Gå til innhold

Hvorfor svarer ikke Gud meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil du ha noe så må du jobbe for det selv. Ingen gir deg noe uten videre. Vi har fått fri vilje, bruk den.

Anonymkode: e566a...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Når jeg tenker meg om, så har jeg ikke gjort noe spesielt. Kanskje jeg bør gjøre noe.

Anonymkode: af1d7...e42

Har du sjekket spam-filteret på mail kontoen din?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer mest sannsynlig ikke til å få fornuftige svar her. Du bør spørre andre steder. Men som kristen kan jeg si at Gud har tre svar: Ja, Nei og Vent. Ikke slutt å be for de du ber for, men ikke forvent å få noe svar om 5 minutter heller. Jeg har ting jeg har bedt om i flere tiår, men jeg ber fortsatt fordi jeg forventer svar en gang. Det kan hende svaret er nei, men det vet jeg ikke før jeg ligger på dødsleiet. Det er bra du ber og Gud hører bønn. 

Anonymkode: a99e0...195

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Okay, dere... Jeg har bedt om samme tingen  i over en måned nå, men har ennå ikke fått noe svar... Eller, det kan hende at Gud har svart meg, men da har han vel svart «nei»? Siden jeg ikke får det jeg ber om? Eller må jeg bare være tålmodig og vente? Noen som har noen erfaringer å komme med her? Vær så snill å ikke kom med sånne tullesvar som «Gud finnes ikke» ol..

Anonymkode: af1d7...e42

Hvis Gud ikke svarer, så ville jeg prøvd Julenissen eller Tannfeen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tenker at det er et litt sånn gi og ta-forhold med Gud. Jeg tenker at det er viktig å huske at man skal ikke bare be til Gud når man har ting man ønsker. Det er veldig viktig å takke for alt man har også. Jeg ber hver kveld av den grunn, og jeg synes "fadervår" er så upersonlig for meg så jeg ber "kjære guds fader i himmelens slott" som egentlig handler om litt det samme. 

Det er selvsagt heller ikke alltid man får det man ønsker. Det er det nok en grunn til, en grunn vi ikke greier å se men som handler om Guds store puslespill. 

Anonymkode: 68b66...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du kommer til å skifte mening i dødsriket. Der har du et fakta!

Anonymkode: d984e...50a

 

Du mener kirkegården ?

Tvilsomt man har ingen bevisthet når man er død

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg vil si at å si at gud ikke finnes er et tullesvar når den som spør tydeligvis tror. Jeg er langt i fra religiøs, men kanskje jeg kan komme med et seriøst svar allikevel. Slik jeg har forstått det har mennesker fri vilje i din tro. Det tolker jeg som at gud verken styrer de du ber for, eller de rundt dem. De tar sine egne valg uavhengig av hva din gud mener og vil. Gud er ikke mer enn en støtte. Derfor tror jeg at du heller bør be om støtte og handle selv. Ikke vent på at noen andre gjør noe for deg, eller at ting bare detter på plass fordi du vil det. Da kan du ende opp med å vente veldig lenge...

Hilsen en hedning. 

 

 

Anonymkode: b303b...87b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Okay, dere... Jeg har bedt om samme tingen  i over en måned nå, men har ennå ikke fått noe svar... Eller, det kan hende at Gud har svart meg, men da har han vel svart «nei»? Siden jeg ikke får det jeg ber om? Eller må jeg bare være tålmodig og vente? Noen som har noen erfaringer å komme med her? Vær så snill å ikke kom med sånne tullesvar som «Gud finnes ikke» ol..

Anonymkode: af1d7...e42

Svare? Hva forventer du at han skal snakke til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Okay, dere... Jeg har bedt om samme tingen  i over en måned nå, men har ennå ikke fått noe svar... Eller, det kan hende at Gud har svart meg, men da har han vel svart «nei»? Siden jeg ikke får det jeg ber om? Eller må jeg bare være tålmodig og vente? Noen som har noen erfaringer å komme med her? Vær så snill å ikke kom med sånne tullesvar som «Gud finnes ikke» ol..

Anonymkode: af1d7...e42

Legger til at han er ikke ånden i flasken som oppfyller dine ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Gud gråt da vi forsvant fra han. Ondskapen ble så stor at han angret på at han skapte oss menneskene. Men han så fortsatt at det var kjærlighet så derfor sendte han Jesus for å ta vår synd så vi kunne komme tilbake til Gud for det var fortsatt tro, håp og kjærlighet. 

Anonymkode: d984e...50a

Regnet det da eller?... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Det religiøst funderte svaret er vel noe á la "Guds veier er uransakelige", "Det er en Herrens mening med alt" og liknende svada som er laget for å forklare hvorfor bønner ikke besvares og fæle ting skjer med gode mennesker etc. 

Den egentlige forklaringen er at Gud ikke finnes.  

Anonymkode: 5d577...d2d

Eller til en religiøs som n3kter å tro han ikke finnes. Kanskje han ikke gidder eller har tid til å svare på alle millionene av bønner han hører hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ts. Jeg aner ikke hva du ber om. Det er mye man ikke forstår i ånde verden. Gud ønsker kun det beste for deg. Ingen som vet helt sikkert hvorfor noen blir helbredet og andre ikke. Noen ganger er kanskje ikke tiden riktig for den og den personen. 

Har opplevd dette selv med helbredelse og den kom til riktig tid. Jeg har opplevd Gud så mange ganger. Jeg kan aldri fornekte han.

Er det noe jeg kan be om for deg? Du trenger ikke å si hva det akkurat er.

Ikke gi opp hvertfall og ikke mist håpet. Du aner ikke hvor mye kjærlighet Gud har for deg! Han ser deg og hører dine bønner. Det står litt i bibelen om det med ånde verden. Feks det var noe med at de måtte faste for å få igjennom ett eller annet. Husker ikke helt hva det var nå. 

