Gå til innhold

Hvorfor svarer ikke Gud meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.10.2018 den 22.40, AnonymBruker skrev:
 

Skjønner meg virkelig ikke på folk som tror på Gud i 2018 :kari:

Anonymkode: 250d5...ed8

Gud kan være mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting Jesus sa var at det måtte være i harmoni med guds vilje. hvis du ber om en ny bil for eksempel svarer han ikke men ber du om for eksempel om å ble kjent med ham er det noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 16.46, AnonymBruker skrev:
 

Okay, dere... Jeg har bedt om samme tingen  i over en måned nå, men har ennå ikke fått noe svar... Eller, det kan hende at Gud har svart meg, men da har han vel svart «nei»? Siden jeg ikke får det jeg ber om? Eller må jeg bare være tålmodig og vente? Noen som har noen erfaringer å komme med her? Vær så snill å ikke kom med sånne tullesvar som «Gud finnes ikke» ol..

Anonymkode: af1d7...e42

du kan ikke forvente å få hyggelige svar fra mange som er vantro her. 80 prosent i Norge tenker aldri på Gud. 

Anonymkode: cc554...82b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en grunn til at "Gud" ikke svarer, det er at alle ber i feil retning, dvs. alle ber til feil sted.

Det finnes ingen "Gud" i religion.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎10‎.‎2018 den 20.27, AnonymBruker skrev:
 

if-you-were-born-in-israel-youd-probably0536b697b94c9c21bc190f5c3f3596ba6cd731-v

Anonymkode: b79ac...49d

Dette er helt riktig. Det er masse religioner og alle sier at de har rett. Jesus sa at det skulle være slik. Men han sa også at det fkulle finnes kun en sann religion som var guds vitner.

Hvordan kan du finne den. Først må du vite hva gud krever av deg og hva slags tibedelse han godtar. Man må også vite hva som er guds ord, om der er Bibelen eller koranen. En ting man kan tenke på da er at koranen inneholder mye av det som står i bibelen men den er mye nyere av dato, altså en slags forvridd avskrift av bibelen. 

Hvor kan du finne ut hva gud krever - du må studere bibelen og leve i samsvar med det.

Se denne websiden jw.org .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris er det eneste kravet fra Gud at vi tar imot Jesus som vår frelser. Resten gjorde Han på korset. Vi skal ikke streve med å nå frem til Ham, for alt er gjort ferdig. 

Fra Titus kapittel 3:

4  Men det ble åpenbart
hvor god vår Gud og frelser er,
og at han elsker menneskene:
5   Han frelste oss,
ikke på grunn av våre rettferdige gjerninger,
men fordi han er barmhjertig.
Han frelste oss
ved badet som gjenføder
og fornyer ved Den hellige ånd,
6  som han så rikelig har øst ut over oss
ved Jesus Kristus, vår frelser,
7  så vi skulle bli rettferdige ved hans nåde
og bli arvinger til det evige liv, som er vårt håp.
8  Dette er et troverdig ord, og jeg vil at du skal innprente det, så de som er kommet til tro på Gud, blir ivrige etter å gjøre gode gjerninger. Alt dette er godt og gagnlig for menneskene.

Anonymkode: a99e0...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2018 at 4:46 PM, AnonymBruker said:

Okay, dere... Jeg har bedt om samme tingen  i over en måned nå, men har ennå ikke fått noe svar... Eller, det kan hende at Gud har svart meg, men da har han vel svart «nei»? Siden jeg ikke får det jeg ber om? Eller må jeg bare være tålmodig og vente? Noen som har noen erfaringer å komme med her? Vær så snill å ikke kom med sånne tullesvar som «Gud finnes ikke» ol..

Anonymkode: af1d7...e42

Hun er opptatt med viktigere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk og pris er det eneste kravet fra Gud at vi tar imot Jesus som vår frelser. Resten gjorde Han på korset. Vi skal ikke streve med å nå frem til Ham, for alt er gjort ferdig. 

Fra Titus kapittel 3:

4  Men det ble åpenbart
hvor god vår Gud og frelser er,
og at han elsker menneskene:
5   Han frelste oss,
ikke på grunn av våre rettferdige gjerninger,
men fordi han er barmhjertig.
Han frelste oss
ved badet som gjenføder
og fornyer ved Den hellige ånd,
6  som han så rikelig har øst ut over oss
ved Jesus Kristus, vår frelser,
7  så vi skulle bli rettferdige ved hans nåde
og bli arvinger til det evige liv, som er vårt håp.
8  Dette er et troverdig ord, og jeg vil at du skal innprente det, så de som er kommet til tro på Gud, blir ivrige etter å gjøre gode gjerninger. Alt dette er godt og gagnlig for menneskene.

Anonymkode: a99e0...195

Dette tror du på fordi du tilfeldigvis er født inn i en kristen kultur. Hadde du vært født i India ville du ha trodd det som står i de hinduistiske skrifter.

Anonymkode: b79ac...49d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud gir deg ingenting, uten at du selv også jobber for at det skal skje noe.

Anonymkode: 82819...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Gud gir deg ingenting, uten at du selv også jobber for at det skal skje noe.

Anonymkode: 82819...7dd

Så hvorfor skal vi da takke Gud for ting, Når vi må gjøre alt selv ?

Anonymkode: b79ac...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 22.10.2018 den 16.55, FunnyBoy123 skrev:
 

Fordi han ikke finnes.. All religion er oppdiktet av MENNESKER, ingen ånd eller den slags.. Beklager å måtte si det, men det er den harde sannheten.

Har du lest om terningmannen? 

Han kastet terning og hadde gode og dårlige alternativer til hva han skulle gjøre. En gang voldtok han nabodama. Han ville ikke, men det var det terningen valgte så det måtte gjøres. Flere fulgte trosretningen og dette ble til slutt en egen sekt som gjorde alskens galskap. 

Sånn oppstår sekter og religion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, theTitanic said:
Har du lest om terningmannen? 

Han kastet terning og hadde gode og dårlige alternativer til hva han skulle gjøre. En gang voldtok han nabodama. Han ville ikke, men det var det terningen valgte så det måtte gjøres. Flere fulgte trosretningen og dette ble til slutt en egen sekt som gjorde alskens galskap. 

Sånn oppstår sekter og religion. 

Dette er helt sikkert en sann historie.

Anonymkode: cdce9...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...