Gå til innhold

Urimelig krav ved samvær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja men hvis faren vil ha ungene mer og det fører til at mor må kjøre enda mer enn hun gjør så er det ikke sikkert det fungerer i deres hverdag. Den som har hovedomsorgen har nok av andre ting å ta seg til enn å være taxi til og fra samvær i tide og utide. Samværsforeldren som har mindre ansvar i hverdagen skal ta dette ansvaret(Med mindre de er enige om noe annet) 

Anonymkode: 03f87...af1

Du vinkler hele tiden til at det er far og mor her, men hvis du setter deg på huk og fokuserer litt på barna? Hvis de ønsker mer tid med far? Er det fortsatt greit av mor å sette seg på bakbeina?

Mor jobber ikke, ergo har hun tid til å kjøre barna rett etter skole/bhg (etter litt mat, for det er selvfølgelig viktig.) til far slik at barna kan få sjansen til å være sammen med faren sin litt mer. 

Taxi i tide og utide.... :riste: 

Du snakker fortsatt om ansvar. Jeg snakker for ungene her som har i stor grad mistet den gode kontakten med faren sin. 

Anonymkode: 22884...230

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du vinkler hele tiden til at det er far og mor her, men hvis du setter deg på huk og fokuserer litt på barna? Hvis de ønsker mer tid med far? Er det fortsatt greit av mor å sette seg på bakbeina?

Mor jobber ikke, ergo har hun tid til å kjøre barna rett etter skole/bhg (etter litt mat, for det er selvfølgelig viktig.) til far slik at barna kan få sjansen til å være sammen med faren sin litt mer. 

Taxi i tide og utide.... :riste: 

Du snakker fortsatt om ansvar. Jeg snakker for ungene her som har i stor grad mistet den gode kontakten med faren sin. 

Anonymkode: 22884...230

Hvis far hadde brydd seg litt mer, så hadde han flyttet etter sine barn. 

Anonymkode: 509d1...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvis far hadde brydd seg litt mer, så hadde han flyttet etter sine barn. 

Anonymkode: 509d1...ad9

Er du helt blåst? 

Anonymkode: 45282...8fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvis far hadde brydd seg litt mer, så hadde han flyttet etter sine barn. 

Anonymkode: 509d1...ad9

Er folk helt blåste eller spiller dere dum?

Mor flyttet barna 2 timer unna far uten hans samtykke. Hun jobber ikke. Han kan ikke flytte etter for da blir han arbeidsledig. 

Hun har mulighet til å kjøre barna rett etter skolen slik at de får kvalitetstid med faren sin som ØNSKER å tilbringe mest mulig tid med barna sine når han først har dem.

Hvorfor er far drittsekken her?

Ærlig talt. 

Hadde jeg vært far så hadde jeg nok gått rettens vei for å bli bostedsforelderen da han har full jobb og barna vokste opp der han er. Han har en trygg økonomi og han vil være der for barna sine.

Mor er arbeidsledig og prøver å sabotere samvær. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, BearMama skrev:
 

Er folk helt blåste eller spiller dere dum?

Mor flyttet barna 2 timer unna far uten hans samtykke. Hun jobber ikke. Han kan ikke flytte etter for da blir han arbeidsledig. 

Hun har mulighet til å kjøre barna rett etter skolen slik at de får kvalitetstid med faren sin som ØNSKER å tilbringe mest mulig tid med barna sine når han først har dem.

Hvorfor er far drittsekken her?

Ærlig talt. 

Hadde jeg vært far så hadde jeg nok gått rettens vei for å bli bostedsforelderen da han har full jobb og barna vokste opp der han er. Han har en trygg økonomi og han vil være der for barna sine.

Mor er arbeidsledig og prøver å sabotere samvær. 

 

 

Veldig grei oppsummering. Skulle satt på flere plusser om det hadde vært mulig. 

Noen må bare gjøre seg vanskelige. Jeg kommer aldri til å skjønne det. At de ikke klarer å se at det går ut over barna som skulle vært det mest dyrebare de har. Som de burde satset på 100% og tilrettelagt for dem så de fikk ha mer tid med den andre forelderen. 

Anonymkode: 22884...230

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, BearMama skrev:
 

Er folk helt blåste eller spiller dere dum?

Mor flyttet barna 2 timer unna far uten hans samtykke. Hun jobber ikke. Han kan ikke flytte etter for da blir han arbeidsledig. 

Hun har mulighet til å kjøre barna rett etter skolen slik at de får kvalitetstid med faren sin som ØNSKER å tilbringe mest mulig tid med barna sine når han først har dem.

Hvorfor er far drittsekken her?

Ærlig talt. 

Hadde jeg vært far så hadde jeg nok gått rettens vei for å bli bostedsforelderen da han har full jobb og barna vokste opp der han er. Han har en trygg økonomi og han vil være der for barna sine.

Mor er arbeidsledig og prøver å sabotere samvær. 

 

 

Hadde min (eks) mann tatt barna med seg og flyttet, hadde jeg selvsagt flyttet etter. Ville selvsagt ordnet bolig og jobb først. Hva er viktigere i livet, enn barna? Jobben? 

Anonymkode: 509d1...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BearMama
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hadde min (eks) mann tatt barna med seg og flyttet, hadde jeg selvsagt flyttet etter. Ville selvsagt ordnet bolig og jobb først. Hva er viktigere i livet, enn barna? Jobben? 

