Gå til innhold

Stråling fra mobil!


Anonym 02

Anbefalte innlegg

10 timer siden, tdm900 skrev:

Les en gang til hva jeg skrev!

Jeg har testet uten at jeg vet om den var på eller av og kjente forskjell. Kjente også med øyet

Anonymkode: 45922...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har testet uten at jeg vet om den var på eller av og kjente forskjell. Kjente også med øyet

Anonymkode: 45922...614

Deg om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2020 at 12:35 PM, tdm900 said:

Ja, om man vet at mobilen står på, fungere det. Men da er du også en som ikke har peiling! Du hadde garantert ikke bestått en blindtest på nettopp dèt.

Du skal ikke se bort fra at noen faktisk kan føle denne strålingen tett innpå.
Men hva betyr det at "mobilen står på"? Står den i standby og pulser en kort dose med noen minutters mellomrom, eller streames video så datapakkene spruter veggimellom?
Og er du like ved en basestasjon (mast) = 5 streker, eller er du i bushen eller i kjellerbunkeren og har 1 blinkende strek? Hvis det siste sender jo mobilen på full guffe (d.v.s. høyest mulig ut-effekt peak-to-peak).

Hvis jeg måtte stå med hodet i en mikrobølgeovn med 1200W effekt, så ville jeg likevel satt den på laveste effekt, f.eks. 100W, så det kribler litt mindre i knollen, men jeg ville helst latt være.

youtuber-comes-unstuck-video.jpg

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg støtter deg idet du sier. Men hva med smartmålere som jeg har rett utenfor mitt soverom. Hvordan kan man beskytte seg mor slik stråling ?  Kan man bruke aliminimsfolie over målerne ?

Anonymkode: 421d1...16e


Flere lag med alu-folie vil kunne blokkere strålinga, men om den sitter utenpå veggen din, så får du neppe dekket baksiden (innsiden). Strålene går fint gjennom trevegg, med litt demping. Betongvegg gir bedre demping.

Ofte sitter antennen festet utenpå sikringsskapet og ledningen går gjennom hull boret i selve skapet. Antennen er bare et lite grått deksel.

Er det din måler eller naboens?

Høyfrekvent stråling måles med rett utstyr som gjerne koster noen tusinger.
Her er et eksempel på hvordan det ser ut.

 

Noen tar verktøyet i egne hender, men du får fort noen på døra om det gjøres.
Anbefales ikke for de med uniform-skrekk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, slask skrev:

Du skal ikke se bort fra at noen faktisk kan føle denne strålingen tett innpå.
Men hva betyr det at "mobilen står på"? Står den i standby og pulser en kort dose med noen minutters mellomrom, eller streames video så datapakkene spruter veggimellom?
Og er du like ved en basestasjon (mast) = 5 streker, eller er du i bushen eller i kjellerbunkeren og har 1 blinkende strek? Hvis det siste sender jo mobilen på full guffe (d.v.s. høyest mulig ut-effekt peak-to-peak).

Hvis jeg måtte stå med hodet i en mikrobølgeovn med 1200W effekt, så ville jeg likevel satt den på laveste effekt, f.eks. 100W, så det kribler litt mindre i knollen, men jeg ville helst latt være.

youtuber-comes-unstuck-video.jpg

Skjønner ikke at du ikke stikker langt skogs, hvor det ikke finnes et eneste jævla mobilsignal i mils omkrets! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tdm900 said:

Skjønner ikke at du ikke stikker langt skogs, hvor det ikke finnes et eneste jævla mobilsignal i mils omkrets! 

Det er visst mye du ikke skjønner som har snakket mot bedre vitende i alle innlegg tråden igjennom.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, slask skrev:

Det er visst mye du ikke skjønner som har snakket mot bedre vitende i alle innlegg tråden igjennom.

Skjønner alt, men det er værre med deg! Du innbiller deg selv at du blir kokt av mobilsignaler! 