Men Gud ser deg og hva du trenger! Han skal forsørge oss. Si det til Herren Gud. Si at du krever alle løftene han har for deg!

 

Anonymkode: d984e...50a

Fra jeg var veldig liten, så ba jeg til Gud mange ganger om dagen, om at jeg måtte få slippe lidelsen jeg gikk igjennom. Jeg ble regelmessig voldtatt, eller fikk en pikk stappet ned i halsen så jeg ikke fikk puste, fikk juling, og ble utsatt for psykisk terror. Og jeg ba år etter år, men Gud hørte meg ikke. Så da jeg hadde vel bedt i ca 6 år daglig, men ikke fått noe hjelp. Så fant jeg ut at enten så eksisterer ikke Gud, ellers er han en svært ond mann. Så hvorfor hjalp ikke Gud meg, hvis han eksisterer?

Anonymkode: 41599...a40

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud svarer ikke når du vil eller slik du vil alltid. I blant gjør han det, men han er ingen maskin. Det han gjør er at han svarer i riktig tid.

Anonymkode: 17c44...c0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Når jeg tenker meg om, så har jeg ikke gjort noe spesielt. Kanskje jeg bør gjøre noe.

Anonymkode: af1d7...e42

Ja, tror nok det er første steget. Om man bare venter på at ting skal komme/falle på plass av seg selv, så må man vente leeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Fra jeg var veldig liten, så ba jeg til Gud mange ganger om dagen, om at jeg måtte få slippe lidelsen jeg gikk igjennom. Jeg ble regelmessig voldtatt, eller fikk en pikk stappet ned i halsen så jeg ikke fikk puste, fikk juling, og ble utsatt for psykisk terror. Og jeg ba år etter år, men Gud hørte meg ikke. Så da jeg hadde vel bedt i ca 6 år daglig, men ikke fått noe hjelp. Så fant jeg ut at enten så eksisterer ikke Gud, ellers er han en svært ond mann. Så hvorfor hjalp ikke Gud meg, hvis han eksisterer?

Anonymkode: 41599...a40

Har du lest bibelen? 

Da Adam og Eva spiste av eplet ble Satan hersker over jorden. Satan er altså gud på jorden. Derfor skjer det så mye ondt. Alt det gode er fra Gud. Trist at du har opplevd det du har opplevd! Jeg forstår så godt at det er vanskelig å tro at han finnes når du har gjennomgått så mye forferdelig! Det har jeg virkelig forståelse for. 

Jeg har faktisk opplevd lignede selv. Gud helbredet mange av mine barndoms traumer. Det var så overveldende at jeg ble stadig påminnet 1 år senere hvor stor forandring dette gjorde med meg og mitt liv. Så ble jeg vant med å være fri. 

Du trenger ikke presisere noe som helst oven for Gud.

 (Romerne 10:9) "For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud oppreiste Han fra de døde, da skal du bli frelst"

Det er bare en ting han vil ha og det er deg. Gi livet ditt til han. Si det til han.

"Jeg bekjenner med min munn at Jesus er Herre og jeg tror i mitt hjerte at Gud oppreiste Han fra de døde. Gud jeg gir livet mitt til deg. Jeg legger mitt liv i dine hender, led meg Far. Bruk meg. Jeg ønsker å gå dine veier nå og ikke mine egne. Lær meg å tilbe deg. Takk himmelske Far for den kjærligheten du har for meg. Kom hellige ånd. Fyll meg med din ånd Jesus! Far du ser og vet hva jeg har gått igjennom og jeg ber om at du rører ved meg og helbreder meg. Amen!" 

Anonymkode: d984e...50a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Eugene Onegin skrev:
 

Du kan ikke fortelle hva folk skal svare deg. Jeg svarer deg som jeg vil og grunnen til at du ikke får svar er veldig enkel Gud eksisterer ikke, Det er ikke er tullesvar det er fakta 

 

Det å si at Gud finnes det er et tullesvar

Jean da, det er da ikke fint å skrive

Anonymkode: e1e1a...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Okay, dere... Jeg har bedt om samme tingen  i over en måned nå, men har ennå ikke fått noe svar... Eller, det kan hende at Gud har svart meg, men da har han vel svart «nei»? Siden jeg ikke får det jeg ber om? Eller må jeg bare være tålmodig og vente? Noen som har noen erfaringer å komme med her? Vær så snill å ikke kom med sånne tullesvar som «Gud finnes ikke» ol..

Anonymkode: af1d7...e42

Du får ikke alt du ber om, ber til Gud om å få en ferrari f.eks vil du ikke få det bare fordi du ber. Man også må være ekte kristen, og ikke bare be for å be, om du ikke følger Guds ord, hvorfor skal Han da bry seg om deg?

Anonymkode: e1e1a...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Du får ikke alt du ber om, ber til Gud om å få en ferrari f.eks vil du ikke få det bare fordi du ber. Man også må være ekte kristen, og ikke bare be for å be, om du ikke følger Guds ord, hvorfor skal Han da bry seg om deg?

Anonymkode: e1e1a...6a7

Han må jo bry seh. Gud er jo vår far sies det som liksom skal elske sine barn betingelsesløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:
 

Han må jo bry seh. Gud er jo vår far sies det som liksom skal elske sine barn betingelsesløst. 

Sine barn ja, folk som latterliggjør, hetser og motarbeider Guds vilje tilhører neppe den gruppen. Mennesket er født med fri vilje, og velger de å snu ryggen til Gud kan de heller ikke forvente at Han skal høre deres bønner.

Anonymkode: e1e1a...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...