Gå til innhold

Noen som bruker Lifesum appen? Den viser jo totalt feil


Ariannah

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å registrere frokosten min istad på Lifesum og fikk opp noen helt ville tall. Kan det virkelig være riktig at det er 680 kcal i frokosten min:

- ca 90 gram havregryn

- 4 spiseskjeer med laktosefri yoghurt naturell

- 1 kiwi

- 1 glass appelsinjuice

For meg høres det veldig mye ut med så mye kcal i denne frokosten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo flere forskjellige katogorier når man søket på maten. Så man må ha tungen rett i munn og da legge inn den som er rett.

Her lurer jeg på om du kanskje ikke har lsgt inn rett mengde.

Den fungerer utmerket for meg.

Anonymkode: 80936...462

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn 90g ca. 360 kcal

Kiwi 60 kcal

2 dl appelsinjuice ca. 90 kcal.

100g laktosefri yoghurt 68 kcal

Anonymkode: 58f85...a99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifesum har pleid å samsvare med informasjon jeg finner også på andre steder. Har du målt riktig? Du kan også scanne varer, for eks appelsinjuicen istedenfor å skrive inn appelsinjuice osv.

Dessuten er appelsinjuice en kaloribombe! Hvor stort var glasset ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Skilpadden skrev:
 

Lifesum har pleid å samsvare med informasjon jeg finner også på andre steder. Har du målt riktig? Du kan også scanne varer, for eks appelsinjuicen istedenfor å skrive inn appelsinjuice osv.

Dessuten er appelsinjuice en kaloribombe! Hvor stort var glasset ditt?

Det ble veldig omtrentlig de tallene jeg la inn, for denne frokosten spiser jeg hver dag så jeg pleier ikke måle opp. Har fått en kostholdsplan av en PT. Mente han skrev det skulle være rundt 450 kcal i denne. Brukte MyFitness Pal før og mener jeg fikk inn helt andre tall.. skal teste det ut! 

Drakk et vanlig kjøkkenglass med appelsinjuice, usikker på mengden for jeg måler aldri.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vekten på havregrynene når de er tørre? For 90 gram motsvarer jo ca. tre porsjoner, ikke en gang min store og muskuløse mann på 193 cm spiser mer enn to porsjoner, så det høres litt mye ut?

Anonymkode: f7aad...596

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok. Når jeg spiser 45 gram havregryn, uten juice, med litt proteinpulver, er det litt over 300 kcal.

Anonymkode: e8992...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er vekten på havregrynene når de er tørre? For 90 gram motsvarer jo ca. tre porsjoner, ikke en gang min store og muskuløse mann på 193 cm spiser mer enn to porsjoner, så det høres litt mye ut?

Anonymkode: f7aad...596

Jeg spiser 70 gram havregryn til frokost. Med kruskakli og et par egg i tillegg... Og jeg er ei ganske lita dame (med høyt aktivitetsnivå). 

Anonymkode: 9de2d...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...