Gå til innhold

Hvordan vite om jeg får større muskler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig fysisk jobb og har begynt å trene i tillegg på fritiden. Målet mitt er å bli sterkere først og fremst, men også tone opp kroppen min osv for å bli mer fornøyd med utseende. Men hvordan kan jeg vite at treningen fungerer, at jeg får større muskler? Fettmessig går jeg litt opp og ned uten at jeg tenker noe særlig over det, annet enn at jeg ser musklene mine blir mer eller mindre definerte, men vet jo fremdeles ikke om de blir større eller ikke... Synes også det er vanskelig å kjenne etter i forhold til hva jeg løfter, noen dager er 10 kilo veldig tungt mens andre dager går 20 kg veldig greit. Alt i alt synes jeg selv at jeg har blitt mye sterkere, men det kan også bare være teknikken min. Har ikke trent så lenge at jeg har noen mål på hvor jeg pleier å ligge i forhold til vekter enda. 

Noen som kan hjelpe meg å holde oversikt? Skal jeg begynne å skrive ned vektene jeg bruker på trening, må jeg veie meg eller bruke målebånd for å vite om det fungerer eller ikke? 

Anonymkode: 6c184...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker du kan bruke målebånd, eller så kan du ta progresjonsbilder. Husk da, samme klær, samme positur og samme tid på døgnet. Dette kan du ta med en-to måneders mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningen kan du ha skjema som du skriver ned hvilken øvelser du tar og vekt/repetisjoner. Da vil du se fremgangen.

Jeg har lastet ned en app for dette. Min heter RepCount. 

Anonymkode: a89d7...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...