være ærlig det skjer i hovedsak mot menn i dagens arbeidsmarked. Det finnes sikkert outliers, men akkurat innen dette er det systematisk diskriminering innen bortimot hele industrien i Norge, og det starter allerede i lærlingestillinger. 

Grunnskolen er bedre for jenter på flere plan, gutter har mer energi som de overhodet ikke får brukt noe utav i skolegangen, isteden blir de sett på som problembarn. Gutter modnes senere og starter skolen ett år for tidlig. Praktiske fag er så og si borte vekk, noe som igjen er negativt for gutter. For å oppnå generell studiekompetanse er det tre karakterer i norsk, to i engelsk, en i matte og en i naturfag. Det er dokumentert at jenter er bedre på språkfag mens gutter er bedre i matematikk, dessverre så er et så viktig fag en vanvittig liten del av timeplanen på videregående. Tragikomisk egentlig at vi tvinger elevene til å gå gjennom nynorsk istedenfor å dramatiske forbedre mattekunnskapen, noe som virkelig trengs på alle plan.

 

En annen ting er at forskning viser at lærere gir gutter dårligere karakterer enn de faktisk fortjener i forhold til jenter i oecd land.

Anonymkode: 7df20...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...