Gå til innhold

svigermor skal steke ribba dagen før julaften... HELVETTE!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Evt så får dere steke to ribber. En svigermor kan steke og en dere steker selv på julaften.

Anonymkode: 881bc...ccc

Det synes jeg var en svært god idé. Svigermor kan steke sin egen ribbe dagen før og så får hun spise den gamle tørre ribba på julaften mens alle andre koser seg med nystekt ribbe med sprø svor. Win-win. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker en av to her:
 

1. Sette hardt mot hardt. Det er rett og slett bare for dumt at noen skal herske og bestemme på den måten og det hadde satt meg virkelig i vrangmodus om noen oppførte seg sånn mot meg.
 

2. La henne lage ribba som hun vil, men informere om at vi kommer til å da også lage en ribbe slik vi vil. Så får alle den ribba de ønsker på julaften. Litt som at noen familier lager både ribbe og pinnekjøtt julaften fordi det er noen som ikke liker en av delene.

Anonymkode: 10271...53a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. La det fare. La henne få lov. Hvorfor ikke, egentlig. Vær raus. Det er jul.

Anonymkode: 04eec...94d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Min mann tok mot til seg og informerte sin mor om at ribbesteikingen blir på VÅR måte. Hun ble skikkelig furt, satte seg regelrett på bakbeina og streiker og hun sa at hun KREVER å få det på sin måte for hvis ikke så blir det ingen gaver fra henne og hun kommer heller ikke til oss i julen hvis hun ikke får bestemme denne ene lille tingen som betyr så mye for henne. Uff, hva gjør vi nå? :sukk: Dette går jo ut  over barna også... Skal  vi la svigermor få viljen sin?

Anonymkode: d6f90...b02

For ei svigermor!! Som en trassig drittunge!! 

Anonymkode: 0bbae...232

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2018 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Oppvarmet mat er no-go. Planlegg en annen middag 23.12 som okkuperer ovnen,da må hun bare vente til dagen etter.

Men...hun er hos dere fra 22.12 til 1.nyttårsdag??? Hvorfor skal hun være der så lenge?

Her kommer svigerfar 21.12 og vi hiver han på hue og ræv ut 2,juledag.Min mann har bestilt billett med flyet kl.06:00. Hadde tatt livet av meg om han hadde vært hos oss lengre.

Anonymkode: 32104...0b8

Så utrolig hyggelige dere høres ut.......

Anonymkode: 8202c...935

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hå, nå er det jul igjen :nissevink: Årets mest hyggelige høytidsdager, full av koselige tradisjoner og en tid for å samle familien... :fnise:   Diskusjonene går, i forum, på jobben og i familien. Når er det innafor å pynte, og hvilke farger må man bruke for at det skal bli ordentlig jul? Adventskalendere til alle mann, handle inn 24 meningsløse (les billig drit) gaver pr pers for å komme i riktig fråtsemodus mens vi venter på den store dagen. 7 slag er heldigvis ikke obligatorisk lenger, ingen gidder å bake når vi til enhver tid kan finne en butikk som har 4 store sjokoladeplater til 100 kr og en boks pepperkaker til en tier.  Ribbe eller pinnekjøtt, og skal maten lages fra bunnen på selve julaften, eller kan man tjuvstarte med ribba?  Hvem skal være hvor, og hvor lenge orker man å ha gjester? Ekte juletre eller plastikk, når skal det opp, og når skal det ut? Teite gaver fra gamle tanter og gjerrige svigerforeldre, sutring fra den misfornøyde og bortskjemte kusina, og småpinlige ytringer fra fatter`n som har tømt akevittflaska nesten på egenhånd.   Det gledes 😉

Men heldigvis er det jul bare en gang i året!

Anonymkode: f778a...cf3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ribbe på julaften? wtf

Anonymkode: 1b3a4...753

Bedre enn gammel sau.

Anonymkode: a1869...02d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver år i julen kan man sende penger til kirkens bymisjon som gir middag til 2 stykker som ikke har råd til julemat. I vår kommune har vi også en fin tradisjon med å kjøpe gaver til barn som ikke har så mye. Liker også tradisjonen i Norge med å lage større arrangementer for folk som sitter alene.

Bare sånn for å sette ting litt i perspektiv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2018 at 7:22 AM, AnonymBruker said:

Ts her. Min mann tok mot til seg og informerte sin mor om at ribbesteikingen blir på VÅR måte. Hun ble skikkelig furt, satte seg regelrett på bakbeina og streiker og hun sa at hun KREVER å få det på sin måte for hvis ikke så blir det ingen gaver fra henne og hun kommer heller ikke til oss i julen hvis hun ikke får bestemme denne ene lille tingen som betyr så mye for henne. Uff, hva gjør vi nå? :sukk: Dette går jo ut  over barna også... Skal  vi la svigermor få viljen sin?

Anonymkode: d6f90...b02

Nå skjønner jeg at dette er bare tull.  Tråden kunne ha bare fortsatt som det var, men du måte komme med dette, som jeg tror ingenting på.  Nice try. 

Anonymkode: ad551...64d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tro på dette med at svigermor nekter hvis ting ikke blir som hun ønsker. Har man et svigermonster så har man et svigermonster (og noen ganger en godt voksen svigerinne (over 40)  som også furter og ikke kan ta ansvar for noe selv hvis ikke alt blir helt som man så det for seg (bli bedt bort))

Anonymkode: 4c128...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.11.2018 den 7.22, AnonymBruker skrev:

Ts her. Min mann tok mot til seg og informerte sin mor om at ribbesteikingen blir på VÅR måte. Hun ble skikkelig furt, satte seg regelrett på bakbeina og streiker og hun sa at hun KREVER å få det på sin måte for hvis ikke så blir det ingen gaver fra henne og hun kommer heller ikke til oss i julen hvis hun ikke får bestemme denne ene lille tingen som betyr så mye for henne. Uff, hva gjør vi nå? :sukk: Dette går jo ut  over barna også... Skal  vi la svigermor få viljen sin?

Anonymkode: d6f90...b02

"Obs, jeg glemte å salte å pepre ribben den 22. Da må vi steke ribben den 24. des. Huff så dumt"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts, jeg har helt til nå vært sikker på at min svigermor døde i 2012. Men etter å ha lest denne tråden begynner jeg å lure... Kanskje ånden hennes har besatt din svigermor? I tilfelle kan jeg ikke annet enn å ønske deg lykke til.

Anonymkode: 636ae...f1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.11.2018 den 5.12, Macro skrev:

Stakkars jævler som skal ha ribbe. Vi får pinnekjøtt.

:hoho: 

Anonymkode: d6f90...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Kjære ts, jeg har helt til nå vært sikker på at min svigermor døde i 2012. Men etter å ha lest denne tråden begynner jeg å lure... Kanskje ånden hennes har besatt din svigermor? I tilfelle kan jeg ikke annet enn å ønske deg lykke til.

Anonymkode: 636ae...f1e

Takk :hug: 

Anonymkode: d6f90...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2018 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Da får du enter be han vokse pop, elle avlyse julebsøket da... Dra bort i jula så dere slipper hu, eller feir alene. 

Anonymkode: 3ac3d...ad9

Er det rart det blir så mye uenigheter når folk reagerer på denne måten på en liten bagatell?

Er det virkelig verdt å lage så mye styr på grunn av dette? Dersom svigermor insisterer, så la henne steke den dagen før. Kanskje ribba smaker dårligere eller kanskje det blir den beste ribba du har smakt. Det er snakk om én julaften. 

Anonymkode: f67fe...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...