Gå til innhold

Nok en kvinne som ikke kan akseptere at menn og kvinner har forskjellige interesser


hocane

Anbefalte innlegg

Hør her. Jeg er alt for at du skal ha frihet til å bli akkurat hva du vil.

Men du kan ikke tvinge kvinner inn i typiske mannsdominerte yrker akkurat som du ikke kan tvinge menn inn i typiske kvinnedominerte yrker.

Jeg så nettopp dette klippet, og det som forbauser meg over denne kvinnen er at hun ikke ser ut til å akseptere at menn og kvinner tar forskjellige valg basert på forskjellige interesser.

Det er helt sant det Peterson sier, at generelt, kvinner er mer interessert i mennesker og menn mer interresert i ting. Dette er noe jeg har visst lenge.

 

Endret av hocane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt tingen her. Det er mange kvinner som jobber som sveisere. Jeg kjenner en som jeg har kjent siden jeg var liten. Hun har jobbet med sveisearbeid på rigger bygget på Stord.

Jeg vet om kvinnelige mekanikere. En av norges og europas beste driftingkjørere er kvinne og var på tv.

Så er det nå flere menn nå i omsorgsyrker enn før.

 

Vi velger det yrket som passer oss, ikke sant?

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:
 

Du fanger jo åpenlyst ikke poenget hennes. Hun sier oppdragelse og kultur former våre valg  (miljø) og at det er der vi kanskje må forsette å gjøre en god jobb. Han avbryter henne og sier at «bevisene viser at dette ikke stemmer (til applaus fra salen) - også kuttes klippet.

Men det at kultur ikke spiller en rolle er jo vrøvl. Klart det gjør det. Så kvinner i Saudi-Arabia har en annen genetikk enn kvinner i Norge siden de ikke «foretrekker» å kjøre bil..?? Såklart ikke! Det er reguleringen i landet som hindrer dem fra det.

kultur er mye, en blanding av skrevne og uskrevne regler. Og kultur er miljø, altså ikke genetikk.