Gå til innhold

Ta betalt for alkohol i bryllup - Innafor?


maryphilbin

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, COSL Innovator skrev:
 

Har ikke noe med grisefyll å gjøre, men formynderiet som brudeparet vil utøve.

Jeg drar rett og slett ikke i bryllup hvor det er bonger eller medbrakt.

Haha, nei, selvfølgelig ingenting med grisefylla å gjøre. Keep telling yourself that. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest COSL Innovator
1 minutt siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Haha, nei, selvfølgelig ingenting med grisefylla å gjøre. Keep telling yourself that. 

Tro hva du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Skjønte du ikke at det var en spøk? :fnise:

Anonymkode: 399be...750

Tok den ikke helt..😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmm, kanskje fri bar utover kvelden? Tenker litt mer kontrollert sjenking under middag, desser og kaffi? På den måten blir folk holdt litt igjen, i hvertfall om det er mange barn tilsted. I tillegge kan ha som regel at hver person kan Max hente 1-2 drinker, allso 1 person får ikkje ut et brett eller enn heil flaske. Du kan og begrense type alkoholen, hovudsakleg alkohol med Lav prosent, øl, sider, vin og bailys. Unngå vodka og redbull eller liknede. Og så vil eg hatt fri forsyning av brus, vann, Munkholmen, alkohol frie viner og andre drikker uten alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, COSL Innovator skrev:
 

Bryllup er dyrt ja, men hvis de ikke har råd til å stå for alt så får de spare en stund til. Da slipper de å ta opp lån.

Jeg syns brudeparet selv skal få bestemme hvor mye penger de ønsker å bruke på bryllupet sitt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Dette er et diskusjonsforum så jeg håper du ikke tar det ille opp, men det høres veldig merkelig ut for meg å ta betalt for drikke i et bryllup. Unntaket hadde til nød vært om man hadde bryllupet på et hotell eller liknende, hvor det fra selskapsstedets side var betalbar. I så tilfelle kunne en slik bongløsning være OK. 

Med en betjent bar vil de som fungerer som bartendere kunne passe på at det ikke blir åpnet flasker unødig, som en skrev over her. Dette har nok med innstilling å gjøre, når jeg inviterer til fest så spanderer også jeg på de inviterte. Det er forøvrig flere måter dere kan holde kostnadene til alkohol nede:

- Kjøp drikke i Sverige

- Bestem en fast bar-meny det kan velges fra, her har dere muligheten til å påvirke hvor dyre ingredienser som brukes

- Lag opp en stor posjon med punch, her kan dere igjen velge ingredienser 

- En enkel spritz (hvit vin/cava/prosecco toppet med kullsyreholdig mineralvann) er friskt og godt, og vinen rekker lenger

 

Jeg har vært i ENORMT mange bryllup (pga jobben min), og det er uhyre sjeldent jeg ser at folk drikker seg overstadig beruset. I værste fall går det ann å be bartendere om å nekte servering om det skulle nærme seg slike tilstander.

Anonymkode: e41ce...3af

Der har du en ide ts. Ha bryllupsfesten på hotell... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily_88
59 minutter siden, ItchyBitchySpider said:
 

Klarer ikke du å kose deg og ha deg gøy uten å være full? Det er ikke snakk om at gjestene skal betale alt, de får velkomstdrink, drikke til maten og to bonger. Fortsatt ikke nok altså? 

Har det gøy uten å bli full, men når man inviterer folk, så er det jo en selvfølge at de skal få, ikke betale. Brylluppsfest varer jo gjerne lenge, langt ut på morgenkvisten, så da FÅR man jo som gjest mat og drikke gjennom hele kvelden og natten. Aldri hørt om noen bryllupp hvor man må kjøpe noe å drikke.

og norge har laaaaange drikketradisjoner, sånn er det. Ikke alle blir full eller drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette går ikke an!! 

Når dere har fått tak i lokaler som gjør at dere kan ta med egen alkohol, kan dere IKKE ta betalt for drikke. 

Det er ekstremt frekt! 

Anonymkode: 12e0b...415

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lily_88 skrev:
 

Har det gøy uten å bli full, men når man inviterer folk, så er det jo en selvfølge at de skal få, ikke betale. Brylluppsfest varer jo gjerne lenge, langt ut på morgenkvisten, så da FÅR man jo som gjest mat og drikke gjennom hele kvelden og natten. Aldri hørt om noen bryllupp hvor man må kjøpe noe å drikke.

og norge har laaaaange drikketradisjoner, sånn er det. Ikke alle blir full eller drikker.

Joda, mange i Norge klarer ikke å begrense alkoholkonsum. Ts skriver jo om sine erfaringer med overstadig berusede gjester. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som en god idè. Drikke til maten og to bonger bør være mer enn nok. 

Anonymkode: 6f37a...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hsdde drikke til maten og gratis øl/vin. Valgte å ikke ha sprit for å unngå fyll. 

Har også vert i bryllup det det bare er alkoholservering ved maten. Det fungerte veldig bra:)

Anonymkode: fdb7c...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maryphilbin skrev:
 

Hei,

Vi skal gifte oss og har leid et lokale hvor vi ordner med alkohol selv. Vi serverer velkomstdrink, drikke til maten og avec til kaffen.

I tillegg skal en bar med øl, vin og drinker som åpner etter middagen. Denne betjenes av bartendere.

Spørsmålet er hvordan vi skal løse denne barordningen - Fri flyt, bonger, betaling eller annet?

