Gå til innhold

Sovebamse


Ayesh

Anbefalte innlegg

Hvilken sovebamse anbefaler dere til en baby? Med sove  bamse mener jeg bamse som gir forskjellige lyder og kanskje lys også for at barnet  skal sove. Er ikke sikker på om den heter sovebamse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler ingen! Du gjør både deg selv og ungen en bjørnetjeneste ved å gjøre ungen avhengig av dette for å sove. Barnet sover best i fred og ro. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tipptoppi skrev:
 

Anbefaler ingen! Du gjør både deg selv og ungen en bjørnetjeneste ved å gjøre ungen avhengig av dette for å sove. Barnet sover best i fred og ro. 

Søvnassossiasjoner kan være ganske så smart. Du har tydeligvis ikke lest deg opp på det.

Anonymkode: 0eea0...196

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Søvnassossiasjoner kan være ganske så smart. Du har tydeligvis ikke lest deg opp på det.

Anonymkode: 0eea0...196

Burde jeg lese meg opp på slikt før jeg svarer med meningen min? Nei jeg skal være ærlig å si at mine eneste kvalifikasjoner for mitt svar er at jeg har to unger har sovet godt, og sunn fornuft. Å venne ungen til en spesiell lyd eller bevegelse for å sove er like lurt som å bære ungen i søvn hver natt. Og dersom man gjerne vil ha noe barnet skal assosiere med søvn så kan man bruke en vanlig bamse, smukk, sutteklut eller rett og slett legge barnet i seng/vogn hver gang det er sovetid. Gjerne forskjellige steder for dag og natt slik at barnet også lettere lærer forskjellen på dette. 

Dette er da min mening, basert på mine erfaringer og jeg håper det er greit for deg anonym. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosebamse eller koseklut er ikke bare tull. Det gir barnet assosiasjoner til trygghet, bringer frem følelsen av mor og far. Ofte velger barnet selv ut hva det vil bruke, mine har hatt bamser eller putetrekk. Bamse med lys og lys er sikkert fint men ikke nødvendig for å gi trygghet. 

Anonymkode: 40df6...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen som har påstått at kosebamse eller koseklut bare er tull. Har selv en 8 åring som fortsatt sover med bamsen sin, og den har vært med hver natt i 8 år. (Men han innrømmer det ikke i dag da vel og merke 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker «my hummy»-bamsen. Kjøpte brukt på Finn. Var desperat siden junior slet veldig med dagsoving. Bamsen hjalp veldig i en fase der vi jobbet med rutiner og han sovnet mye raskere. Nå bruker vi den ved behov, den er spesielt gull på kjøpesenter eller andre steder med lyd ettersom White noise kamuflerer annen støy. Han kan fint sove uten lyden, men når han er urolig/oppjaget hjelper det veldig.

Anonymkode: 10639...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 1.35, Ayesh skrev:
 

Hvilken sovebamse anbefaler dere til en baby? Med sove  bamse mener jeg bamse som gir forskjellige lyder og kanskje lys også for at barnet  skal sove. Er ikke sikker på om den heter sovebamse

Sovebamser er ikke noe du trenger. Det blir mer et problem enn en fornøyelse. Bamser i senger er heller ikke heldig med tanke på midd ol. Kosekluter som vaskes ofte er langt bedre. Barn bør og lære seg til å ha det stille fra all verdens elektronikk lyder når de skal sove. Øreforurensing har vi alle mer enn nok av fra ll verdens lyder på dagtid. 

Anonymkode: 04dc5...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om en helt enkel, grei koseklut eller bamse som skal vaskes i første omgang. Denne typen eller tilsvarende funket topp på mine tre, og var enkelt og greit for meg ;)  Det er fint for småbarn å ha et koseobjekt som kan brukes til soving og trøst, men å kjøre på med lys og lyd fra nyfødtalder ser jeg ikke helt poenget med.

Anonymkode: db0d1...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bamseforbud i senga mtp kvelningsfaren. Har hatt en gulpeklut til å fikle med under amming. Denne må hen ha for å sove, og det er godt nok som søvnassosiasjonsverktøy. 

ellers har vi bamse som bor i MIN seng, og som vi koser og prater med før hen legger seg. Disse BOR på soverommet, så får aldri leke med de ellers. Bare for å forsterke rutinene ved legging. 

Anonymkode: f89d8...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kjøp noe før behovet er der. Det er jo ikke noe vits å gjøre babyen avhengig av en bestemt lyd fra en bamse fra fødsel hvis den ikke trenger det. 

Vår har en koseklut, men den var først noe hun brydde seg om ved 4 måneders alder. 

Anonymkode: d2985...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ayesh skrev:
 

Noen som har mr hummy?

Har snart hatt den i 10 månder og var kjempefornøyd. 

Kom hjem fra sykehuset etter 3 månder med en baby som var vant til og ha mye er rundt seg heletiden. 

Den ble redningen for meg da eg gjerne måtte bysse i 1 time og han sov i 5 minutter, så var det på an igjen. Baby var sur heletiden og dette gikk også over min helse. 

Den har mange forskjellige lyder samt lydnivåer. Den har hvit støy slik at det hjelper på med og blokkere ut andre lyder vist vi feks er på et kjøpesenter. 

Ser flere nevner kosklut som også kan vaskes. Denne bamsen kan fint vaskes i vaskemaskinen da den har en liten glidelås som du kan ta ut "lydenheten". 

 

Vi har fått mindre og mindre bruk for vår men bruker den nå kun vist han sliter og sove på bråkete steder. 

Koster en del men for oss var det verdt det. Eg fikk en baby som ikke var trøtt og grinete heletiden og eg fikk overskudd også. 

 

Vil virkelig anbefale denne 😊 kjøpte også med søvnsensor slik at den starter og spille igjen vist den hører lyder fra baby. Den uten sensor må du enten slå av manuelt ellers så går den 1 time mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...