Gå til innhold

svigermor skal steke ribba dagen før julaften... HELVETTE!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppfatter det slik som at svigerbeistet lager maten. 

Og da må jeg bare si meg enig i at TS ikke har noe å si 

Det sagt, hadde kastet svigerbeistet ut av kjøkkenet, og fikset julematen selv. På julekvelden, slik det skal være. 

Anonymkode: 87dd7...11a

Trur du trenger å lese HI nøyere.

Svigers er gjest hos TS men forlanger å styre hvordan og når mat skal lages.  Uforskammet er det jeg kaller slikt.

 

Og nå har jeg sagt mitt i denne tråden.   Og jeg står for det, også.   😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.10.2018 den 16.41, Arkana skrev:

Det stemmer da ikke. Det er flere ulike måter å lage pinnekjøtt på. Allerede ved valg av røkt eller urøkt er det rom for uenighet. Det er ulike preferanser for hvor lenge den skal vannes ut. Noen damper i kjele, andre i ovn og noen skjerper pinnekjøttet i ovnen etter damping slik at det blir litt crispy. Jeg vet til og med om noen som strør litt sukker på før det stekes i ovnen. 

Vi skjerper  i ovnen når den er ferdig dampet,helt nydelig🤗

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Trur du trenger å lese HI nøyere.

Svigers er gjest hos TS men forlanger å styre hvordan og når mat skal lages.  Uforskammet er det jeg kaller slikt.

 

Og nå har jeg sagt mitt i denne tråden.   Og jeg står for det, også.   😊

Og jeg leser HI slik at svigers lager ribben.

Om det ikke er slik forstår jeg ikke hvorfor TS må stille spørsmålet. Da er det jo bare å trenere hele ønsket. 

Anonymkode: 87dd7...11a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg ser mange snakker om oppvarmet mat.

Svigermor brukte alltid å dampe ribba lille julaften, men stekte den ferdig på julaften.  Da er den jo nystekt når den serveres, ikke oppvarmet.

Jeg har aldri spist ribbe, men hun var kjent for å ha en veldig saftig og god ribbe når hun gjorde det på den måten.

Anonymkode: bc202...140

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg leser HI slik at svigers lager ribben.

Om det ikke er slik forstår jeg ikke hvorfor TS må stille spørsmålet. Da er det jo bare å trenere hele ønsket. 

Anonymkode: 87dd7...11a

Nå er du bare vrang!

Svigermor forlanger, som gjest (!), å få steike ribba på et tidspunkt som vertskapet ikke syns noe om!  Det har hun blitt fortalt, og blir grinete.   Som GJEST holder man helt kjeft om hvordan vertskapet gjør SINE ting i SITT hjem.

Man bør heller være lykkelig over i det hele tatt å bli invitert.

 

 

Neste jul blir muligens ikke dette Svigerbeistet invitert om hun ikke endrer innstilling og viser takknemlighet.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Nå er du bare vrang!

Svigermor forlanger, som gjest (!), å få steike ribba på et tidspunkt som vertskapet ikke syns noe om!  Det gar hun blitt fortalt, og blir grinete.   Som GJEST holder man helt kjeft om hvordan vertskapet gjør SINE ting i SITT hjem.

Man bør heller være lykkelig over i det hele tatt å bli invitert.

 

 

Neste jul blir muligens ikke dette Svigerbeistet invitert om hun ikke endrer innstilling og viser takknemlighet.

Er ikke hele meningen i disse trådene å være litt vrang ;)

Ting hadde jo blitt mye lettere om TS kom på banen igjen, og klargjorde akkurat hvem som står for maten. I og med at mange i denne tråden mener akkurat dette er avgjørende. 

Anonymkode: 87dd7...11a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Orker ikke å lese hele tråden, men fy for ei frekk svigermor du har, hun kan ikke bare komme å forlange, i ditt hjem. Makan!

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke hele meningen i disse trådene å være litt vrang ;)

Ting hadde jo blitt mye lettere om TS kom på banen igjen, og klargjorde akkurat hvem som står for maten. I og med at mange i denne tråden mener akkurat dette er avgjørende. 