Anonymkode: 2e0b8...04b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner alt, men det er værre med deg! Du innbiller deg selv at du blir kokt av mobilsignaler! 

Anonymkode: 2e0b8...04b

Fantasier som finnes i ditt eget hode bør du slutte å tillegge andre.
Det skader først og fremst din egen troverdighet.
Ta deg tid til å høre hva kunnskapsrike mennesker forteller. Når det gjelder innen telekom, så kan du ikke stole på de som tjener de store pengene på teknologien de vil pushe. Helserisiko vil ikke få oppmerksomhet om det er til hinder for å tjene store penger.

Forrige side i tråden har 3 videoer du burde titte på.
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1230453-stråling-fra-mobil/page/12/

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2020 den 15.14, slask skrev:


Flere lag med alu-folie vil kunne blokkere strålinga, men om den sitter utenpå veggen din, så får du neppe dekket baksiden (innsiden). Strålene går fint gjennom trevegg, med litt demping. Betongvegg gir bedre demping.

Ofte sitter antennen festet utenpå sikringsskapet og ledningen går gjennom hull boret i selve skapet. Antennen er bare et lite grått deksel.

Er det din måler eller naboens?

Høyfrekvent stråling måles med rett utstyr som gjerne koster noen tusinger.
Her er et eksempel på hvordan det ser ut.

 

Noen tar verktøyet i egne hender, men du får fort noen på døra om det gjøres.
Anbefales ikke for de med uniform-skrekk.

 

 

Dessverre så har jeg min og naboenes målere rett utenfor utgangsdøren døren min. Målerne har baksiden rettet mot kjøkkenet. så jeg vurderer å kjøpe beskyttelse og legge på veggen bak målerne. Kan sikker bruke aliminium på veggen. Vet at en butikk i Oslo som heter Baldron selger skjerming. Men jeg bor ikke der. 

Anonymkode: 421d1...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dessverre så har jeg min og naboenes målere rett utenfor utgangsdøren døren min. Målerne har baksiden rettet mot kjøkkenet. så jeg vurderer å kjøpe beskyttelse og legge på veggen bak målerne. Kan sikker bruke aliminium på veggen. Vet at en butikk i Oslo som heter Baldron selger skjerming. Men jeg bor ikke der. 

Anonymkode: 421d1...16e

Men - står målerne i stål sikringskap? Da skjermes jo strålinga mot din vegg, samt at veggen også demper noe.
Kjøkkenet er kanskje ikke der du sitter mest? Avstand er bra - jo lenger unna jo mindre treffer deg.

Og er det antenne ført ut i siden på sikringskapet? Hvis ikke så er det strålelekkasjen i sikringsskapets sprekker som gjør at det fungerer. Tror riktignok at det mest vanlige nå er antenne montert i hull i sikringsskapet.

Om måleren faktisk er "innestengt" i sikringsskap så må den guffe opp sendereffekten pga dempingen i skapet.

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så redd for å bli stråleskadd, burde du også la være mobil, pc, tv og andre mennesker. Alt rundt oss avgir stråling.

Anonymkode: 5c179...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis du er så redd for å bli stråleskadd, burde du også la være mobil, pc, tv og andre mennesker. Alt rundt oss avgir stråling.

Anonymkode: 5c179...7ac

En stasjonær pc med fast kabel (Ethernet) avgir ikke problematisk stråling, meg bekjent.
En TV tilkoblet antennekabel og Wifi deaktivert stråler ikke problematisk.
Mennesker stråler ikke (bortsett fra varmestråling, infrarødt), men du tenker kanskje på de med mobil, blåtann, laptop-wifi osv?

Jeg er fullt klar over at elektronikk avgir stråling i forskjellig grad, men det er jo de trådløse senderne som virkelig er problemet, samt hvordan de brukes. For 25 år siden kom GSM i vanlig bruk (900 MHz frekvens, senere tok de i bruk 1800 MHz).

