Gå til innhold

Er det jeg som er for skeptisk? Hva svarer jeg uten å være for avvisende? Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sykt dårlig på "dirty talk" over sms, og er dessuten ikke komfortabel med det helt i begynnelsen. 

Har truffet en fyr to ganger (til sammen ca 5-6 timer), og har egentlig bedt han på middag hjem til meg på en tredje date. Han har sagt han er seriøs, og at han ønsker noe fast. 

Han har imidlertid allerede to ganger eksplisitt gitt uttrykk for at han er kåt på meg. Fikk nettopp en melding med "har lyst på deg nå". Jeg blir litt stressa av det, for jeg er ikke en som ligger med noen med en gang nødvendigvis. Er jeg "hysterisk" som blir stressa av tanken på at han har lyst på meg? Er det bare en del av flørtinga/"gamet" at han sier det eksplisitt? Jeg merker jo at jeg har lyst på han også, ønsker derfor ikke å være for avvisende. Men jeg vil samtidig presisere at jeg ikke er ute etter en pulekompis. Det vet han, og som sagt, han har sagt at han er ute etter noe seriøst også. 

Tips til hva jeg kan svare? 

Anonymkode: 0e95c...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke for skeptisk. Jeg tror jeg hadde droppet aa svare.

Anonymkode: 11c5f...ff6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddet svare. Det er bare useriøst å sende sånt piss til noen man har truffet et par ganger. De eneste som har kjørt den linja på meg er menn som har vist seg å være både useriøse og rundbrennere som F...

 

Anonymkode: f12e6...454

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreaker, viser bare at han er useriøs evt ikke eier sosiale antenner.

Anonymkode: 1f48b...58d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Hadde svart med noe annet. »Skal vi se film etter middagen?» -ett eller annet hverdagslig som gir utrykk for at du ikke er avvisende men en «ordentlig» jente som er interessert i daten dere har avtalt, ikke grise sms.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det hører med i en begynnerfase. Dere har vel kanskje toucha innpå det seksuelle siden han sier noe sånt?

Hopp i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hører med til historien at jeg har blitt lurt tidligere; trodde fyren var oppriktig interessert, viste seg at han var en ekte sjarmis bare for å få seg ei knulledukke. Kort fortalt: jeg har blitt voldtatt. 

Har såvidt fortalt han at jeg har opplevd mye i mitt forholdsvis korte liv (24 år), men at jeg ikke har villet gå i detalj. Føler nå på at jeg bør være ærlig. Kan jeg si at jeg har bagasje som gjør at jeg ikke er komfortabel med å få slike meldinger? 

 

Typ "Det er smigrende, og jeg må innrømme at lysten forsåvidt er gjensidig. MEN: Jeg må være ærlig med deg først som sist. Du har kanskje skjønt at jeg kommer med bagasje. Derfor gjør slike meldinger meg også litt småstresset. Bagasjen er bare en hemsko helt i starten av en relasjon, og særlig når jeg ikke er helt sikker på hvor jeg har den andre. Forsto jeg deg rett i at du er ute etter et seriøst, fast forhold? 

Beklager en slik dønn seriøs melding og at min bagasje går utover deg. Håper ikke jeg skremmer deg bort, men det er fullt forståelig om det skjer, altså." 

29 minutter siden, visp skrev:
 

Syns det hører med i en begynnerfase. Dere har vel kanskje toucha innpå det seksuelle siden han sier noe sånt?

Hopp i det!

 

Vi hooka litt allerede på første date, men jeg var tydelig på at det ikke var aktuelt å gå noe lenger. 

Anonymkode: 0e95c...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er sykt dårlig på "dirty talk" over sms, og er dessuten ikke komfortabel med det helt i begynnelsen. 

Har truffet en fyr to ganger (til sammen ca 5-6 timer), og har egentlig bedt han på middag hjem til meg på en tredje date. Han har sagt han er seriøs, og at han ønsker noe fast. 

Han har imidlertid allerede to ganger eksplisitt gitt uttrykk for at han er kåt på meg. Fikk nettopp en melding med "har lyst på deg nå". Jeg blir litt stressa av det, for jeg er ikke en som ligger med noen med en gang nødvendigvis. Er jeg "hysterisk" som blir stressa av tanken på at han har lyst på meg? Er det bare en del av flørtinga/"gamet" at han sier det eksplisitt? Jeg merker jo at jeg har lyst på han også, ønsker derfor ikke å være for avvisende. Men jeg vil samtidig presisere at jeg ikke er ute etter en pulekompis. Det vet han, og som sagt, han har sagt at han er ute etter noe seriøst også. 

Tips til hva jeg kan svare? 

Anonymkode: 0e95c...d9b

Dette betyr ingenting. De aller fleste mennesker kan forelske seg, og de aller fleste er åpne for et forhold med den rette. 

Det betyr derimot ikke at han er ute etter noe seriøst med deg. 

Jeg hører ofte jenter snakke om dette som om det betyr noe - at menn som sier de "vil ha noe seriøst" ikke kan droppe dem, eller at de selv sier de "vil ha noe seriøst" betyr at det automatisk skal skje med fyren de treffer. Det gjør det ikke, det er tomme ord. Det som teller er jo kompatibiliteten dere imellom.

