Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vi blitt et folk som krenkes av alt? Jeg har lest dette flere steder, og jeg begynner å lure på om det er noe sant i det. Folk tåler ikke at andre har andre meninger enn en selv. Alt blir bare: «Du dømmer meg» Om en kjendis gjør noe negativt så blir det ramaskrik og store ord om hvor jævlig det var; når det kanskje til og med ikke var så veldig alvorlig. 

En ting er å bli krenket av å selv få kritikk, men når samfunnet går ut og roper, «mobbing», «overgrep», «trakassering» osv i situasjoner som langt ifra var så alvorlige, så blir sikkert flere enn meg også oppgitte. Det er greit å reagere selv om man blir dårlig behandlet, absolutt, og føler man seg utsatt for mobbing eller overgrep- så skal man få stoppet dette! For slikt skal ikke skje! Verken mobbing eller overgrep burde finne sted. Problemet er bare når andre går inn og forteller «offeret» hva det var som egentlig skjedde. Hvorfor må samfunnet legge ordene i munnen på mennesker som har opplevd vanskelige ting? Hvorfor kan de ikke fortelle det selv istedenfor at samfunnet går i oppløsning og roper: «KRENKET» når de ikke en gang er innblandet i saken? Alle må liksom bry seg om alt, og legge seg oppi saker de ikke har noe med...

Anonymkode: 06625...556

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er vattnisser blitt. Tør bare ikke tenke på hvor latterlig dette blir fremover.

Anonymkode: 8ca13...14f

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler meg krenket over at du i det hele tatt kan skrive noe slik!

Anonymkode: d33b9...568

• Liker 4
Skrevet

Kanskje, vi er uansett bare et produkt av samfunnet vi lever vi

Anonymkode: 49a89...c1e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje, vi er uansett bare et produkt av samfunnet vi lever vi

Anonymkode: 49a89...c1e

Ja, det fikk en enorm oppsving med krenkingen under/etter metoo-greiene. Etter det ble alt galt og alle var krenket.

Skrevet

Jeg synes hysteriet om at folk liksom blir krenket er verre. Det er helt innafor å ta opp en protest, selv om saken som blir omtalt er en bagatell. Så lenge folk forklarer seg saklig om hvorfor de mener som de gjør, så synes jeg det måtte gå an å diskutere tema uten at den andre siden skal bli hysteriske og skrike "du er bare krenket du!!" hele tiden

Det å hevde at andre er krenket er en hersketeknikk der man føler seg bedre enn andre og avfeier saken deres uten å engang tenke over at det kan være noe sannhet i det. Faktisk synes jeg de som skriker krenket ofte er mer hysteriske enn de som tar opp et tema på en saklig måte. De bidrar også til en laverestående debatt som ender i hersketeknikker, stråmenn og fornærmelser, selv om de ser på seg selv som rasjonelle som synes andre er krenket, men selvsagt ikke dem selv. Men det går an å føle seg krenket over at andre føler seg krenket...

• Liker 6
Skrevet

Jepp, å bli krenket er den nye folkesporten. :P 

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir krenket over folk som blir krenket over at jeg blir krenket.

Anonymkode: 17252...d77

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det fikk en enorm oppsving med krenkingen under/etter metoo-greiene. Etter det ble alt galt og alle var krenket.

Begynte lenge før det. En vanlig samtale, barnesang eller vits fra 80 tallet hadde umiddelbart blitt stemplet som brungrumsete, støtende, ufølsom eller ekstremistisk.

Det foregår en godhetskonkurranse. De som klarer å finne mest mulig som kan tenkes å støte noe, eller noens følelser, anseelse eller hva som helst vinner.

De er definitivt gode mennesker for de har påpekt ulumskhetene.

Siste var jo Brenna som var sjokkert over at en fotograf tilbød seg å fjerne snørr fra barnebildet. Fotografering la seg flat, kommunen sa opp avtalen og alle fikk Uffe seg. Og vipps ble verden et bedre sted 😊

• Liker 2
Skrevet
59 minutter siden, FrankDrebin said:

Jepp, å bli krenket er den nye folkesporten. :P 

Hvem har blitt krenket de siste dagene?

Skrevet
3 minutter siden, magikeren skrev:

Jeg har mistet oversikten for å være helt ærlig. xD

Skrevet
1 minutt siden, FrankDrebin said:

Jeg har mistet oversikten for å være helt ærlig. xD

Med andre ord, du har ikke sett noen uttrykke at de har blitt krenket, men det er behagelig for deg å tenke at mennesker som har andre syn på ting enn deg selv er krenket og at du ikke trenger stille kritiske spørsmål ved de sannheten du liker å tro på og som du tar for gitt

Skrevet

Ja, det har jo vært mye i media de siste ca 2 år om frustrasjon på amerikanske universiteter der det er to store motpoler, der de som føler seg krenket av mye og mangt er vinneren. Universitetslærere må justere språket i sine forelesninger så at det ikke kan krenke noen i salen, studentforeninger i full krig på ene eller annen side av saken. Det er så gale som det kan bli! 

Folk må ta seg en bolle å ikke bli krenket, tåler ikke folk noenting lengre?!

Anonymkode: 1e832...aa4

Skrevet
26 minutter siden, magikeren skrev:

Med andre ord, du har ikke sett noen uttrykke at de har blitt krenket, men det er behagelig for deg å tenke at mennesker som har andre syn på ting enn deg selv er krenket og at du ikke trenger stille kritiske spørsmål ved de sannheten du liker å tro på og som du tar for gitt

Ja jøss. 

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, magikeren skrev:

F.eks Instagram fordi Kylie Jenner la ut et bilde med afrosveis

Anonymkode: 06625...556

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Commander skrev:

Begynte lenge før det. En vanlig samtale, barnesang eller vits fra 80 tallet hadde umiddelbart blitt stemplet som brungrumsete, støtende, ufølsom eller ekstremistisk.

Det foregår en godhetskonkurranse. De som klarer å finne mest mulig som kan tenkes å støte noe, eller noens følelser, anseelse eller hva som helst vinner.

De er definitivt gode mennesker for de har påpekt ulumskhetene.

Siste var jo Brenna som var sjokkert over at en fotograf tilbød seg å fjerne snørr fra barnebildet. Fotografering la seg flat, kommunen sa opp avtalen og alle fikk Uffe seg. Og vipps ble verden et bedre sted 😊

Jeg vet det. Jeg sa det tok av under/etter metoo.

Skrevet

Alle blir krenka for alt. Tåler ikke ord.

Anonymkode: 35a79...b9d

Skrevet

Vet ikke hvem som er mest tragisk jeg.  De som blir krenka av at andre er slemme mot de har jo hvertfall en grunn. Så har vi de som deg som blir krenka av at andre blir krenka, det er jo en klasse for seg selv 😂😂😂

Anonymkode: db709...9e0

Skrevet
17 minutter siden, FrankDrebin said:

Ja jøss. 

Dette illustrerer mitt poeng ganske bra. Mange mennesker ønsker ikke egentlig tenke over ting, de ønsker å si at folk er hysteriske eller krenket. I dette tilfelle blir jeg svart med "ja jøss" fordi det er et mer behagelig svar enn å måtte tenke over og svare på det jeg faktisk skrev. På den måten kan man late som om den andre personen er gærn og at man selv har rett, at man selv er rasjonell og fornuftig

Skrevet

Alvorlige problemer kan aldri diskuteres nok. Samtidig må man ha evnen til å skille snørr og bart.

Anonymkode: 5612c...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...