Antall enheter var lavt og ingen surfet på dem. Det betyr at de bare sendte når man ringte noen. Mange år senere har alle fra 8-10 år sin egen mobil og den brukes som leketøy, TV-skjerm (video-streaming), og i tillegg har folk en drøss andre apparater som sender med tilsvarende mikrobølge-teknologi.

Mens man for 25 år siden kanskje hadde et par mobiler i heimen, som stort sett stod på standby og avga noen pulser i ny og ne, så har vi i dag en gallopperende puls-sky som omgir oss nesten hvor vi går. På bussen kan det sitte 50 stykker med hver sin stråletåke-generator. Det samme på arbeidsplassen, flyplassen, kjøpesenteret, legekontoret, skolen osv.

Må heller ikke glemme basestasjonene som ofte består av mange sendere, riktignok i forskjellige retninger, men også flere sendere pga forskjellig teknologi (2G/4G/5G.....3G utfases).
Disse står ikke bare på frittstående master, men finnes på vegger, både ut og inne, stadig flere små lokale enheter for å dekke alle kroker og kriker på mikro/makronivå.
Og er ikke det nok så stikker folk små pinnner i øra som tilbyr ytterligere lokal stråling, intravenøst omtrent.

Strålevernet som er en statlig greie fungerer ikke som folk tror. Mange innbiller seg at statens helseorganer beskytter folket, noe som dessverre er helt feil (bl.a. Einar Flydal har skrevet mye om dette defekte organet, med begrunnelse).

Jeg kunne selvfølgelig tenkt kun på meg selv, bygget et stråleskjermet rom i kjelleren og glemt at det er noe som heter dagslys, men jeg er mer opptatt av å spre kunnskapen om hva vi utsettes for, hvor helseaspektet er outsourcet til private telekom-profittører.

Jo flere som skjønner ståa, jo bedre.

Tusenvis av forskningsrapporter har påvist skader fra elektromagnetisk stråling. Folkets Strålevern mener nåværende forskning er bevis nok til å iverksette føre-var-tiltak – og nok til å senke tillatte grenseverdier.

https://www.folkets-stralevern.no/lenker/

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, slask skrev:

En stasjonær pc med fast kabel (Ethernet) avgir ikke problematisk stråling, meg bekjent.
En TV tilkoblet antennekabel og Wifi deaktivert stråler ikke problematisk.
Mennesker stråler ikke (bortsett fra varmestråling, infrarødt), men du tenker kanskje på de med mobil, blåtann, laptop-wifi osv?

Jeg er fullt klar over at elektronikk avgir stråling i forskjellig grad, men det er jo de trådløse senderne som virkelig er problemet, samt hvordan de brukes. For 25 år siden kom GSM i vanlig bruk (900 MHz frekvens, senere tok de i bruk 1800 MHz).

Antall enheter var lavt og ingen surfet på dem. Det betyr at de bare sendte når man ringte noen. Mange år senere har alle fra 8-10 år sin egen mobil og den brukes som leketøy, TV-skjerm (video-streaming), og i tillegg har folk en drøss andre apparater som sender med tilsvarende mikrobølge-teknologi.

Mens man for 25 år siden kanskje hadde et par mobiler i heimen, som stort sett stod på standby og avga noen pulser i ny og ne, så har vi i dag en gallopperende puls-sky som omgir oss nesten hvor vi går. På bussen kan det sitte 50 stykker med hver sin stråletåke-generator. Det samme på arbeidsplassen, flyplassen, kjøpesenteret, legekontoret, skolen osv.

Må heller ikke glemme basestasjonene som ofte består av mange sendere, riktignok i forskjellige retninger, men også flere sendere pga forskjellig teknologi (2G/4G/5G.....3G utfases).
Og er ikke det nok så stikker folk små pinnner i øra som tilbyr ytterligere lokal stråling, intravenøst omtrent.

