Gå til innhold

Hvilken storby/by som du har vært i synes du var den kjedeligste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kan du si litt om hvorfor du synes kristiansand er en kjedelig by?

Anonymkode: 35966...75e

Er jo ingenting å finne på der.

Anonymkode: cac09...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Overrasket skrev:
 

Det er mange veldig kjedelige byer. Bonn, Berlin, Brighton og Detroit er vel de som skiller seg mest ut.

Berlin er jo blant verdens mest spennende byer!

Anonymkode: bd5a8...4cf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo, Ski (ja ski har bystatus), Lima og Riga. Grunnen er at de er kjedelige. Lima også fordi det er så uoversiktlig

Endret av CrystalGold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart folk sier Berlin, som er Europas kuleste og mest spennende by. Men jeg har faktisk hørt det før, meh, liker ikke Berlin, er så grått og trist. Jeg tror det er sånne "rusle-turister" som vil gå i koselige gater, og så har de gått i feil kvartal i Berlin og hatet det. Man må kanskje lete litt for å finne, eller være kjent for å få det beste ut av byen. Du snubler ikke over alle de ville greiene som skjer i den byen helt av deg selv kanskje. Og hater du kunst og uteliv så kan det være det er for mye av det der.

Jeg synes Riga er kjedelig, drar aldri tilbake der. Det er nå bare et vagt minne, men mener gamlebyen ikke var spesielt sjarmerende, og utenfor er det jo sånn det er i østblokken, altså enda mindre sjarmerende. Shoppingen er kjøpesentre gjerne med Cubus og Dressmann hvis jeg ikke husker feil, mat og uteliv var kjedelig, kan ikke huske vi var på noen interessante museum eller severdigheter. 

Anonymkode: 76029...268

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
2 hours ago, AnonymBruker said:
 

Berlin er jo blant verdens mest spennende byer!

Anonymkode: bd5a8...4cf

Like spennende som kroneis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Gubi skrev:
 

Skriver under på disse og legger til Milano. 

Kan du si litt om hvorfor du synes Milano er en kjedelig by?

Anonymkode: 35966...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Rart folk sier Berlin, som er Europas kuleste og mest spennende by. Men jeg har faktisk hørt det før, meh, liker ikke Berlin, er så grått og trist. Jeg tror det er sånne "rusle-turister" som vil gå i koselige gater, og så har de gått i feil kvartal i Berlin og hatet det. Man må kanskje lete litt for å finne, eller være kjent for å få det beste ut av byen. Du snubler ikke over alle de ville greiene som skjer i den byen helt av deg selv kanskje. Og hater du kunst og uteliv så kan det være det er for mye av det der.

Jeg synes Riga er kjedelig, drar aldri tilbake der. Det er nå bare et vagt minne, men mener gamlebyen ikke var spesielt sjarmerende, og utenfor er det jo sånn det er i østblokken, altså enda mindre sjarmerende. Shoppingen er kjøpesentre gjerne med Cubus og Dressmann hvis jeg ikke husker feil, mat og uteliv var kjedelig, kan ikke huske vi var på noen interessante museum eller severdigheter. 

Anonymkode: 76029...268

Hva slags ville greier i Berlin? Jeg syntes mattilbudet i Kreuzberg var fantastisk, men ellers fant jeg aldri noe interessant. Jeg skjønner at det sikkert er et spennende uteliv/konserter/kunst for dem som liker det, men utover det?

Anonymkode: 68662...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... her var det spørsmål om storby og så kommer dere med Skien, Førde, Lillehammer.... 😂😂🙈🙈🙈

Ja, ser jo det står storby/by, men altså.... 🙄🙄

Endret av Fjugur
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjugur skrev:
 

Haha... her var det spørsmål om storby og så kommer dere med Skien, Førde, Lillehammer.... 😂😂🙈🙈🙈

Ja, ser jo det står storby/by, men altså.... 🙄🙄

skulle ts ha skrevet utenfor norge da? nå har jeg reist en god del, og tilfeldigvis så er moss og førde de to desidert mest kjedelige byene jeg har vært i. kan oppdatere innlegget dersom jeg finner en "internasjonal" by som er enda kjedeligere.

