Gå til innhold

Hvilken storby/by som du har vært i synes du var den kjedeligste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket
44 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Jeg synes Praha er kraftig oppskrytt. 

Anonymkode: 3e1e1...2bb

Veldig enig, men selv nevnte jeg den ikke fordi jeg syntes ikke Praha var kjedelig. Men oppskrytt? Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
44 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Jeg synes Praha er kraftig oppskrytt. 

Anonymkode: 3e1e1...2bb

Veldig enig, men selv nevnte jeg den ikke fordi jeg syntes ikke Praha var kjedelig. Men oppskrytt? Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig et spørsmål jeg aldri har tenkt over. De fleste byer har jo noe bra ved seg og en ferietur er jo mye hva man gjør det til selv. Stort sett er det noe gøy å finne på de fleste steder, bare man sjekker opp litt på forhånd. Byen jeg har vært i som kanskje overasket meg mest i negativ retning var San Francisco. Har hørt fra personer som har vært der i de senere årene at byen har svært mange narkomane og at det var direkte ubehagelig å bevege seg der.

Den mest spennende byen jeg har vært i er New York og London. Har vært i London 3 ganger nå og oppdager stadig nye og spennende ting. Her gjelder det å undersøke litt før man drar bort, så finner man spennende plasser og nye ting å oppleve hver eneste gang.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke på noen. At norske småbyer, eller tettsteder som har fått bystatus er kjedelige, er så selvfølgelig at jeg gidder ikke ta det med i betraktningen engang. 

Anonymkode: ced6a...24a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har besøkt alle hovedsteder i europa og tilbrakt over en uke i alle. Riga er nok kanskje den mest deprimerende.

Men at folk ikke liker byer som London, Berlin, Roma. Barcelona, New york etc...kan jeg IKKE forstå 🙂 Tror det heller handler om evnen å utforske byen. Disse storbyene jeg nevner blir man jo aldri ferdig med, men typisk uerfaren turist er jo å holde seg midt i turistløypa. Som rambla i barcelona, helt katastrofalt. Ofte er det ikke langt utenfor man skal før ting er helt annerledes...

Men igjen, mange byer er ødelagt av masseturismen...er for billig å reise dessverre.

Anonymkode: 07310...d59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg var i Riga (2008), men jeg syntes i hvert fall det var en kjedelig by den gangen. Var en snartur i Zürich en gang, det fristet heller ikke til gjentakelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Palma i Mallorca. Masse sure folk (litt forståelig mtp invasjon av røpe-turisme), uoversiktlig og dødskjedelig.

Synes forøvrig hele Mallorca-turen var midt på treet/kjedelig. Reiser utvilsomt aldri tilbake dit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2018 den 16.30, Kritt skrev:
 

Kanskje Frankfurt.

Kan du si litt om hvorfor du synes det er en kjedelig by?

Anonymkode: 35966...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2018 den 10.29, Dorey skrev:
 

Paris! Uhøflige folk, horder av asiater på tur og generelt en usjarmerende by.

Jeg skal reise til Paris snart for første gang, så dette var jo kjedelig å lese!😂 Har møtt franskmenn når jeg har reist i utlandet tidligere og synes de var helt ålreite mennesker, hvordan er de uhøflige? Det er jo mange attraksjoner og severdigheter i Paris, så så skjønner heller ikke helt hvordan byen da er så usjarmerende. Er det noe jeg burde forberede meg på? Gleder meg jo veldig til å dra dit 😁     

Anonymkode: 7edba...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg skal reise til Paris snart for første gang, så dette var jo kjedelig å lese!😂 Har møtt franskmenn når jeg har reist i utlandet tidligere og synes de var helt ålreite mennesker, hvordan er de uhøflige? Det er jo mange attraksjoner og severdigheter i Paris, så så skjønner heller ikke helt hvordan byen da er så usjarmerende. Er det noe jeg burde forberede meg på? Gleder meg jo veldig til å dra dit 😁     

Anonymkode: 7edba...dd4

Min mann og jeg reiser til Paris hver høstferie, noen ganger også med ungene. Det finnes noe vi alle liker der, og vi trives så godt at vi fortsetter å reise dit. Paris har mye interessant historie å by på, og nydelig arkitektur. Gode shoppingmuligheter og fantastisk mat. Liker stemningen der; den er verken oppjaget eller stressfull. Franskmenn er høflige så lenge du ikke prater kav amerikansk til dem, det virker som at de liker godt at man prøver å stotre frem litt fransk😊

Anonymkode: d3ac5...711

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg skal reise til Paris snart for første gang, så dette var jo kjedelig å lese!😂 Har møtt franskmenn når jeg har reist i utlandet tidligere og synes de var helt ålreite mennesker, hvordan er de uhøflige? Det er jo mange attraksjoner og severdigheter i Paris, så så skjønner heller ikke helt hvordan byen da er så usjarmerende. Er det noe jeg burde forberede meg på? Gleder meg jo veldig til å dra dit 😁     

