Gå til innhold

Hvordan "betales" prøverør??


Ainaen

Anbefalte innlegg

Hei!!

Vi skal i gang med prøverørsforsøk innen et år har vi tenkt.. Vi skal gifte oss til sommeren og ønsker å starte forsøk så tidlig som mulig etter bryllupet... Men så er det disse pengene da :-(

Er det noen som vet når de skal betales?? Må vi betale 18.000 med en gang eller finnes det no løsning med betaling pr. gang?? Avbetaling (høres dumt ut, men...)! Også har vi jo medisiner... Har jeg rett når vi må betale alle medisiner fram til vi når 15.000 også vil resten utover dette bli dekket??

Altså 33.000 kroner i utgifter... Mye penger... Får bare så inderlig håpe at det er verdt det-gruer meg masse til prosessen!!! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Egenandelen på prøverør er 15.000 til medisiner og 3.000 som staten/ sykehuset skal ha, tilsammen 18.000 (ikke 33.000).

Du må legge ut for medisiner selv, men får refundert det som overstiger 15.000 senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og regningen fra sykehuset på 3.000,- kommer etter at du har tatt første forsøk. Og medisinene betaler du etterhvert som du henter dem ut på apoteket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner med en nesespray som skal taes 2 ganger daglig. Denne "lurer" kroppen din inn i en falsk overgansalder. Deretter begynner du med eggmodningssprøyter. Disse settes rundt navlepartiet, en hver dag. Husker ikke helt nå hvor mange dager det var.

Deretter skal du inn på ultralyd der de sjekker antall egg og størrelsen på disse. Er de fornøyd med størrelsen får du en eggløsningssprøyte du skal sette selv. Hvis de ikke er fornøyd fortsetter du med sprøyter noen dager til. Etter at eggløsningssprøyten er satt skal du tilbake 2 dager etterpå for uttak. Da får du bedøvelse og de går inn i eggstokkene dine og "støvsuger" ut eggene. Alt dette får du se på en tv-skjerm. Ganske spennende.

Så må jo mannen levere sine varer og de blander disse sammen for å se hvor mange egg som blir befruktet.

Dagen etter må du på sykehuset og få en sprøyte til. Da får du vite hvor mange egg som er blitt befruktet. To dager etter uttakk setter de inn egg igjen.

Etter det skal du bruke en vaginal gele i 15 dager som skal hjelpe egget å feste seg i livmoren.

Håper det hjalp litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har du private klinikker da. Da koster et forsøk 20-25.000 eller du kan kjøpe pakkeløsninger til ca 45.000,- Her må du dekke all behandling selv. Men får refundert medisiner over 15.000,-

Kos deg med bryllup i først omgang du! :-) Det er mye som koster penger her i livet, og du har vel puttet noe av de dyreste tingene omtrent samtidig... Krysser fingre for en romantisk bryllupsnatt jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg med bryllup i først omgang du! :-) Det er mye som koster penger her i livet' date=' og du har vel puttet noe av de dyreste tingene omtrent samtidig... Krysser fingre for en romantisk bryllupsnatt jeg ;-)[/quote']

Tusen takk!! Ja det er nok mye på en gang for oss nå... Er liksom noe oppi hodet mitt som sier at jeg vil være gift før jeg og min mann setter i gang med prøverørsprosessen :)

Men det er godt å høre at betalingen ikke er så avskrekkende som jeg trodde.. Hadde følelsen av at pengene skulle rett ut med èn gang... Men sånn er det heldigvis ikke da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...