Anonymkode: 48864...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Rart folk sier Berlin, som er Europas kuleste og mest spennende by. Men jeg har faktisk hørt det før, meh, liker ikke Berlin, er så grått og trist. Jeg tror det er sånne "rusle-turister" som vil gå i koselige gater, og så har de gått i feil kvartal i Berlin og hatet det. Man må kanskje lete litt for å finne, eller være kjent for å få det beste ut av byen. Du snubler ikke over alle de ville greiene som skjer i den byen helt av deg selv kanskje. Og hater du kunst og uteliv så kan det være det er for mye av det der.

Jeg synes Riga er kjedelig, drar aldri tilbake der. Det er nå bare et vagt minne, men mener gamlebyen ikke var spesielt sjarmerende, og utenfor er det jo sånn det er i østblokken, altså enda mindre sjarmerende. Shoppingen er kjøpesentre gjerne med Cubus og Dressmann hvis jeg ikke husker feil, mat og uteliv var kjedelig, kan ikke huske vi var på noen interessante museum eller severdigheter. 

Anonymkode: 76029...268

Synes ikke Berlin var noe spennende utenom de historiske stedene og museum. For det første er det utrolig stygt, ellers minnet det meg veldig om Grunerløkka i Oslo (bare uten sjarmen). Føler og jeg var typisk i målgruppen (ung kunstnerisk, interessert i musikk, kunst festing, alternativ kultur osv)  festet med folk som bodde der, og synes  byen  bare var typisk "storby" og (kanskje dette var folket jeg var med) det virket utrolig viktig å vite om de "hippeste"  restaurantene og utestedene som ikke var turistfeller. Var bare konstant rare steder med en eller annen gimmick  "dette er berlins beste biff" "dette stedet serverer de bare en øl på tap og det er det eneste du kan kjøpe!" "dette stedet kan du kjøpe blomster og drikke pils samtidig!", "dette er europas største brukthandler" osv. 

Tagging overalt, østblokkbygninerg, kaldt, grått og kjipt. Meh. 

Anonymkode: 13300...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.10.2018 den 21.22, AnonymBruker skrev:
 

Moss og Førde.

Anonymkode: 48864...adf

Hehe .... å sammenligne Førde med by/storby var nå ikke helt innafor.  Et bygdesenter som har fått bystatus.     :fnise:

Anonymkode: 8019f...c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hehe .... å sammenligne Førde med by/storby var nå ikke helt innafor.  Et bygdesenter som har fått bystatus.     :fnise:

Anonymkode: 8019f...c5a

Men det har tittelen by. Visste ikke at denne tråden var kun forbeholdt byer med 100k+ innbyggere. 

 

Anonymkode: 48864...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riga 😕 Nyydelig arkitektur, men virkelig sky og utilnærmelige folk!

Anonymkode: 5ba8b...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.10.2018 den 19.13, Overrasket skrev:
 

Det er mange veldig kjedelige byer. Bonn, Berlin, Brighton og Detroit er vel de som skiller seg mest ut.

Utseendemessig kan jeg være enig (har ikke vært i Bonn), men ellers er det veldig spennende steder, synes jeg. Spesielt Detroit og Berlin. Kan dette være en kandidat, kanskje?

41F33CB7-F0B3-4D95-BB09-0F72BFE85B55.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
2 hours ago, Påkrevd said:
 

Utseendemessig kan jeg være enig (har ikke vært i Bonn), men ellers er det veldig spennende steder, synes jeg. Spesielt Detroit og Berlin. Kan dette være en kandidat, kanskje?

41F33CB7-F0B3-4D95-BB09-0F72BFE85B55.jpeg

I tett konkurranse med Dull i Skottland og Bland i Australia! :laugh: Men Bonn er og blir bånn i bøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
44 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Jeg synes Praha er kraftig oppskrytt. 

Anonymkode: 3e1e1...2bb

Veldig enig, men selv nevnte jeg den ikke fordi jeg syntes ikke Praha var kjedelig. Men oppskrytt? Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...