Gå til innhold

Ullprogram, alt tøyet er ikke våt når det er ferdigvasket..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som opplever det? Hva kommer det av? Har alltid få plagg i maskinen..

Anonymkode: 1abcc...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ullet tørker i sentrifugeringen?

Skrevet
6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Ullet tørker i sentrifugeringen?

Det tror jeg ikke. Det er avgrensede, tørre flekker...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du har en dårlig maskin?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er maskina veldig full? 

Anonymkode: 41ff2...8fb

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er maskina veldig full

Les hovedinnlegget en gang til!😊

Anonymkode: fc5af...99e

• Liker 2
Skrevet

Vår maskin tar type åtte kilo tøy, men på ullvask tar den kun 2 kilo vått tøy. Så det er ikke mange plaggene man kan ha i før det ikke er vann nok i trommelen. Sjekk bruksanvisningen og vei tøyet. Stemmer det ikke så klag!

Skrevet
14 minutter siden, Kokuyo skrev:

Vår maskin tar type åtte kilo tøy, men på ullvask tar den kun 2 kilo vått tøy. Så det er ikke mange plaggene man kan ha i før det ikke er vann nok i trommelen. Sjekk bruksanvisningen og vei tøyet. Stemmer det ikke så klag!

Beklager for at jeg ikke er ts og spør i tråden hennes/hans.

På min maskin står det at den tar 7 kg på 40 graders vask. Betyr 7 kilo mens klærne er tørre eller våte?klær veier mer når det er vått

Anonymkode: 09304...a9e

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hovedinnlegget en gang til!😊

Anonymkode: fc5af...99e

Oj neimen beklager at jeg overså det. Det hadde tatt deg færre bokstaver og mindre tid å bare skrive «nei». Men Ok 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for at jeg ikke er ts og spør i tråden hennes/hans.

På min maskin står det at den tar 7 kg på 40 graders vask. Betyr 7 kilo mens klærne er tørre eller våte?klær veier mer når det er vått

Det skal stå i bruksanvisningen. I vår står det definert. 

Skrevet
21 minutter siden, Kokuyo skrev:

Det skal stå i bruksanvisningen. I vår står det definert. 

Hva betyr definert

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr definert

Google er din venn.

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Noen andre som opplever det? Hva kommer det av? Har alltid få plagg i maskinen..

Hvor mange plagg er få? Det er forskjell på en håndfull ullsokker og en håndfull hjemmestrikka mariusgensere.

Om det er typisk superwash ullundertøy er min erfaring at det gjerne blir rene på 40 grader finvask enn med ullprogram. De fleste tåler dette godt også. 

Skrevet

Har kun merket det om jeg har kjørt pledd. Det kan jo kalles få, men alt er jo relativt.....

Anonymkode: 44791...d1f

Skrevet

Prøv å ha i enda færre plagg. Kanskje bare en fjerdedels fullt i forhold til hva du bruker når du vasker vanlig 60-vask. 

Anonymkode: 0f3e6...745

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å ha i enda færre plagg. Kanskje bare en fjerdedels fullt i forhold til hva du bruker når du vasker vanlig 60-vask. 

Anonymkode: 0f3e6...745

Ts her

Bruker få plagg 

Skrevet
På 26.10.2018 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Er vaskemaskinen din i orden, da? 

På 26.10.2018 den 22.33, Kokuyo skrev:

Dette er tull, leser du vaskemaskinens instruksjonshefte så vil du se nettopp det. 

8 kg tørt tøy er på vanlig hvitvasking/maskinens hovedprogram. Ingen vaskemaskiner tar like mye tørt tøy på andre programmer som på hovedprogrammet da andre spesial vaskeprogrammer har andre maksgrenser for tørt tøy. 

Tekner du deg om så er du vel også enig i at vått tøy kan ha ulik vekt ettersom hvor mye vann det er i det våte tøyet? Dryppende vått tøy har en høyere vekt enn tøy sentrifugert på 600 eller 1600 omdreininger? Mengden vann avgjør vekten. 

At ulltøyet har tørre flekker skyldes enten en elendig vaskemaskin eller at tøyet har tilsmutsing som gjør at tøyet suger opp eller avviser vaskevannet ulikt. 

Har du tøy du har brukt skyllemiddel på eller bruker du ikke ullvaskemiddel på ulla di?

Anonymkode: 0434f...4f3

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplevde dette på min gamle vaskemaskin innimellom, spesielt om jeg hadde litt for mye inni (les: mere enn 1/4 full maskin).

På min nye vaskemaskin har jeg ikke opplevd dette enda jeg kjører nå 1/3 maskin på ull. 

Hvorfor det skjedde aner jeg ikke, men antar det har med mengde vann maskinen bruker i forhold til tyngden på tøyet når maskinen starter. 

Anonymkode: 66f3d...63f

Skrevet

Du sier du har få plagg i maskinen, men når tøyet ikke blir vått sier det seg selv at du har fylt den med for mye tøy. Du er nødt til å vaske enda færre plagg om gangen. Jeg opplevde det samme med ullprogrammet på min forrige vaskemaskin. Ullprogrammet er veldig skånsomt og det er lite «omrøring» av tøyet. Derfor må du vaske ganske lite om gangen for at alt skal bli vasket like godt. 

Vær også sikker på at du ikke har gjort noe med innstillingene på maskinen din slik at du skal spare ekstra mye på vannet, hvis det er mulig. 

Anonymkode: c0469...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...