Anonymkode: 87dd7...11a

Men for pokker!   TS har gjort det HELT klart at HUN står for maten, i SITT hjem, og at HUN vil ordne maten (i hvert fall ribbestekinga) på SIN måte.  HVA er det du ikke forstår?

Hjelpes!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Men for pokker!   TS har gjort det HELT klart at HUN står for maten, i SITT hjem, og at HUN vil ordne maten (i hvert fall ribbestekinga) på SIN måte.  HVA er det du ikke forstår?

Hjelpes!!!

Hvor skriver hun at hun lager maten? 

Men mulig du vet allerede. I og med at du og TS har akkurat samme behov for å bruke STORE bokstaver. 

Anonymkode: 87dd7...11a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Ja, vel. Men hva du tror og syns og liker/ikke liker er også uvesentlig for TS.   😊

Hvordan kan du hevde at TS har ribbe til jul fordi hun liker det då utrolig godt og ikke fordi det er tradisjon? Jeg er helt sikker på at de fleste velger julemat ut fra tradisjon og ikke hva de liker best. Om vi skulle servert det vi liker aller best, hadde vår tradisjonelle julemat blitt byttet ut med helt andre retter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Min mann tok mot til seg og informerte sin mor om at ribbesteikingen blir på VÅR måte. Hun ble skikkelig furt, satte seg regelrett på bakbeina og streiker og hun sa at hun KREVER å få det på sin måte for hvis ikke så blir det ingen gaver fra henne og hun kommer heller ikke til oss i julen hvis hun ikke får bestemme denne ene lille tingen som betyr så mye for henne. Uff, hva gjør vi nå? :sukk: Dette går jo ut  over barna også... Skal  vi la svigermor få viljen sin?

Anonymkode: d6f90...b02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2018 den 15.36, AnonymBruker skrev:

Hvor skriver hun at hun lager maten? 

Men mulig du vet allerede. I og med at du og TS har akkurat samme behov for å bruke STORE bokstaver. 

Anonymkode: 87dd7...11a

Neimen for i h**** da?! Jeg er ts. @Jerry Lee er IKKE ts.

OG DU Anonymkode: 87dd7...11a HAR AKKURAT SAMME BEHOV FOR Å BRUKE STORE BOKKSTAVER!? :opplyser: ..OG SKULLE DET LIKSOM BETY AT DU ER TS?

Anonymkode: d6f90...b02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å besinne meg. Men akkurat nå er jeg frustrert. TS.

Anonymkode: d6f90...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Veldig viktig dette med riktig forberedelse av ribba på selveste julaften. Det er ikke sikkert vi kan spise ribbe en annen gang på den måten jeg liker best. Jeg blir så frustrert, sint og lei.

 

:ironi:

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vil bytte svigermor med meg? :grine:

Anonymkode: d6f90...b02

Det hun prøver på er utpressing og hersketeknikk for å få viljen sin. Dere må bestemme dere for hva som er viktigst for dere. Jeg har ingen tro på at hun vil være så smålig å la det gå utover barna ved la være å kjøpe gaver eller komme. Hun gjør det kun for å få viljen. 

Så enten må dere svare med samme mynt tilbake og se hva som skjer (si at dere står på deres om ribben), eller la henne få viljen sin. Evt så får dere steke to ribber. En svigermor kan steke og en dere steker selv på julaften.

synes forøvrig dere er like barnslige begge parter. 

Anonymkode: 881bc...ccc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hun prøver på er utpressing og hersketeknikk for å få viljen sin. Dere må bestemme dere for hva som er viktigst for dere. Jeg har ingen tro på at hun vil være så smålig å la det gå utover barna ved la være å kjøpe gaver eller komme. Hun gjør det kun for å få viljen. 

Så enten må dere svare med samme mynt tilbake og se hva som skjer (si at dere står på deres om ribben), eller la henne få viljen sin. Evt så får dere steke to ribber. En svigermor kan steke og en dere steker selv på julaften.

synes forøvrig dere er like barnslige begge parter. 

Anonymkode: 881bc...ccc

Takk for råd og støtte! 

Anonymkode: d6f90...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typen oppførsel fra en voksen kvinne hadde jeg ikke giddet forholde meg til. Jeg hadde bare sagt "ja vel, det er opp til deg" og latt det være. Barna overlever garantert å få en gave mindre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...