Gå til innhold

Er alt håp ute for oss?


Flowery

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært på ultralyd. Der var alt helt fint. Legen kunne ikke se noen grunn til at jeg ikke skulle bli gravid. Men etter at han hadde spurt meg litt om hvordan mine menstruasjoner er, hvordan jeg har det, osv. så sa han at det var en viss mulighet for at jeg kunne ha endometriose. :(

Jeg prøvde på mange måter å spørre om det kunne være noe annet og at jeg kanskje likevel kunne bli gravid, men han virket veldig bestemt på at det kunne være endometriose. Han sa at jeg likevel kunne ha en sjanse for å bli gravid, men at det ville bli vanskelig. Vi ville da trenge hjelp.

Er det noen som vet hvilken hjelp vi vil trenge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Tror IKKE alt håp er ute for dere!

Søk på endometriose på nettet, det er mye å lese og om jeg ikke husker feil er det en egen forening for de som har syktommen. Der kan du prate med jenter i samme situasjon.

Syntes du skal tenke positivt på at du nå har fått en diagnose, da er det mye lettere å få hjelp til å nå målet. Jeg har lest om mange som har endometriose som har fått barn, men da ved hjelp av prøverør som MsL nevner.

Lykke til videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei , nei, ikke noe håp som er rendt ut i sanden her!

En undersøkelse som kalles Lapraskopi vil vise om du har endo. Da går de inn med en slange og titter inn i livmor området. Steder med endo kan da brennes bort for å øke sjansen for normal befruktning. Få det en henvisning til spesialist så får du bra hjelp til videre utredning og konstatering av diagnose.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...