Gå til innhold

Keisersnitt under narkose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i hele mitt liv slitt med tokofobi ( fobi mot graviditet og fødsel) men har altid tenkt at det skal gå greit om jeg slipper være våken under fødsel/keisersnitt. Så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å få keisersnitt under narkose? 

Det står imellom å gjøre det eller å frivillig steriliseres. Så det står mellom barn og barnløs. 

Jeg har gått igjennom en abort ( ble valgt av flere grunner) og den smerten jeg måtte gå igjennom var forferdelig. Jeg tror desverre ikke at jeg klarer gå gravid i 8 måneder å vite at jeg må igjennom noe så ille( eller værre forsåvidt) . Og ja jeg vet at etterpå glemmer du smerten men til meg ekke problemet etter på men heller de månedene på vei opp mot det. 

 

Anonymkode: 676c8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan jo adoptere? Ks med narkose er veldig lite anbefalt da ting må gå meget fort for å ikke påvirke babyen. Jeg tenker mye kan tilrettelegges, men om man ikke på noen måte kan være tilstedeværende under barnets fødsel så må man nesten velge andre muligheter av hensyn til barnet.

Anonymkode: 264ba...407

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker kun narkose når det er snakk om katastrifesnitt, og de ikke rekker spinalbedøvelse for å ikke miste mor eller barn. Da skal baby ut veldig raskt. 

Anonymkode: ef2a6...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adopter. 

Ikke utsett deg selv, og baby, for alle slike komplikasjoner som kan oppstå ved keisersnitt under narkose. 

I tillegg går baby glipp av noe ved å ikke få komme til deg med en gang. Du må jo være på postop osv. 

Keisersnitt under narkose bør kun.gjøres som siste utvei. 

Anonymkode: 875da...431

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så ille kan du få narkose. Det anbefales ikke, siden det ikke er det beste både for deg eller barnet. Blir du engang gravid, anbefaler jeg deg å få tett oppfølging under svangerskapet. 

Anonymkode: 92bad...5f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt keisersnitt med narkose. Det gikk veldig fint og barnet vokste opp til å bli den tøffeste og mest psykisk sterke av mine to barn. Selv om hen ikke fikk den første kontakten med meg ved å legges til brystet med en gang.

Anonymkode: 84ce8...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har i hele mitt liv slitt med tokofobi ( fobi mot graviditet og fødsel) men har altid tenkt at det skal gå greit om jeg slipper være våken under fødsel/keisersnitt. Så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å få keisersnitt under narkose? 

Det står imellom å gjøre det eller å frivillig steriliseres. Så det står mellom barn og barnløs. 

Jeg har gått igjennom en abort ( ble valgt av flere grunner) og den smerten jeg måtte gå igjennom var forferdelig. Jeg tror desverre ikke at jeg klarer gå gravid i 8 måneder å vite at jeg må igjennom noe så ille( eller værre forsåvidt) . Og ja jeg vet at etterpå glemmer du smerten men til meg ekke problemet etter på men heller de månedene på vei opp mot det.

Anonymkode: 676c8...cae

Adopsjon er ikke et alternativ? I din situasjon burde adopsjon være et soleklart førstevalg!

Anonymkode: 06f56...fd6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ks med full narkose. Våkna opp to timer etterpå i et enerom på oppvåkningen, fikk da babyen med engang. Var inne på sykehuset i 5 dager. Først ble jeg plassert i korridoren på barselavdeleingen, så på tremannsrom og til slutt på et tomannsrom. Delte da rom med ei anna som også hadde hatt en vanskelig fødsel. Det var litt underlig, for vi våknet ikke av at den andres baby skrek, kun vår egen. Det var litt småsprøtt :)

 

Men hvordan tror du det vil være (kort tid) sammenliknet med en graviditet som varer i opptil 9 mnd?

Anonymkode: 64b2a...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ks med bare spinal bedøvelse, det var overhode ikke skummelt. Du er sikker på at du ikke kan takle det?

