Gå til innhold

Keisersnitt under narkose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Om du sliter med så mye og ikke har partner ville jeg nok valgt å forbli barnløs. Fødselen er jo en bitteliten del, og det å være mamma(i alle fall alene) er veldig tøft.

Anonymkode: 264ba...407

Eh unnskyld meg? Jeg er fult klar over hvor vanskelig det er. Men det er totalt vært det. Og jeg har ikke partner fordi jeg nettopp kom ut av et forhold med en som ikke ville ha barn. Jeg innså jeg ville ha barn og siden adopsjon ikke er en vei jeg kan gå så har jeg bare denne veien å gå. Desutten sitter jeg ikke å snakker om at jeg skal bli gravid de neste 5 årene. Men er greit å kunne vite hva jeg kan se frem til eller hva jeg må lære meg å akseptere.

Anonymkode: 676c8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Desverre har jeg ekstrem fobi mot sprøyter takket være to situasjoner på sykehus. En når jeg var biteliten hvor de ikke fikk satt kanyle så etter mange forsøk satt de en i foten. Også når jeg var 14 så skulle jeg legges under for å få tennene mine fikset ( har og odontofobi) de fikk ikke info om hvor ille fobien min var så de fikk dårlig tid og bestemte seg for å tvinge meg ned på siden og sette en tvangssprøyte i låret

Anonymkode: 676c8...cae

Men den i ryggen ser du ikke. Du sitter foroverlent og ser ingenting til sprøyta. 

Det som kanskje er verre er at du får gjerne to venefloner i hånda. Og du får flere sprøyter etter keisersnittet med blodfortynnende medisiner så du ikke får blodpropp. 

Hvis du har så totalt sprøyteskrekk tror jeg altså ikke keisersnitt er noe for deg dessverre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg du kan jobbe med å kurere sprøyteskrekken først. Det vil hjelpe deg en lang vei til å kunne takle et keisernitt med spinalbedøvelse. Jeg har aldri fått satt så mange nålstikk og sprøyter som da jeg tok keisersnitt og i uken etterpå. Veneflon. Og hver dag etterpå setter de blodfortynnende for å unngå blodpropp, og så er det vaksiner (rhesus-greier) og jeg vet ikke hva.

Anonymkode: 12f17...a54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ekke redd for at sprøyta skal gjøre vondt men om du leser over så ser du hvorfor jeg har ekstrem sprøyte skrekk.

Anonymkode: 676c8...ca

Men du må uansett ha veneflon for å få narkose som gravid. De må gi deg veske under et inngrep eller ved epidural. 

Og uansett om du føder vaginalt eller med keisersnitt vil du få føere sprøyter i låret i dagene etter fødsel. Dette gjøres spesielt etter keisersnitt for å hindre blodpropp. Jeg fødte for tre månder siden og fikk tre sprøyter i magen pga keisersnitt. En hver dag i tre dager. 

Anonymkode: 5d794...cce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Et keisersnitt er kun vondt i dagene og ukene etter snittet, du er totalt bedøvet under inngrepet. 

Og om du har så mange psykiske plager oppfordrer jeg deg til å jobbe med det først. Hvordan blir det for barnet å vokse opp i et hjem med en mor som er redd ting man ikke bør være redd. Irrasjonelle frykter er lett å overføre til barnet, selvom man prøver å være ops på det. 

Anonymkode: 5d794...cce

Jeg jobber med det å går på medisiner. Men jeg blir aldri kvitt bipolaren. Men side jeg har under lignende problemer vil jeg ikke bli sett på som en optimal adopsjon mor. De barna blir tatt i fra dårlige situasjoner og de vil ikke risikere å sette dem inni en til. 

Går helt fint det. Skal ikke ta med meg barnet når jeg skal til tannlege, lege, føde. Så hvordan kan det påvirke barnet? Min mor har seperasjon angst og jeg elsker å ha alene tid. 

Og det hjelper ikke å være bedøvet om jeg ikke klarer ta epiduralen?

Anonymkode: 676c8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Men du må uansett ha veneflon for å få narkose som gravid. De må gi deg veske under et inngrep eller ved epidural. 

Og uansett om du føder vaginalt eller med keisersnitt vil du få føere sprøyter i låret i dagene etter fødsel. Dette gjøres spesielt etter keisersnitt for å hindre blodpropp. Jeg fødte for tre månder siden og fikk tre sprøyter i magen pga keisersnitt. En hver dag i tre dager. 