Anonymkode: 7edba...dd4

Paris er ikke min favorittby, men det er mye fint å se på der og mange koselige steder. Du må dra til Montmartre, og har du en dag til overs så bør du ta turen til Versailles (en liten togtur unna).  Betjeningen på hotellene jeg har bodd på har vært veldig hyggelige, og særlig flere franskmenn har jeg ikke snakket med der unntatt for å spørre om pris eller bestille mat :) 

Anonymkode: 51d57...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen engelske byer som jeg kun reiser til på grunn av fotball. Birmingham er bare deprimerende, mens Manchester, til tross for ansiktsløft og enkelte bra attraksjoner ikke er spesielt sjarmerende.

Riga har jeg også vært et par ganger. Ikke et sted jeg reiser tilbake til med det første. Forsåvidt koselig arkitektur i gamlebyen, men det blir med det. Utelivet er ikke så verst, men man blir fort ferdig med den byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.10.2018 den 19.48, Fjugur skrev:
 

Haha... her var det spørsmål om storby og så kommer dere med Skien, Førde, Lillehammer.... 😂😂🙈🙈🙈

Ja, ser jo det står storby/by, men altså.... 🙄🙄

Etter at steder som Follereid og Evje har fått bystatus. Må vel Førde kunne kalles storby sett med norske øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
On 10/27/2018 at 8:32 PM, AnonymBruker said:
Har møtt franskmenn når jeg har reist i utlandet tidligere og synes de var helt ålreite mennesker, hvordan er de uhøflige?

Anonymkode: 7edba...dd4

Franskmenn er ikke uhøflige som folk, men de svarer på det de oppfatter som uhøflighet med arroganse, noe som i sin tur blir oppfattet som frekt av oss nordmenn. I Frankrike må du si god dag, vær så snill, takk, på gjensyn og slike ting. Det forventes av alle, også turister. Hvis du ikke sier det blir du behandlet deretter. Dersom man bare gjør de små, enkle tingene for å bli ønsket velkommen i Frankrike, så har man ikke noe problemer med manglende høflighet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Overrasket skrev:
 

Franskmenn er ikke uhøflige som folk, men de svarer på det de oppfatter som uhøflighet med arroganse, noe som i sin tur blir oppfattet som frekt av oss nordmenn. I Frankrike må du si god dag, vær så snill, takk, på gjensyn og slike ting. Det forventes av alle, også turister. Hvis du ikke sier det blir du behandlet deretter. Dersom man bare gjør de små, enkle tingene for å bli ønsket velkommen i Frankrike, så har man ikke noe problemer med manglende høflighet. 

 

Dette! Min erfaring er at hvis man prøver seg litt på fransk, f.eks. hilser med "Bonjuour", og så spør høflig (fortsatt på fransk) om de snakker engelsk ("Parles-vouz anglais?") så prøver de så godt de kan og er trivelige å imøtekommende. Om man bare babler i vei på engelsk er de sjelden like "medgjørlige". 

Selv er jeg veldig glad i Paris og med overnevnte fremgangsmåte har jeg kun opplevd å bli tatt godt i mot. :) 

Kjedeligste by for meg: Roma. Gedigen nedtur. Joda, masser av historie, men det var også det. 

Anonymkode: 49826...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villnius og Kaunas i Lithauen. Meget kjedelig. Sure folk. Dyrt. Deppende rett og slett. 

Paris var kun kalde folk, dyrt, kjedelig og veldig oppskrytt. 

Alexandria i Egypt. Enormt, men fy søren så kjedelig! Vært der 2 ganger. 

Tunis i Tunisia også... Finnes minimalt å gjøre der. Frekke mennesker. Fæl mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
7 hours ago, AnonymBruker said:
 

Dette! Min erfaring er at hvis man prøver seg litt på fransk, f.eks. hilser med "Bonjuour", og så spør høflig (fortsatt på fransk) om de snakker engelsk ("Parles-vouz anglais?") så prøver de så godt de kan og er trivelige å imøtekommende. Om man bare babler i vei på engelsk er de sjelden like "medgjørlige". 

Selv er jeg veldig glad i Paris og med overnevnte fremgangsmåte har jeg kun opplevd å bli tatt godt i mot. :) 

Anonymkode: 49826...e99

Enig! Jeg synes franskmenn er høflige, oppmerksomme og interessert i andre mennesker, men man må legge grunnlaget. I Norge kan man gå inn på et sted i servicenæringen, ikke hilse, ikke anerkjenne personalet og halvinterssert mumle frem en forespørsel. Gjør man det i Frankrike blir man oversett og ignorert, fordi den norske innadvendte væremåten anses ikke som korrekt fremtoning i det offentlig rom i Frankrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...