Strålevernet som er en statlig greie fungerer ikke som folk tror. Mange innbiller seg at statens helseorganer beskytter folket, noe som dessverre er helt feil (bl.a. Einar Flydal har skrevet mye om dette defekte organet, med begrunnelse).

Jeg kunne selvfølgelig tenkt kun på meg selv, bygget et stråleskjermet rom i kjelleren og glemt at det er noe som heter dagslys, men jeg er mer opptatt av å spre kunnskapen om hva vi utsettes for, hvor helseaspektet er aoutsourcet til private telekom-profittører.

Jo flere som skjønner ståa, jo bedre.

Tusenvis av forskningsrapporter har påvist skader fra elektromagnetisk stråling. Folkets Strålevern mener nåværende forskning er bevis nok til å iverksette føre-var-tiltak – og nok til å senke tillatte grenseverdier.

https://www.folkets-stralevern.no/lenker/

 

Alt vi har gir oss stråling. Jeg kunne ikke brydd meg mindre hvilke stråler jeg blir utsatt for.

Anonymkode: 5c179...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.1.2020 den 15.59, slask skrev:

En stasjonær pc med fast kabel (Ethernet) avgir ikke problematisk stråling, meg bekjent.
En TV tilkoblet antennekabel og Wifi deaktivert stråler ikke problematisk.
Mennesker stråler ikke (bortsett fra varmestråling, infrarødt), men du tenker kanskje på de med mobil, blåtann, laptop-wifi osv?

Jeg er fullt klar over at elektronikk avgir stråling i forskjellig grad, men det er jo de trådløse senderne som virkelig er problemet, samt hvordan de brukes. For 25 år siden kom GSM i vanlig bruk (900 MHz frekvens, senere tok de i bruk 1800 MHz).

Antall enheter var lavt og ingen surfet på dem. Det betyr at de bare sendte når man ringte noen. Mange år senere har alle fra 8-10 år sin egen mobil og den brukes som leketøy, TV-skjerm (video-streaming), og i tillegg har folk en drøss andre apparater som sender med tilsvarende mikrobølge-teknologi.

Mens man for 25 år siden kanskje hadde et par mobiler i heimen, som stort sett stod på standby og avga noen pulser i ny og ne, så har vi i dag en gallopperende puls-sky som omgir oss nesten hvor vi går. På bussen kan det sitte 50 stykker med hver sin stråletåke-generator. Det samme på arbeidsplassen, flyplassen, kjøpesenteret, legekontoret, skolen osv.

Må heller ikke glemme basestasjonene som ofte består av mange sendere, riktignok i forskjellige retninger, men også flere sendere pga forskjellig teknologi (2G/4G/5G.....3G utfases).
Disse står ikke bare på frittstående master, men finnes på vegger, både ut og inne, stadig flere små lokale enheter for å dekke alle kroker og kriker på mikro/makronivå.
Og er ikke det nok så stikker folk små pinnner i øra som tilbyr ytterligere lokal stråling, intravenøst omtrent.

Strålevernet som er en statlig greie fungerer ikke som folk tror. Mange innbiller seg at statens helseorganer beskytter folket, noe som dessverre er helt feil (bl.a. Einar Flydal har skrevet mye om dette defekte organet, med begrunnelse).

Jeg kunne selvfølgelig tenkt kun på meg selv, bygget et stråleskjermet rom i kjelleren og glemt at det er noe som heter dagslys, men jeg er mer opptatt av å spre kunnskapen om hva vi utsettes for, hvor helseaspektet er outsourcet til private telekom-profittører.

Jo flere som skjønner ståa, jo bedre.

Tusenvis av forskningsrapporter har påvist skader fra elektromagnetisk stråling. Folkets Strålevern mener nåværende forskning er bevis nok til å iverksette føre-var-tiltak – og nok til å senke tillatte grenseverdier.

https://www.folkets-stralevern.no/lenker/

 

Hysteri kalles det! Ingen blir syke av det, er kun din egen psyke det er noe hakkande galt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...