Gå til innhold

Hvorfor svarer ikke Gud meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror egentlig aldri at Gud svarer på en bønn, men han hører nok. Gud gir deg muligheter, gripe dem må du selv gjøre. Dersom du tror, øker det sjansen for at du gjør akkurat det. Tro handler ikke bare om å tro på Gud, det handler også om å tro på seg selv, tro på noe godt, tro på rettferdighet og fornuft, tro på at alt ordner seg til det beste, en eller annen tro har vi alle sammen, å tro gjør deg sterkere, og tro gjør deg tryggere. Og jo sterkere du tror, jo større er sannsynligheten for at du handler riktig, og at det går bra for deg. Tro handler ikke om vitenskap eller bevis, tro kan ikke måles eller veies..

Men ut fra det jeg ser skrevet i denne tråden, skjønner jeg at dette blir alt for komplisert for de fleste, selv om det egentlig er ganske enkelt, dersom en bare vil forsøke å forstå.

 

Anonymkode: 3d40b...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, Ian said:
Du har et ganske skrudd bilde av verden dersom du tror ateisme er det samme som diktatur. Heldigvis finnes det folk som har vett i skallen og slutter å tro på oppspinn fra en svunnen tid.

Å ville klassifisere gudstro som sinnslidelse er ikke så fjernt fra hvordan diktaturer opererer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har du levd hele livet i synd som en Gudløs som hetser og latterliggjør Gud vil han ikke bry seg om du gråter krokodilletårer og sutrer over å ikke få viljen din. Dersom du vender deg om derimot og faktisk viser at du vil følge Hans vilje, kan du også regne med at Han vil høre dine bønner.

Anonymkode: e1e1a...6a7

Så gud er en ego drittsekk som skal ha viljen sin alltid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:
Så gud er en ego drittsekk som skal ha viljen sin alltid?

Siden Gud er definert som kjærlighet, så sier det seg selv at han ikke kan innfri ønsker som ikke er av kjærlighet. Hva som er kjærlighet kan ikke vi vite, fordi da må vi også se de fulle konsekvenser av handlinger. Bare Gud kan vite det. Derfor ber vi om at Hans vilje skal skje. Selv Jesus gjorde det da han ba til Gud Faderen: "ikke min vilje, men din".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ts. Jeg aner ikke hva du ber om. Det er mye man ikke forstår i ånde verden. Gud ønsker kun det beste for deg. Ingen som vet helt sikkert hvorfor noen blir helbredet og andre ikke. Noen ganger er kanskje ikke tiden riktig for den og den personen. 

Har opplevd dette selv med helbredelse og den kom til riktig tid. Jeg har opplevd Gud så mange ganger. Jeg kan aldri fornekte han.

Er det noe jeg kan be om for deg? Du trenger ikke å si hva det akkurat er.

Ikke gi opp hvertfall og ikke mist håpet. Du aner ikke hvor mye kjærlighet Gud har for deg! Han ser deg og hører dine bønner. Det står litt i bibelen om det med ånde verden. Feks det var noe med at de måtte faste for å få igjennom ett eller annet. Husker ikke helt hva det var nå. 

Men Gud ser deg og hva du trenger! Han skal forsørge oss. Si det til Herren Gud. Si at du krever alle løftene han har for deg!

 

Anonymkode: d984e...50a

Det var noe med brennoffer (ofre et lam, for det behager Herren), steine sin utro kone, selg sin datter som slave, abortér fostre som er et resultat av hor, straff mannen ved å voldta hans kone og døtre... Gud har mye kjærlighet for deg når du gjør akkurat som han sier. Omtrent som en psykopat.

Og før du kommer løpende med "Jammen, nye testamentet..." så la meg minne deg på at Jesus sa i 

Matt.5.17-18: Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene!. 

Anonymkode: ed24d...743

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 16.46, AnonymBruker skrev:
 

Okay, dere... Jeg har bedt om samme tingen  i over en måned nå, men har ennå ikke fått noe svar... Eller, det kan hende at Gud har svart meg, men da har han vel svart «nei»? Siden jeg ikke får det jeg ber om? Eller må jeg bare være tålmodig og vente? Noen som har noen erfaringer å komme med her? Vær så snill å ikke kom med sånne tullesvar som «Gud finnes ikke» ol..

Anonymkode: af1d7...e42

Jeg har bl.a bedt for noe i over 4 år som enda ikke har skjedd, og det er ikke sikkert det vil skje heller. Men jeg kommer til å fortsette i mange år til om det er nødvendig :) Så er det ikke alltid at vi vet vårt eget beste, men det gjør derimot Gud, og det kan være en av årsakene til at noen bønner ikke går i oppfyllelse dersom vi ber om noe som egentlig ikke er så bra for oss allikevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Horten Market skrev:
 

Siden Gud er definert som kjærlighet, så sier det seg selv at han ikke kan innfri ønsker som ikke er av kjærlighet. Hva som er kjærlighet kan ikke vi vite, fordi da må vi også se de fulle konsekvenser av handlinger. Bare Gud kan vite det. Derfor ber vi om at Hans vilje skal skje. Selv Jesus gjorde det da han ba til Gud Faderen: "ikke min vilje, men din".