Anonymkode: 509d1...ad9

Ts sier at han ikke finner jobb der hun har flyttet. 

Det er faktisk ikke bare bare å få seg jobb om dagen om du har fulgt med. 

Men jeg hadde som sagt gått til krig for full omsorg om mannen hadde stukket av med ungene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hadde min (eks) mann tatt barna med seg og flyttet, hadde jeg selvsagt flyttet etter. Ville selvsagt ordnet bolig og jobb først. Hva er viktigere i livet, enn barna? Jobben? 

Anonymkode: 509d1...ad9

Det er så enkelt å synse på nett er det ikke?? og samtidig så er det veldig avslørende når man viser slike tankeløse meninger og oppfatninger av verden for alle som er på nett sammen med en, for de aller fleste vet at en slik "enkel" oppfatning av livet og hverdagen er fullstendig urealistisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her..

Retten dømte BFs veg og gav tillatelse til flytt på bakgrunn av at de må dømme en veg og da BF vært hjemmeværende i ca 8 år pga permisjoner/sykemeldinginger og diverse mente dommer og sakkyndige at barnen var mest knyttet til BF. 

Flytter jeg etter dem så flytter jeg mest sannsynligvis til  langt dårligere betalt arbeid og det har konsekvenser for alle ex hadde ikke BF fått barnebidrag på ca 15000kr/ mnd. 

Jeg betaler høyt bidrag av den enkle grunn at jeg vil at ungene skal ha det best mulig. 

Jeg kan selvfølgelig kjøre å hente/ levere hver gang men når det da skal deles på kostnadene for dette og BF nekter så må grensen gå en plass for hvor mye jeg skal måtte tolerere. 

Så når jeg da ber om noen få timer ekstra samvær og det er så vanskelig å bare si ok fra BFs side da stiller jeg spørsmålet er dette vanlig?

Er det virkelig sånn at jeg bare skal være fornøyd med det lille som er?

Og dømme av de fleste svar og meninger her så virker det dessverre sånn. 

Håper virkelig at samfunnet og rettssystemet snart får opp øynene for hvor skjevt forholdet mor/far er ved barnefordelingssaker. 

Jeg tar en ny runde med advokaten min istedenfor og sier takk for meg for nå.

Anonymkode: 47e1f...189

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Ts her..

Retten dømte BFs veg og gav tillatelse til flytt på bakgrunn av at de må dømme en veg og da BF vært hjemmeværende i ca 8 år pga permisjoner/sykemeldinginger og diverse mente dommer og sakkyndige at barnen var mest knyttet til BF. 

Flytter jeg etter dem så flytter jeg mest sannsynligvis til  langt dårligere betalt arbeid og det har konsekvenser for alle ex hadde ikke BF fått barnebidrag på ca 15000kr/ mnd. 

Jeg betaler høyt bidrag av den enkle grunn at jeg vil at ungene skal ha det best mulig. 

Jeg kan selvfølgelig kjøre å hente/ levere hver gang men når det da skal deles på kostnadene for dette og BF nekter så må grensen gå en plass for hvor mye jeg skal måtte tolerere. 

Så når jeg da ber om noen få timer ekstra samvær og det er så vanskelig å bare si ok fra BFs side da stiller jeg spørsmålet er dette vanlig?

Er det virkelig sånn at jeg bare skal være fornøyd med det lille som er?

Og dømme av de fleste svar og meninger her så virker det dessverre sånn. 

Håper virkelig at samfunnet og rettssystemet snart får opp øynene for hvor skjevt forholdet mor/far er ved barnefordelingssaker. 

Jeg tar en ny runde med advokaten min istedenfor og sier takk for meg for nå.

Anonymkode: 47e1f...189

Les svarene om igjen hvis det er inntrykket du sitter igjen med. Det er bare noen få brukere som mener at du skal være fornøyd og bukke og skrape omtrent for at du "får lov" til å ha litt kontakt med barna dine og at moren gjør mer enn forventet ved å møte deg på halvveien.

Det er mange som er enig med deg i at moren er vrang her. Jeg er veldig uenig med mor her og jeg skulle ønske jeg hadde kjent henne så kunne jeg i det miste pratet med henne og fått henne til å forstå at det hun gjør er skikkelig dårlig gjort overfor barna. Hun firer ikke fordi hun ikke vil gjøre det bedre for deg og så er det barna det går ut over. Dårlig gjort av henne.

Jeg vet ikke om det er noe du får gjort når dere allerede har vært i retten og det er dømt, jeg vet ikke om det er noe mer å trumfe gjennom, men jeg håper at hvis du fortsetter å snakke med moren og si at du vil ha en endring, så vil hun fire litt etterhvert. Skjønner at det kan være som å balansere på en knivsegg, for det kan gå begge veier og hvis du maser eller krever så kan hun tippe over på den andre siden og bli enda mindre medgjørlig.

Hvis du evt snakker med henne om at du vurderer å flytte i nærheten, men at du da går ned i lønn slik at det blir mindre barnebidrag - tror du det kan hjelpe å få henne til å vurdere å gi deg noen flere timer? Slik at du slipper å bytte jobb, gå ned i lønn og dermed gå ned i betaling av barnebidrag?

Skjønner veldig godt at det ikke er lett å flytte, men du hadde ikke hatt muligheten til å flytte nærmere og samtidig beholde jobben du har? 

Anonymkode: 22884...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...