Anonymkode: 5d794...cce

Jeg fikk ingen sprøyter i låret i dagene etter fødsel. Fødte for ti mmd siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Mystic woman said:
 

Det klokeste du kan gjøre, er å slå fra deg tanken om noensinne å ha omsorgen for barn. Du er ikke på noen måte skikket til morsrollen. En baby er ikke et leketøy du bare kan legge fra deg når du blir lei. Du har mer enn nok med å takle alle plagene dine.

Unnskyld meg? Mange mødre har problemer som barna ikke en gang er klar over?og jeg har nå aldri sagt at jeg skal behandle barnet som en leke? Bare fordi jeg er bipolar og har noen andre problemer betyr ikke det at jeg kommer til å bli en dårlig mor? Synes du er veldig grov mot en person du ikke en gang kjenner? Jeg har vokst opp rundt barn og spebarn da vi er mange søskenbarn i alle aldre. Så jeg vet hva som skal til for å oppdra et barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rucula said:
 

Men den i ryggen ser du ikke. Du sitter foroverlent og ser ingenting til sprøyta. 

Det som kanskje er verre er at du får gjerne to venefloner i hånda. Og du får flere sprøyter etter keisersnittet med blodfortynnende medisiner så du ikke får blodpropp. 

Hvis du har så totalt sprøyteskrekk tror jeg altså ikke keisersnitt er noe for deg dessverre. 

Har absolutt ikke noe med å se sprøyta å gjøre. Det har med å gjøre at jeg er livredd og om jeg beveger meg når de setter de kan de paralysere meg! 

Vel man får ikke flere sprøyter under Keisersnitt? Man får medisinene i de kanylene som er satt? Er unødvendig for lege personellet å måtte stikke fler foli sprøyter i pasienten når de har en kanyle/lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre alternativer kan være å være fosterhjem eller avlastningshjem. Mange barn trenger et omsorgsfullt hjem. Ser det etterlyses slike hjem her jeg bor.

Anonymkode: 12f17...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sinsiew said:
 

Jeg fikk ingen sprøyter i låret i dagene etter fødsel. Fødte for ti mmd siden. 

... Nei åså? Vakke det vi snakket om. Det var en erfaring som førte til at jeg nå har sprøyte skrekk. Ikke at jeg sitter her å tror jeg skal få sprøyter i låret. Please ikke kommenter unødvendige kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har hatt keisersnitt med narkose. Det gikk veldig fint og barnet vokste opp til å bli den tøffeste og mest psykisk sterke av mine to barn. Selv om hen ikke fikk den første kontakten med meg ved å legges til brystet med en gang.

Anonymkode: 84ce8...4a1

Uvitenhet av rang. Faren ved narkose og keisersnitt er ikke at barnet ikke legges på brystet med en gang, men at smertestillende og sovemedisinen som gis under narkose går rett i blodet på barnet, og barnet kommer ut med dårlig respirasjon og trenger mye pustehjelp. Tar keisersnittet lenger tid enn normalt når mor har narkose må barnet i verste fall gjenopplives. Det er altså faren for hjerneskade og død som er poenget med å ikke bruke narkose annet en i akuttsituasjon, ikke det at babyen må vente med å ligge på brystet til mor. 

Anonymkode: 401c8...e12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:
 

Andre alternativer kan være å være fosterhjem eller avlastningshjem. Mange barn trenger et omsorgsfullt hjem. Ser det etterlyses slike hjem her jeg bor.

Anonymkode: 12f17...a54

Akuratt det samme som med adopsjons. Får ikkje pga de mentale problemene mine. Fosterbarn kan ha gått igjennom mye og barnevernet vil ikke risikere at de skal gå igjennom mere. Hadde det vært opp til meg hadde jeg vært foster foreldre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Helki skrev:
 

Unnskyld meg? Mange mødre har problemer som barna ikke en gang er klar over?og jeg har nå aldri sagt at jeg skal behandle barnet som en leke? Bare fordi jeg er bipolar og har noen andre problemer betyr ikke det at jeg kommer til å bli en dårlig mor? Synes du er veldig grov mot en person du ikke en gang kjenner? Jeg har vokst opp rundt barn og spebarn da vi er mange søskenbarn i alle aldre. Så jeg vet hva som skal til for å oppdra et barn? 

Hvis du ikke er egnet for adopsjon, hvordan kan du da si at du er egnet til å få eget barn? 

Å være rundt barn, vil ikke si at du vet hva som skal til. Det fikk jeg selv erfare, på godt og vondt. 