Gud lot sin egen sønn dø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:
 

Gud lot sin egen sønn dø

Slik at menneskers synder kunne tilgis, et ganske stort offer for støv som mennesker ble til av

Anonymkode: e1e1a...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Slik at menneskers synder kunne tilgis, et ganske stort offer for støv som mennesker ble til av

Anonymkode: e1e1a...6a7

Men ble de nå tilgitt? Man må jo fortsatt beklage seg ovenfor gud om man synder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Maleficenta skrev:
 

Men ble de nå tilgitt? Man må jo fortsatt beklage seg ovenfor gud om man synder

Kunne tilgis, så ja, man må fortsatt be om tilgivelse, men er den sannferdig vil Han tilgi

Anonymkode: e1e1a...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kunne tilgis, så ja, man må fortsatt be om tilgivelse, men er den sannferdig vil Han tilgi

Anonymkode: e1e1a...6a7

Men hva var da vitsen dersom man fortsatt må be om forlatelse for sine synder. Da ble jo ikke syndene vasket vekk da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2018 den 17.02, AnonymBruker skrev:
 

Det var noe med brennoffer (ofre et lam, for det behager Herren), steine sin utro kone, selg sin datter som slave, abortér fostre som er et resultat av hor, straff mannen ved å voldta hans kone og døtre... Gud har mye kjærlighet for deg når du gjør akkurat som han sier. Omtrent som en psykopat.

Og før du kommer løpende med "Jammen, nye testamentet..." så la meg minne deg på at Jesus sa i 

Matt.5.17-18: Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene!. 

Anonymkode: ed24d...743

Du aner ikke hva du snakker om. Jeg håper en dag at du vil få se sannheten men det er opp til Gud. 

Anonymkode: d984e...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Du aner ikke hva du snakker om. Jeg håper en dag at du vil få se sannheten men det er opp til Gud. 

Anonymkode: d984e...50a

Det står i bibelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Maleficenta skrev:
 

Det står i bibelen

Ja, det gjør det. Helt riktig det. 

Anonymkode: d984e...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ja, det gjør det. Helt riktig det. 

Anonymkode: d984e...50a

Hvorda  kan du da si at vedkommende ikke vet hva h.n snakker om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:
 

Hvorda  kan du da si at vedkommende ikke vet hva h.n snakker om? 

Kun Gud kan ta vekk slør. Jeg forstår veldig godt hvorfor du spørr. Om du leser litt i bibelen selv og ber Gud åpenbare seg for deg da kan du begynne å forstå og få samme forståelse som meg. 

Det står i bibelen at menneske skal tro at det er smart men Gud gir oss troende noe enda mer enn bare å være smart. Vi avslører fort ting ved andre mennesker fordi Gud viser det til oss.

Ingen aner hvor spennende livet med Gud er før man har prøvd. Jeg har utallige opplevelser med Gud. Kom å si at jeg inbildte meg det, eller var rusa eller hva dere enn måtte mene. Jeg vet det er virkelig og bryr meg ikke om hva andre tror og mener om det. Det er jeg som skal til himmelen. Håper på det samme til dere. 

Anonymkode: d984e...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kun Gud kan ta vekk slør. Jeg forstår veldig godt hvorfor du spørr. Om du leser litt i bibelen selv og ber Gud åpenbare seg for deg da kan du begynne å forstå og få samme forståelse som meg. 

Det står i bibelen at menneske skal tro at det er smart men Gud gir oss troende noe enda mer enn bare å være smart. Vi avslører fort ting ved andre mennesker fordi Gud viser det til oss.

Ingen aner hvor spennende livet med Gud er før man har prøvd. Jeg har utallige opplevelser med Gud. Kom å si at jeg inbildte meg det, eller var rusa eller hva dere enn måtte mene. Jeg vet det er virkelig og bryr meg ikke om hva andre tror og mener om det. Det er jeg som skal til himmelen. Håper på det samme til dere. 

Anonymkode: d984e...50a

Du svarer ikke på det jeg spør om. Om gud fikk folk til å gjøre så fæle ting i det gamle testamentet, hvordan kan du samtidig hevde at gud er god? Skifta han brått personlighet da jesus ble født eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maleficenta skrev:
 

Du svarer ikke på det jeg spør om. Om gud fikk folk til å gjøre så fæle ting i det gamle testamentet, hvordan kan du samtidig hevde at gud er god? Skifta han brått personlighet da jesus ble født eller?

Du kommer ikke til å forstå uansett. Om du vil vite det kan du gå til Gud. 

Anonymkode: d984e...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Du kommer ikke til å forstå uansett. Om du vil vite det kan du gå til Gud. 

Anonymkode: d984e...50a

Det sier du bare fordi du ikke forstår det selv nok til at du klarer å forklare

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:
 

Du svarer ikke på det jeg spør om. Om gud fikk folk til å gjøre så fæle ting i det gamle testamentet, hvordan kan du samtidig hevde at gud er god? Skifta han brått personlighet da jesus ble født eller?

Gud har alltid elsket mennesket, og var lei seg da vi brukte den frie viljen vi er skapt med til å gjøre ondt. Utrenskningen og Jesus som døde på korset for våre synder var nødvendig.

Anonymkode: e1e1a...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...