Ellers vet jeg at man kan kjøpe seg ks i narkose i England.  Kvinnesykehuset porth tror jeg det heter. Ca 100 000 koster det. Men er kanskje verdt det om det er din eneste mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Her ble det ks med full narkose. Våkna opp to timer etterpå i et enerom på oppvåkningen, fikk da babyen med engang. Var inne på sykehuset i 5 dager. Først ble jeg plassert i korridoren på barselavdeleingen, så på tremannsrom og til slutt på et tomannsrom. Delte da rom med ei anna som også hadde hatt en vanskelig fødsel. Det var litt underlig, for vi våknet ikke av at den andres baby skrek, kun vår egen. Det var litt småsprøtt :)

 

Men hvordan tror du det vil være (kort tid) sammenliknet med en graviditet som varer i opptil 9 mnd?

Anonymkode: 64b2a...89e

Så søtt:hjerte:

Anonymkode: bffb9...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Dere kan jo adoptere? Ks med narkose er veldig lite anbefalt da ting må gå meget fort for å ikke påvirke babyen. Jeg tenker mye kan tilrettelegges, men om man ikke på noen måte kan være tilstedeværende under barnets fødsel så må man nesten velge andre muligheter av hensyn til barnet.

Anonymkode: 264ba...407

Får ikke lov til å adoptere pga min mentale status ( bipolar, ADHD, sosial fobi og en haug med fobier) også er adoptering vanskelig i Norge. 

Og det er utrolig vanskelig å finne en partner som forstår seg på fobien min og synes det er greit å adoptere ovenfor å få egene barn (noe som er rart. Hadde jeg vært 100% steril hadde nok flere vært okey med det.) 

Anonymkode: 676c8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keisersnitt med spinalbedøvelse er ikke vondt eller skummelt i det hele tatt (spinalsprøyten gjorde ikke vondt for meg). 

Du ligger det og ungen er ute før det har gått opp for deg.

Smerter i etterkant er en annen sak; pass bare på å be dem følge opp morfin og paracet som det skal.

Anonymkode: 12f17...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:
 

De bruker kun narkose når det er snakk om katastrifesnitt, og de ikke rekker spinalbedøvelse for å ikke miste mor eller barn. Da skal baby ut veldig raskt. 

Anonymkode: ef2a6...fa0

Exen min sin mor fikk planlagt keisersnitt med begge hennes yngste og ble lagt under narkose begge gangene? Jeg har ekstrem nål fobi. Jeg må altid dopes ned når jeg skal ha i kanyle og da kan man bare se for seg om jeg skulle tatt epidural. Jeg kommer neppe til å sitte rolig nok og kan ende opp med å lamme meg selv. Og det å bli sydd igjen ( både i vagina og mage) hadde kunne forusjaker en ekstrem melt down. 

Spesielt side man fortsatt kjenner det selv om man har fått epidural.

Anonymkode: 676c8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Får ikke lov til å adoptere pga min mentale status ( bipolar, ADHD, sosial fobi og en haug med fobier) også er adoptering vanskelig i Norge. 

Og det er utrolig vanskelig å finne en partner som forstår seg på fobien min og synes det er greit å adoptere ovenfor å få egene barn (noe som er rart. Hadde jeg vært 100% steril hadde nok flere vært okey med det.) 

Anonymkode: 676c8...cae

Om du sliter med så mye og ikke har partner ville jeg nok valgt å forbli barnløs. Fødselen er jo en bitteliten del, og det å være mamma(i alle fall alene) er veldig tøft.

Anonymkode: 264ba...407

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Adopter. 

Ikke utsett deg selv, og baby, for alle slike komplikasjoner som kan oppstå ved keisersnitt under narkose. 

I tillegg går baby glipp av noe ved å ikke få komme til deg med en gang. Du må jo være på postop osv. 

