Gå til innhold

Trenger tips, støtte og medsammensvorne på å gå ned fire kilo


Høna08

Anbefalte innlegg

Gikk ned tolv kilo etter siste graviditet. Da skulle jeg ned såpass mye at jeg var åpen om slankingen. Meldte meg inn på vektklubb.no, logget mat informerte folk rundt meg slik at det var enkelt å ta sunne valg i selskaper og lignende. Gikk strålende og var i mål etter ca ni måneder. Godt fornøyd med vekten jeg landet på (66 kg) og kunne endelig kjøre klær i M igjen uten problemer.

Men så etter en litt for god sommer og høst for et år siden gikk jeg opp ca. fire kilo igjen. Disse kiloene gjør at klærne mine strammer akkurat litt for mye og jeg føler meg dvask. Prøvde å gå åpent ut med ny slanking men da ble alle sånn "nei du kan jo ikke slanke deg mer nå, du er jo så tynn/slank/fin som du er" så nå prøver jeg å slanke meg i det skjulte. Og det er så vanskelig!!!! Har holdt på ett år nå med par kilo av, par kilo på.

Så nå trenger jeg noen gode tips, ønsker ikke å bruke penger på vektklubb.no igjen, noen gode apper som er motiverende og hvor jeg kan logge mat som er gratis? Hvordan ellers få motivert meg når jeg står helt alene i det? Noen andre som har lyst til å bli med på å bli kvitt fire gjenstridige kilo? Kunne jul vært et mål? For meg er hovedutfordringen når jeg endelig setter meg i sofaen om kvelden og synes jeg fortjener noe godt etter en slitsom dag (som stort sett er hver dag ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bli med i tråden vi som skal ned i vekt før jul. Jeg teller kalorier de dagene jeg ikke trener, bruker my fitness pal, det er gratis.

Jeg trener en del på ettermiddagen, eller går tur. Spesielt mår jeg har vært på trening har jeg ikke tid til å spise godteri om kvelden, det fungerer veldig bra. I tillegg er det eneste snopet i skapene mine tørkede aprikoser. En sjokolade kjøper jeg på lørdag og spiser på kvelden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Lifesum! :) Den er gratis (du kan betale for den og få flere fordeler) og veldig fin å bruke for å holde oversikt over kalorier, karbohydrat, fett, protein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt med i tråden vi som skal ned i vekt før jul, supert forslag! Og lastet ned my Fitness pal. Jeg får dessverre ikke trent så mye som jeg ønsker på ettermiddagene/kveldene da jeg har tre barn i veldig forskjellig alder. Så enten er jeg heiagjeng på fotball/håndballkamp, eller hjemme med minste eller i noe fau/foreldremøte føles det ut som ;) Jogger to dager i uka i snitt og tar litt styrkeøvinger i kjelleren på kveldstid (prøver å få løftet og rumpa som plutselig har blitt angrepet av tyngdekraften :D )

Jeg burde absolutt ha tomt skap, men også her skylder jeg på barna ;) Ligger alltid noe igjen fra en bursdag, noe lørdagsgodt, etc. Og med så lite viljestyrke jeg har går jeg til og med og stjeler fra barnas godteri (rødme). Tror faktisk jeg skal rydde om i kjøkkenskapet slik at snophylla havner på toppen. På den måten må jeg bruke krakk for å nå godteriet, kanskje det klarer å holde meg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Høna08 skrev:

For meg er hovedutfordringen når jeg endelig setter meg i sofaen om kvelden og synes jeg fortjener noe godt etter en slitsom dag (som stort sett er hver dag ;) )

Begynn å strikke! Seriøst! Tomme hender i sofaen er drepen når man har søtsug, men jeg opplever at strikketøy distraherer fra det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Hactar skrev:
 

Begynn å strikke! Seriøst! Tomme hender i sofaen er drepen når man har søtsug, men jeg opplever at strikketøy distraherer fra det :)

Det var jo seriøst det beste forslaget jeg har hørt på lenge! Har jo t.o.m en strikkekurv som har stått urørt i åresvis, nå må jeg bare friske opp rett og vrang ;) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du craver skikkelig på søtt, så kan du jo prøve med tilskudd av krom. Det hjelper noen, men cluet er visst å starte på dobbel dose i ca 14 dager. Deretter normal. Og, strikking for å holde hendene opptatt fungerer fint, og kan bli mye fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...