Gå til innhold

Trump-administrasjonen vurderer å trekke tilbake at du skal selv bestemme ditt kjønn


ops2

Anbefalte innlegg

https://www.nytimes.com/2018/10/21/us/politics/transgender-trump-administration-sex-definition.html?action=click&module=Top Stories&pgtype=Homepage

Quote

A series of decisions by the Obama administration loosened the legal concept of sex in federal programs, including in education and health care, recognizing sex largely as an individual’s choice — and prompting fights over bathrooms, dormitories, single-sex programs and other arenas where gender was once seen as a simple concept.

Quote

The department argued in its memo that key government agencies needed to adopt an explicit and uniform definition of gender as determined “on a biological basis that is clear, grounded in science, objective and administrable.” The agency’s proposed definition would define sex as either male or female, unchangeable, and determined by the genitals that a person is born with, according to a draft reviewed by The Times. Any dispute about one’s sex would have to be clarified using genetic testing.

Dette er hva avisen skriver, basert på opplysninger "fra en rapport" og ikke bekreftet på offisielt hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må være ærlig jeg ser virkelig ikke noe problem her.

Med mindre man tar en kjønnsskifteoperasjon så burde man ikke få lov til å skrive noe annet en det kjønn man er biologisk født som.  Om en mann eller kvinne faktisk tar en  kjønnsskifteoperasjon da burde de slevsagt få lov til å forandre kjønnet sitt. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Eugene Onegin skrev:
 

Jeg må være ærlig jeg ser virkelig ikke noe problem her.

Med mindre man tar en kjønnsskifteoperasjon så burde man ikke få lov til å skrive noe annet en det kjønn man er biologisk født som.  Om en mann eller kvinne faktisk tar en  kjønnsskifteoperasjon da burde de slevsagt få lov til å forandre kjønnet sitt. 

 

Enig med deg. Det bør ikke være lov å kalle seg for det motsatte kjønnet med mindre man har gjennomgått en omfattende behandling, operasjoner, mm. Bare å kle seg som kvinne bør ikke kvalifisere at du er en kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Drizzt skrev:
 

Enig med deg. Det bør ikke være lov å kalle seg for det motsatte kjønnet med mindre man har gjennomgått en omfattende behandling, operasjoner, mm. Bare å kle seg som kvinne bør ikke kvalifisere at du er en kvinne.

Selv om en mann/kvinne tar en sk kjønnsoperasjon så er de fortsatt biologisk sett det kjønnet de ble som.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, SuperduperMario said:

Selv om en mann/kvinne tar en sk kjønnsoperasjon så er de fortsatt biologisk sett det kjønnet de ble som.

Helt enig, men jeg syntes det er greit at de kan få "kvinne" på passet sitt når de i realiteten ser ut som- og oppfører seg som en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 17.54, SuperduperMario skrev:
 

Selv om en mann/kvinne tar en sk kjønnsoperasjon så er de fortsatt biologisk sett det kjønnet de ble som.

Joda, men har man gjennomgått langvarig behandling og alvorlige operasjoner for å skifte kjønn, så gjør man det ikke for å late som om at man er en annen, men fordi det er en genuin følelse av å være i feil krop. Det bør ikke være nok med klær, sminke og å hevde at man er en kvinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Drizzt said:
 

Joda, men har man gjennomgått langvarig behandling og alvorlige operasjoner for å skifte kjønn, så gjør man det ikke for å late som om at man er en annen, men fordi det er en genuin følelse av å være i feil krop. Det bør ikke være nok med klær, sminke og å hevde at man er en kvinne.

Nå er det vel ingen som seriøst mener at å kle seg opp med klær og sminke skal være nok. Det høres mer ut som skremselspropaganda fra konservative religiøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker USA her, hvor Obama administrasjonen la til rette for at transseksuelle skulle behandles som det kjønnet de identifiserte seg med, uavhengig om hvor langt de var kommet i prosessen.

1,4 millioner amerikanere identifiserer seg som transseksuelle i USA, sies det.

Hvor mange av disse tar kjønnskorrigerende kirurgi?

Et par tusen i året. Men vent.... hva er egentlig det?

Er det kirurgi på kjønnsdelene?

