Gå til innhold

Jeg skal være gjest i bryllup, men kan ikke bruke høyhælte sko!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg bruker ballerina sko, og kjøper gel comfort såle til å ha oppi. Godt og komfortabelt under hele arrangementet. 

Anonymkode: 2b0e2...8b8

Takk for tips! 

Anonymkode: f6d74...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.10.2018 den 20.14, Peonjenta skrev:
 

Deg om det, det ser bare trashy ut å komme i fritidsko i et bryllup.  Kan like gjerne bare slenge på seg grilldressen også.

Trashy? Jeg går i joggesko i både bryllup og begravelse. Helt nøytrale, sorte sko. Ingen har kommentert det enda, egentlig litt overraskende siden ingen vet at det er pga smerter i føttene. Husk at man ikke alltid vet grunnen til slike valg, jeg tenker jeg er fornuftig jeg, som selv om det ikke ser pent ut faktisk velger å bruke det føttene mine trenger for at jeg skal kunne delta en dag. 

Anonymkode: 08657...526

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2018 den 19.33, Mystic woman skrev:
 

Helt flate sko er ikke bra å bruke for noen, med eller uten rygg problemer.

Haha.. 😂 Jeg bruker kun barfotsko, de har tynn og myk såle og er helt flate. Hvis vi trengte tjukke såler for å unngå ryggproblemer, tror jeg vi hadde gått under som art for ganske mange millioner år siden.. 😂 

https://primalhacker.com/blog/barefoot-shoes

De aller fleste sko som selges idag er for  smale, klemmer tærne sammen og fungerer som en gips, som hindrer musklene i foten å styrkes av naturlig bevegelse. Man starter jo allerede som ettåringer med å svekke foten ved å trykke den inn i "støttende" fotfeller. :(

 

TS, ballerinasko er fint, det har jeg brukt de siste gangene jeg har vært i bryllup og liknende. Jeg elsker Vivobarefoot sine, de kjenner man knapt at man har på. :)

 

Anonymkode: 35d1f...fd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Trashy? Jeg går i joggesko i både bryllup og begravelse. Helt nøytrale, sorte sko. Ingen har kommentert det enda, egentlig litt overraskende siden ingen vet at det er pga smerter i føttene. Husk at man ikke alltid vet grunnen til slike valg, jeg tenker jeg er fornuftig jeg, som selv om det ikke ser pent ut faktisk velger å bruke det føttene mine trenger for at jeg skal kunne delta en dag. 

Anonymkode: 08657...526

Ja trashy.  Du finner lett pensko som er like komfortable som joggesko.  Å gå i joggesko i begravelse er bare.....ja finner ikke ord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige bryllup jeg var i så brukte jeg bunad i kirken og middagen og byttet til en lettere kjole etter middagen. Til denne hadde jeg fancy høye hæler. Etter to timer med dansing så tok jeg på bunadsskoene igjen. Best danseskoene jeg har 😂 

Jeg tror ikke folk studerer alle detaljer så sant du ikke kommer i gummistøvler eller joggesko så legger neppe folk merke til at du går med flate pensko. 

Da er det lettere å legge merke til de som har høyere hæler enn de makter og staver rundt som en svanger sjiraff med begynnende rier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Ja trashy.  Du finner lett pensko som er like komfortable som joggesko.  Å gå i joggesko i begravelse er bare.....ja finner ikke ord.

Har du eksempler på pene sko med skikkelige såler? Sliter med å overleve 17. mai på noenlunde standsmessig vis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Haha.. 😂 Jeg bruker kun barfotsko, de har tynn og myk såle og er helt flate. Hvis vi trengte tjukke såler for å unngå ryggproblemer, tror jeg vi hadde gått under som art for ganske mange millioner år siden.. 😂 

https://primalhacker.com/blog/barefoot-shoes

De aller fleste sko som selges idag er for  smale, klemmer tærne sammen og fungerer som en gips, som hindrer musklene i foten å styrkes av naturlig bevegelse. Man starter jo allerede som ettåringer med å svekke foten ved å trykke den inn i "støttende" fotfeller. :(

 

TS, ballerinasko er fint, det har jeg brukt de siste gangene jeg har vært i bryllup og liknende. Jeg elsker Vivobarefoot sine, de kjenner man knapt at man har på. :)

 

Anonymkode: 35d1f...fd3

Her tror jeg du har lest for mye reklame 😂

Du har kanskje ikke tenkt på at vi som menneskeart (homo sapiens, ca 40 000 år på jorda) i ca 39 900 av disse årene har gått mest i terreng? Mens de fleste av oss i dag går på unormalt hardt, unormalt flatt underlag som golv, asfalt og grusvei...