Anonymkode: 875da...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Helki skrev:
 

Har absolutt ikke noe med å se sprøyta å gjøre. Det har med å gjøre at jeg er livredd og om jeg beveger meg når de setter de kan de paralysere meg! 

Vel man får ikke flere sprøyter under Keisersnitt? Man får medisinene i de kanylene som er satt? Er unødvendig for lege personellet å måtte stikke fler foli sprøyter i pasienten når de har en kanyle/lignende.

Du får bedøvelse i ryggen, settes med nål men du ser ikke nålene. Så må du ha to kanyler, det kan bety to stikk eller flere om de ikke treffer første gang. Så er det blodfortynnende i dagene etterpå, settes som sprøyter i magen eller på låret da de skal gis subkutant.

For øvrig enig med flere her, du høres absolutt ikke ut som du er istand til å iverta et annet menneske. 

Anonymkode: 401c8...e12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Hvis du ikke er egnet for adopsjon, hvordan kan du da si at du er egnet til å få eget barn? 

Å være rundt barn, vil ikke si at du vet hva som skal til. Det fikk jeg selv erfare, på godt og vondt. 

Anonymkode: 875da...431

Det er veldig mange som har fått biologiske barn som aldri ville blitt godkjent som adoptiv eller fosterforeldre!

Anonymkode: 7a315...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Helki skrev:
 

Har absolutt ikke noe med å se sprøyta å gjøre. Det har med å gjøre at jeg er livredd og om jeg beveger meg når de setter de kan de paralysere meg! 

Vel man får ikke flere sprøyter under Keisersnitt? Man får medisinene i de kanylene som er satt? Er unødvendig for lege personellet å måtte stikke fler foli sprøyter i pasienten når de har en kanyle/lignende.

Blodfortynnende kommer i ferdige sprøyter, de fyller ikke opp disse med veske. De er «klare til å settes» når de taes ut av forpakningen. Derfor tviler jeg sterk på at du får dette i veneflonen. Den skal ikke i blodomløpet med i fettet. Derfor settes den i lår eller mage. 

Anonymkode: 5d794...cce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk folkens for at dere ikke kan komme med positive kommentarer eller faktisk svar på det jeg spør. Jeg gir opp. Ingen her klarer å dra seg selv i nakke skinnet å tenke at dere tråkker på et kvinnfolk som har lyst til å bli mor. Tenk om dere skulle rådet søster/søskenbarn eller bestevenninne om Dette? Hadde dere fortsatt kommet med kun negative kommentarer og å si de ikke kommer til å bli en bra mor? Neppe. Takk til de som i det minste prøvde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Helki skrev:
 

Har absolutt ikke noe med å se sprøyta å gjøre. Det har med å gjøre at jeg er livredd og om jeg beveger meg når de setter de kan de paralysere meg! 

Vel man får ikke flere sprøyter under Keisersnitt? Man får medisinene i de kanylene som er satt? Er unødvendig for lege personellet å måtte stikke fler foli sprøyter i pasienten når de har en kanyle/lignende.

I etterkant får man flere sprøyter i magen. De bruker ikke veneflonen til å gi disse medisinene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helki skrev:
 

... Nei åså? Vakke det vi snakket om. Det var en erfaring som førte til at jeg nå har sprøyte skrekk. Ikke at jeg sitter her å tror jeg skal få sprøyter i låret. Please ikke kommenter unødvendige kommentarer. 

I all verden. Så frekk du er! 

Om du ser kommentaren som står over, ser du at denne personen har skrevet at du må belage deg på sprøyter i låret i dagene etter. Derfor opplyser jeg om at man ikke nødvendigvis får det, siden du skruver du har sprøyteskrekk. Tenkte det kan hjelpe deg å vite at det den personen skrev ikke nødvendigvis stemner og at det ikke er noe du trenger uroe deg for. 

Men tro meg, jeg skal ikke komme med flere "unødvendige svar" som er direkte knyttet opp mot din skrekk. Seil din egen sjø.. 

Anonymkode: 875da...431

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Helki skrev:
 

Akuratt det samme som med adopsjons. Får ikkje pga de mentale problemene mine. Fosterbarn kan ha gått igjennom mye og barnevernet vil ikke risikere at de skal gå igjennom mere. Hadde det vært opp til meg hadde jeg vært foster foreldre. 

Det var leit. Men er du helt sikker på at det også gjelder besøkshjem/avlastningshjem? Der man er besøkshjem f.eks. i helgene.

Anonymkode: 12f17...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...