Gå til innhold

"Wedding announcement" på norsk?


thinkmaster100

Anbefalte innlegg

Dette virker bare utrolig sært. Jeg hadde stusset veldig hvis jeg plutselig fikk et kort i posten der det sto "vi har giftet oss", fra noen fjerne bekjente, og hvor jeg ikke visste om bryllupet på forhånd, ikke var invitert i bryllupet og heller ikke hadde sendt noen gave. OK, fint at dere har giftet dere, men hvorfor trenger jeg å bli personlig informert om det? Hva skal jeg med den informasjonen? Et bilde i avisa holder i massevis, det er det som er vanlig i Norge.

Anonymkode: 14f2b...01a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Overrasket skrev:
 

"Tidligvarsel om fremtidig skilsmisse"

Hahah. Blir nesten sånn "Hardt vær står aldri lenge på". 😅

Anonymkode: 34274...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Men hva er poenget? Viss ikke folk har fått det med seg via avis eller sosiale media så har de nok ikke peiling på hvem paret er engang. Det er bortkastet tid for begge parter rett og slett. 

Anonymkode: 34274...845

hva er egentlig poenget med tradisjoner? For min del, der jeg kommer fra er poenget å sikre at man når ut med en takk til alle som har bidratt, være seg med kaker, hjelp, organisering, blomster osv.. samt en kunngjøring av ekteskapet på en måte - siden vi ikke har noen "lysning" i kirken osv der jeg kommer fra - for min del er det en naturlig del av tradisjonen rundt bryllupet.

Vi reserverer datoen, vi sender invitasjon, vi har "kvelden før kvelden samlig" så selve dagen, så 2nd day - ryddigen og suppen tredjedag.. Det er kanskje en større greie for oss enn for dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2018 den 11.51, Carrot skrev:
 

hva er egentlig poenget med tradisjoner? For min del, der jeg kommer fra er poenget å sikre at man når ut med en takk til alle som har bidratt, være seg med kaker, hjelp, organisering, blomster osv.. samt en kunngjøring av ekteskapet på en måte - siden vi ikke har noen "lysning" i kirken osv der jeg kommer fra - for min del er det en naturlig del av tradisjonen rundt bryllupet.

Vi reserverer datoen, vi sender invitasjon, vi har "kvelden før kvelden samlig" så selve dagen, så 2nd day - ryddigen og suppen tredjedag.. Det er kanskje en større greie for oss enn for dere..

Hvordan er opplegget når dere skiller dere? 

Anonymkode: 7a500...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvordan er opplegget når dere skiller dere? 

Anonymkode: 7a500...ccf

:fnise: offentlig fornedrelse så klart i samme stil som her i Norge, da går det over facebook, twitter, snapchat, instagram, ryktebørsen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...