Handling teller, ikke ord. Jeg ville sendt en melding og foreslått at dere går ut og spiser el.l. i stedet for å treffes hjemme hos deg. Så ser du hva han sier til det. Her regner han jo tydelig med sex på neste date.

Anonymkode: 11c5f...ff6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det hører med til historien at jeg har blitt lurt tidligere; trodde fyren var oppriktig interessert, viste seg at han var en ekte sjarmis bare for å få seg ei knulledukke. Kort fortalt: jeg har blitt voldtatt. 

Har såvidt fortalt han at jeg har opplevd mye i mitt forholdsvis korte liv (24 år), men at jeg ikke har villet gå i detalj. Føler nå på at jeg bør være ærlig. Kan jeg si at jeg har bagasje som gjør at jeg ikke er komfortabel med å få slike meldinger? 

 

Typ "Det er smigrende, og jeg må innrømme at lysten forsåvidt er gjensidig. MEN: Jeg må være ærlig med deg først som sist. Du har kanskje skjønt at jeg kommer med bagasje. Derfor gjør slike meldinger meg også litt småstresset. Bagasjen er bare en hemsko helt i starten av en relasjon, og særlig når jeg ikke er helt sikker på hvor jeg har den andre. Forsto jeg deg rett i at du er ute etter et seriøst, fast forhold? 

Beklager en slik dønn seriøs melding og at min bagasje går utover deg. Håper ikke jeg skremmer deg bort, men det er fullt forståelig om det skjer, altså." 

 

Vi hooka litt allerede på første date, men jeg var tydelig på at det ikke var aktuelt å gå noe lenger. 

Anonymkode: 0e95c...d9b

Om det er sånn det ligger an skriver du bare at du trenger å bli bedre kjent med han først. Det er ikke avvisende det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Dette betyr ingenting. De aller fleste mennesker kan forelske seg, og de aller fleste er åpne for et forhold med den rette. 

Det betyr derimot ikke at han er ute etter noe seriøst med deg. 

Jeg hører ofte jenter snakke om dette som om det betyr noe - at menn som sier de "vil ha noe seriøst" ikke kan droppe dem, eller at de selv sier de "vil ha noe seriøst" betyr at det automatisk skal skje med fyren de treffer. Det gjør det ikke, det er tomme ord. Det som teller er jo kompatibiliteten dere imellom.

Handling teller, ikke ord. Jeg ville sendt en melding og foreslått at dere går ut og spiser el.l. i stedet for å treffes hjemme hos deg. Så ser du hva han sier til det. Her regner han jo tydelig med sex på neste date.

Anonymkode: 11c5f...ff6

Det blir jo for dumt å gå tilbake på det når jeg først har invitert ham hjem. Jeg må jo heller formulere meg på en måte som gjør at han ikke får for høye forhåpninger. Jeg vil ikke utelukke noe, ei heller virke prippen. Men jeg vil heller ikke garantere ham sex på tredje date.

Anonymkode: 0e95c...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, visp skrev:
 

Om det er sånn det ligger an skriver du bare at du trenger å bli bedre kjent med han først. Det er ikke avvisende det. 

Jeg er jo litt delt, for jeg har jo lyst på ham. Jeg bare vil være sikker på at han ikke bare er ute etter sex...

Anonymkode: 0e95c...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det blir jo for dumt å gå tilbake på det når jeg først har invitert ham hjem. Jeg må jo heller formulere meg på en måte som gjør at han ikke får for høye forhåpninger. Jeg vil ikke utelukke noe, ei heller virke prippen. Men jeg vil heller ikke garantere ham sex på tredje date.

Anonymkode: 0e95c...d9b

Selvfølgelig kan du det.

Slik ståa er nå, så regner han med sex hjemme hos deg.

Og det er bare å komme med en unnskyldning, om du så finner på noe om at en kusine skal krasje hos deg eller det er noe oppussingsrelatert. Men i utgangspunktet skal du ikke være redd for det. Det at du føler du ikke kan endre på dette er nok litt der problemet ligger for deg - at du er ung og usiker.

Anonymkode: 11c5f...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan si hva han vil for å prøve å komme i buksene på deg men uansett hvor ute etter noe seriøst han sier han er så er han hvertfall ikke ute etter noe seriøst med deg! Spar deg for å drite deg ut med å begynne å dirty tekste og falle for han for han der forsvinner til ei ny han kan sjarmere etter max 8 knull. 

Anonymkode: 5f94f...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg endte med å være dønn ærlig; sa at det var smigrende og at lysten forsåvidt er gjengjeldt. Men at jeg følte at slike meldinger var prematurt, særlig fordi jeg føler det legger press på neste date. Jeg ønsker heller å se an stemninga og ta det som det kommer. 

 

Det forsto han godt og beklaget seg. 

Anonymkode: 0e95c...d9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ute etter sex- han skriver jo at han har lyst på deg! Det er da bare hyggelig det? Det betyr da ikke at han er en pervers dust forde 🙄 det betyr heller ikke at du skal ha sex med han med en gang. Eller at du skal skrive noe heftig til han... han sier bare at han liker deg og har lyst på deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...