 

Anonymkode: 1895c...5c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hactar skrev:
 

Har du eksempler på pene sko med skikkelige såler? Sliter med å overleve 17. mai på noenlunde standsmessig vis.

Hvis du googler, Gabor eller Ecco så finner du nok noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2018 den 16.26, Peonjenta skrev:

Ja trashy.  Du finner lett pensko som er like komfortable som joggesko.  Å gå i joggesko i begravelse er bare.....ja finner ikke ord.

Ikke til en normal pris. Skal ha plass til spesialsåler også. Jeg kunne jo fint fått bestilt spesialsko tilpasset både føtter og såler, men det har jeg virkelig ikke råd til. Medfødte feilstillinger og totalt fire operasjoner over flere år har ikke gjort at jeg klarer å gå i noe annet. 

Ser du tipset om Ecco og Gabor over her, men for oss som av helsemessige årsaker må velge joggesko så er det ikke så lett. Jeg klarer kun å gå i sko hvor overdelen er som en sokk av stoff. 

 

Anonymkode: 08657...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 1.19, AnonymBruker skrev:

Ikke til en normal pris. Skal ha plass til spesialsåler også. Jeg kunne jo fint fått bestilt spesialsko tilpasset både føtter og såler, men det har jeg virkelig ikke råd til. Medfødte feilstillinger og totalt fire operasjoner over flere år har ikke gjort at jeg klarer å gå i noe annet. 

Ser du tipset om Ecco og Gabor over her, men for oss som av helsemessige årsaker må velge joggesko så er det ikke så lett. Jeg klarer kun å gå i sko hvor overdelen er som en sokk av stoff. 

 

Anonymkode: 08657...526

Og sånn er det bare.

Min mor har fått føttene ødelagt av leddgikt. Å gå er jevnt over ubehagelig, hun får gnagsår oppå tærne på grunn av feilstillinger, hun hovner opp og får betennelser i leddene (og dem er det mange av i en fot) for et godt ord. Det er mange år siden hun pinte seg inn i 'finsko'. Hun har helt svarte fritidssko, nøytrale og enkle, som sitter godt på hennes føtter. Da er hun i stand til å delta. Vakkert er det ikke, men de som inviterer, gjør det verken på grunn av eller til tross for skoene - de vil ha henne der. 

Selvsagt pynter man seg i bryllup, men man skal også ta hensyn til helsa. Så lenge det ikke er knæsj rosa joggesko og turkis grilldress så går det meste greit. 

Anonymkode: 2729a...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også leddgikt, og det eneste jeg kan ha på meg av finsko er ballerinasko i tøy eller fletting, noe ala dette: https://www.romershoes.com/sko/28-ballerinaer/51-rosario-ballerina-flettet-navy-ruskind/

Har aldri fått reaksjoner på det, med hadde noen reagert skulle jeg nok fortalt dem om årsaken til mine uelegante sko.

Anonymkode: e5af9...f72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ikke høye heler pga. skade, men aldri tenkt på det som et problem. Det finnes massevis av pene, lave sko.

Du kan i tillegg kjøpe innleggsåler (f.eks i gel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 1.19, AnonymBruker skrev:

Ikke til en normal pris. Skal ha plass til spesialsåler også. Jeg kunne jo fint fått bestilt spesialsko tilpasset både føtter og såler, men det har jeg virkelig ikke råd til. Medfødte feilstillinger og totalt fire operasjoner over flere år har ikke gjort at jeg klarer å gå i noe annet. 

Ser du tipset om Ecco og Gabor over her, men for oss som av helsemessige årsaker må velge joggesko så er det ikke så lett. Jeg klarer kun å gå i sko hvor overdelen er som en sokk av stoff. 

 

Anonymkode: 08657...526

Er så enig med deg! Har selv feilstillinger og må bruke innlegssåler, i tilleg til operasjon bak meg og en til på vei. Jeg kan bare ikke bruke flere 1000 på et par sko siden de blir fort ødelagte, det er penger ut av vinduet. Så om folk syns jeg er «trashy» fordi jeg ikke KAN gå med noe annet en finere joggesko med solid støtte som jeg er helt avhengig av så må de bare mene det. 

Anonymkode: f8880...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joggesko! Høyhælte sko er det styggeste som eksisterer.

Anonymkode: 91aec...00a

Joggesko til penkjole i bryllup?   Da driter du bare i kleskoden og respekterer ikke brudeparet?  Best for deg å holde deg hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Peonjenta skrev:

Joggesko til penkjole i bryllup?   Da driter du bare i kleskoden og respekterer ikke brudeparet?  Best for deg å holde deg hjemme.

Ærlig talt, tror de fleste brudepar ikke lar seg vippe av pinnen fordi en gjest kommer i joggesko. Er ikke akkurat ødeleggende for hele dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...