Nå har vi begge vært i bryllup med åpen bar hvor det går over stokk og stein, hvor gjestene blir for fulle og store mengder flasker er åpnet uten å drikkes opp. Dette vil vi forhindre.

I tillegg er vi på budsjett og det dyrt å holde mange gjester med alkohol hele kvelden (ca 100 til festen).

Per nå lurer vi på å gi gjestene to bonger hver til bruk i baren, og at drikke ut over dette må betales for. Prisen blir nok 30 kr per glass. For å gjøre betalingen effektiv vurderer vi å skaffe en iZettle (kortterminal).

Er dette kjipt eller innafor?

Det innebærer litt ekstra tid per bestilling i baren og litt ekstra arbeid for bartenderne sammenlignet med åpen bar, men da hindrer vi kanskje hodeløs drikking og høy alkoholkostnad.

Men hva tar du får 2. servering av hovedrett eller et kakestykke mer enn planlagt?

Anonymkode: 6842d...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at hvis dere skal SELGE alkohol kreves sjenkebevilging. Lureste er å servere gratis i lukket selskap. Dere risikerer store bøter for ulovlig salg av alkohol. 

Anonymkode: 1d998...c17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rullestolbruker skrev:
 

Tror jeg skal ha inngangspenger også, når jeg skal gifte meg :P

 

Ta betalt for maten og kaffen også?  25 kr koppen. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maryphilbin skrev:
 

Hei,

Vi skal gifte oss og har leid et lokale hvor vi ordner med alkohol selv. Vi serverer velkomstdrink, drikke til maten og avec til kaffen.

I tillegg skal en bar med øl, vin og drinker som åpner etter middagen. Denne betjenes av bartendere.

Spørsmålet er hvordan vi skal løse denne barordningen - Fri flyt, bonger, betaling eller annet?

Nå har vi begge vært i bryllup med åpen bar hvor det går over stokk og stein, hvor gjestene blir for fulle og store mengder flasker er åpnet uten å drikkes opp. Dette vil vi forhindre.

I tillegg er vi på budsjett og det dyrt å holde mange gjester med alkohol hele kvelden (ca 100 til festen).

Per nå lurer vi på å gi gjestene to bonger hver til bruk i baren, og at drikke ut over dette må betales for. Prisen blir nok 30 kr per glass. For å gjøre betalingen effektiv vurderer vi å skaffe en iZettle (kortterminal).

Er dette kjipt eller innafor?

Det innebærer litt ekstra tid per bestilling i baren og litt ekstra arbeid for bartenderne sammenlignet med åpen bar, men da hindrer vi kanskje hodeløs drikking og høy alkoholkostnad.

Kjenner ei som kun ordnet en bartender så da tok det lang nok tid til å ordne drinker at det ikke ble drukket så mye. Med gratis alkohol altså.

Anonymkode: 5bc4b...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt ærlig så skjønner jeg virkelig ikke poenget med at det skal være fri bar i et bryllup, er det virkelig så viktig å drikke seg full i bryllup? Er ikke tre glass nok? Grunnen til at jeg kommer i bryllup er for å feire DE, ikke for å drikke meg drita..

Anonymkode: 71312...63b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Helt ærlig så skjønner jeg virkelig ikke poenget med at det skal være fri bar i et bryllup, er det virkelig så viktig å drikke seg full i bryllup? Er ikke tre glass nok? Grunnen til at jeg kommer i bryllup er for å feire DE, ikke for å drikke meg drita..

Anonymkode: 71312...63b

Helt enig! I vårt bryllup får folk kjøpe egen alkohol (mye fordi vi har det på et hotell) de har da inngangsdøren, tre runder vin til maten, litt godt til kaffen. 

Anonymkode: 5bc4b...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Ta betalt for maten og kaffen også?  25 kr koppen. :fnise:

Ikke glem dopenger, 5 kr i inngangspenger på toalettet! Så må du betale 5 kr ekstra om du må 💩 (for ekstra dopapir).

Anonymkode: 66c3f...772

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maryphilbin skrev:
 

Hei,

Vi skal gifte oss og har leid et lokale hvor vi ordner med alkohol selv. Vi serverer velkomstdrink, drikke til maten og avec til kaffen.

I tillegg skal en bar med øl, vin og drinker som åpner etter middagen. Denne betjenes av bartendere.

Spørsmålet er hvordan vi skal løse denne barordningen - Fri flyt, bonger, betaling eller annet?

Nå har vi begge vært i bryllup med åpen bar hvor det går over stokk og stein, hvor gjestene blir for fulle og store mengder flasker er åpnet uten å drikkes opp. Dette vil vi forhindre.

I tillegg er vi på budsjett og det dyrt å holde mange gjester med alkohol hele kvelden (ca 100 til festen).

Per nå lurer vi på å gi gjestene to bonger hver til bruk i baren, og at drikke ut over dette må betales for. Prisen blir nok 30 kr per glass. For å gjøre betalingen effektiv vurderer vi å skaffe en iZettle (kortterminal).

Er dette kjipt eller innafor?

Det innebærer litt ekstra tid per bestilling i baren og litt ekstra arbeid for bartenderne sammenlignet med åpen bar, men da hindrer vi kanskje hodeløs drikking og høy alkoholkostnad.

Neida det går helt fint. Jeg vil råde dere til å informere om det på invitasjonen så slipper dere sure miner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...