Kun 0,9% av transgender kvinner har tatt operasjon på kjønnsdelene. Ingen av transgender menn.

https://nordic.businessinsider.com/sex-transition-plastic-surgery-statistics-2017-5?r=US&IR=T

592350536391476c228b5651.jpg?preset=arti

I en undersøkelse foretatt i 2011 sier 61% av transseksuelle menn at de IKKE ønsker full genitalia kirurgi. https://www.vox.com/cards/transgender-myths-fiction-facts/myth-4-all-trans-people-medically-transition

Dette står i direkte motsetning til at det er bare mangel på penger som hindrer det.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg er overrasket over at det ikke kom masse angrep på Trump her, siden det er så mange LGBT som fordømmer å bruke biologisk kjønn i USA.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver at det er ingen transgender menn som tar kjønnskorrigerende operasjon så betyr det altså fra kvinne til mann. Fra mann til kvinne er det flere. Så det er altså flere som ofrer penisen men ingen som får laget seg en penis. Skyldes dette at det er vanskeligere å lage en fungerende penis enn et fungerende kvinnelig underliv?

Hvis du er kvinne og ønsker å være mann har jeg ikke noe problem med å forstå at man heller vil beholde et fungerende underliv som kan gi en seksuelle gleder enn å ta sjansen på en penis som kanskje ikke funker. Jeg tror nok tallene hadde vært annerledes hvis man fikk laget kjønnsdeler som fungerte fullgodt.

Endret av Bag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man født mann, så er en biologisk mann. Er man født kvinne, så er en biologisk kvinne.

Det finnes bare to kjønn, og ingenting i mellom. Hvis det er viktig for transskjønnede o.l, at dem får det frem i offentlige papirer o.l. at dem identifiserer seg som et annet kjønn enn det en er født som, så får en inlemme nye passregler og regler innen folkeregisteret, hvor en kan få mulighet til å fastsette hvilket kjønn en identifiserer seg med. Det kan f.eks være to ulike felt i passet, et hvor en har "Boilogisk kjønn: Mann eller Kvinne" og et eget felt hvor det står "Identifiserer seg som: Mann eller Kvinne".

Da burde en bli fornøyd. En kan ikke forandre det kjønnet en ble født med, uansett hvor mye en prøver. Det er umulig. Om en er mann eller kvinne er genetisk innkodet i dna. En kan ikke unslippe det. Transskjønnede kan ikke bli 100% fornøyd uansett, da en ikke kan forandre kjønnet genetisk. Å forandre sitt ytre og det mentale, er en ting. Men å forandre genene for dette, er ikke mulig. Vi kan ikke leke gud.

Derfor synes jeg at transskjønnede burde akseptere at dem ble født med det bilogiske kjønnet dem ble født med, men at dem også da får muligheten til å offentlig, i pass o.l, får si ifra hvilket kjønn dem identifiserer seg med, tillegg til sitt biologiske kjønn. Jeg synes heller ikke at unger eller ungdommer som er transkjønnet, burde bli oppmuntret til kjønnskifteoperasjoner eller bli påvirket til dette. Det burde heller brukes tid til å forske på hvorfor folk blir født på denne måten, og hvilke faktorer som spiller inn.

Det er tilfeller hvor forskere har, ved feiltakelse?, skiftet kjønn på insekter ved bruk av kjemiske midler. Da synes jeg uavhengige forskerne burde forske på hva som forårsaker transskjønnethet i mennesker og om det er et resultat av kjemiske ytre påvirkning mens barnet var i livmoren fortsatt, eller mens barnet vokser opp, feks. Men det er ikke negativt ment mot transskjønnede fra min side, men jeg tror de fleste gjerne vil vite hva som er grunnlaget for at en blir født med den tilstanden en har. Jeg ville ihvertfall ha villet vite det.

Legger også til en video om emnet. Og nei, jeg bruker ikke lese fra RT til vanlig, bare for å komme propagandahysteriet i forkjøpet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 22.56, Bag skrev:
 

Nå er det vel ingen som seriøst mener at å kle seg opp med klær og sminke skal være nok. Det høres mer ut som skremselspropaganda fra konservative religiøse.

I følge loven er det vell ikke en gang nødvendig med klær og sminke for å få skifte juridisk kjønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, TrekStar said:
 

Er man født mann, så er en biologisk mann. Er man født kvinne, så er en biologisk kvinne.

Det finnes bare to kjønn, og ingenting i mellom.

Selvfølgelig finnes det noe i mellom. Det vil alltid være mennesker som vil variere fra normalen ved at de blir født med færre eller flere lemmer enn andre, blind, døve o.s.v. Det samme gjelder kjønnsorganer. AV 60 000 fødte hvert år blir det født 30-40 barn med sterkt avvikende kjønnsorganer. Det kan være at de har både mannlig og kvinnelig (tvekjønn) eller at de nærmest har ingen (intetkjønn). Ofte er det en kombinasjon. Tidligere var det vanlig å operere disse til å bli kvinner. Man opplevde da når de vokste opp at de kanskje følte seg mer som menn. I dag kan man ta flere tester før man finner ut kjønn.

Det har aldri vært slik at det bare finnes to kjønn og det kommer heller aldri til å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...