Keisersnitt under narkose bør kun.gjøres som siste utvei. 

Anonymkode: 875da...431

Som nevnt over får nok ikke adoptere pga det mentale. Og jeg vil gjerne ha mitt egent barn om det er mulig. 

Anonymkode: 676c8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Får ikke lov til å adoptere pga min mentale status ( bipolar, ADHD, sosial fobi og en haug med fobier) også er adoptering vanskelig i Norge. 

Og det er utrolig vanskelig å finne en partner som forstår seg på fobien min og synes det er greit å adoptere ovenfor å få egene barn (noe som er rart. Hadde jeg vært 100% steril hadde nok flere vært okey med det.) 

Anonymkode: 676c8...cae

Et keisersnitt er kun vondt i dagene og ukene etter snittet, du er totalt bedøvet under inngrepet. 

Og om du har så mange psykiske plager oppfordrer jeg deg til å jobbe med det først. Hvordan blir det for barnet å vokse opp i et hjem med en mor som er redd ting man ikke bør være redd. Irrasjonelle frykter er lett å overføre til barnet, selvom man prøver å være ops på det. 

Anonymkode: 5d794...cce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
Og det å bli sydd igjen ( både i vagina og mage) hadde kunne forusjaker en ekstrem melt down. 

Spesielt side man fortsatt kjenner det selv om man har fått epidural.

Anonymkode: 676c8...cae

Nei, syinga kjenner man ikke med spinalbedøvelse. Eneste grunn til at jeg skjønte at de holdt på å sy var fordi jeg måtte fortsette å ligger der litt til, liksom. (De setter jo opp et tøystykke som skjuler hva de holder på med)

Anonymkode: 12f17...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rucula said:
 

Jeg har tatt ks med bare spinal bedøvelse, det var overhode ikke skummelt. Du er sikker på at du ikke kan takle det?

Ellers vet jeg at man kan kjøpe seg ks i narkose i England.  Kvinnesykehuset porth tror jeg det heter. Ca 100 000 koster det. Men er kanskje verdt det om det er din eneste mulighet?

Desverre har jeg ekstrem fobi mot sprøyter takket være to situasjoner på sykehus. En når jeg var biteliten hvor de ikke fikk satt kanyle så etter mange forsøk satt de en i foten. Også når jeg var 14 så skulle jeg legges under for å få tennene mine fikset ( har og odontofobi) de fikk ikke info om hvor ille fobien min var så de fikk dårlig tid og bestemte seg for å tvinge meg ned på siden og sette en tvangssprøyte i låret

Anonymkode: 676c8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Får ikke lov til å adoptere pga min mentale status ( bipolar, ADHD, sosial fobi og en haug med fobier) også er adoptering vanskelig i Norge. 

Og det er utrolig vanskelig å finne en partner som forstår seg på fobien min og synes det er greit å adoptere ovenfor å få egene barn (noe som er rart. Hadde jeg vært 100% steril hadde nok flere vært okey med det.) 

Anonymkode: 676c8...cae

Det klokeste du kan gjøre, er å slå fra deg tanken om noensinne å ha omsorgen for barn. Du er ikke på noen måte skikket til morsrollen. En baby er ikke et som et leketøy du bare kan legge fra deg når du blir lei. Du har mer enn nok med å takle alle plagene dine.

Endret av Mystic woman
Satt inn "som et"
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Keisersnitt med spinalbedøvelse er ikke vondt eller skummelt i det hele tatt (spinalsprøyten gjorde ikke vondt for meg). 

Du ligger det og ungen er ute før det har gått opp for deg.

Smerter i etterkant er en annen sak; pass bare på å be dem følge opp morfin og paracet som det skal.

Anonymkode: 12f17...a54

Ekke redd for at sprøyta skal gjøre vondt men om du leser over så ser du hvorfor jeg har ekstrem sprøyte skrekk.

Anonymkode: 676c8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...