Gå til innhold

Damer, helt ærlig; liker dere at menn sliter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker dere at menn ikke får damer, eller er gode nok? At de blir ulykkelige og aldri får familie? Jeg har lest mange artikler som skriver det samme som jeg tenker; at mange menn blir vurdert som ikke gode nok. At det er en liten gruppe menn som alle damer vil ha, og at en liten gruppe menn gjerne får flere kull med unger.

Liker dere at dere har makt i partnermarkedet til å velge og vrake i menn?

Lavstatusmenn når som regel ikke opp, og forblir barnløse. Helt velfungerende i samfunnet, men tjener ikke nok og/eller ser ikke bra nok ut. Det handler ikke bare om uføre og arbeidsledige.

Jeg føler feminismen har blitt et hat mot menn, og at den liker å trykke mennene ned. Som en hevn for århundrer hvor menn har bestemt det meste.

Noen ganger når jeg leser meningene til kvinner, føler jeg at de ønsker meg død, siden jeg er lavstatus. Selv om mange kvinner er hyggelige mot meg, og jeg tross alt er en hyggelig person (dette er tanker jeg aldri utbroderer for noen), så er jeg liksom aldri aktuell som partner.

Jeg har forståelse for de menn som blir bitre på hvordan samfunnet er. Alle trenger kjærlighet, men det er akkurat som om man ikke gjør seg fortjent til det fordi man har en dårlig jobb eller er ufør.

Anonymkode: 6e22d...80c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke hyggelig at andre mennesker sliter. 

Om du tror feminismen dreier seg om å hate menn eller trykke ned menn tar du feil. Vet ikke hvor du lærer dette. Aldri kjent noen kvinner som syntes at en ufør eller det du kaller lavstatus mann skal dø eller lide, men har sett at enkelte menn på internett føler det om seg selv og ut fra det dyrker hat og bitterhet mot andre fordi de hater seg selv så mye. 

Men ja etter alt menn har utsatt kvinner for skal dere være glad det bare er likestilling som er vår kamp, og ikke hevn. 

At du ikke har kjæreste er ikke feminismens eller kvinners feil, ingen kan kreve en kjæreste eller tvinge noen til å falle for en. Det er en bonus i livet for de det skjer med men absolutt ikke en rett noen mennesker har. Det er allikevel viktig å bry seg om andre mennesker og respektere dem så lenge de ikke ønsker noen vondt. Å ikke bli sammen med noen av veldedighet er ikke å ville noen vondt men å hate et kjønn eller en likestillingsbevegelser fordi man ikke får kjæreste er å ville noen vondt så problemet ligger hos deg ikke hos kvinnene. 

Anonymkode: 22807...630

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant 6-7 milliarder mennesker finner man mye rart, blant annet det du referer til. Og hvis man har skylapper på, så finner man bare det.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Mass skrev:
 

Lavstatus for deg er...?

Det som er viktig er vel hva det er for kvinner.

Lavstatus handler mest om økonomi. Er man uten utdanning og tjener godt, er man aktuell for damene. Fagbrev innenfor noe praktisk er bra, men ikke hvis det er snakk om omsorgsyrker.

Jeg begynner også å se at enkelte universitetsutdannelser begynner å bli lavstatus. Det å være lærer er et slikt yrke. Jeg vet selv om en mannlig lærer som fortalte at han hadde vært på en festlig anledning hvor det var mange mannlige leger. Han prøvde å få kontakt med damene der, men de var ikke interesserte da han sa han var lærer, og sa de var veldig opptatt av alle legene som var der. I tillegg ser denne mannlige læreren ganske bra ut.

Jeg har vært close på lærere, og har merket meg at mange menn der er single.

Anonymkode: 6e22d...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke skjønner at det er holdningene dine som er problemet? Å gå rundt med den innstillingen din gjør deg attraktiv. Du skriver at du ikke utbroderer holdningene dine, men tenker at det på en eller flere måter skinner igjennom.

Se deg rundt, så ser du at menn i alle posisjoner har kjærester. Ser du bare såkalte vellykkede menn med en partner? Nei nemlig. 

Anonymkode: 08cf1...9ba

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

At du ikke skjønner at det er holdningene dine som er problemet? Å gå rundt med den innstillingen din gjør deg attraktiv. Du skriver at du ikke utbroderer holdningene dine, men tenker at det på en eller flere måter skinner igjennom.

Se deg rundt, så ser du at menn i alle posisjoner har kjærester. Ser du bare såkalte vellykkede menn med en partner? Nei nemlig. 

Anonymkode: 08cf1...9ba

Gjør deg Uattraktiv skulle det være! 

Anonymkode: 08cf1...9ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det som er viktig er vel hva det er for kvinner.

Lavstatus handler mest om økonomi. Er man uten utdanning og tjener godt, er man aktuell for damene. Fagbrev innenfor noe praktisk er bra, men ikke hvis det er snakk om omsorgsyrker.

Jeg begynner også å se at enkelte universitetsutdannelser begynner å bli lavstatus. Det å være lærer er et slikt yrke. Jeg vet selv om en mannlig lærer som fortalte at han hadde vært på en festlig anledning hvor det var mange mannlige leger. Han prøvde å få kontakt med damene der, men de var ikke interesserte da han sa han var lærer, og sa de var veldig opptatt av alle legene som var der. I tillegg ser denne mannlige læreren ganske bra ut.

Jeg har vært close på lærere, og har merket meg at mange menn der er single.

Anonymkode: 6e22d...80c

Høres jo helt bananas ut. En lærer ER et respektabelt, flott yrke. Og omsorgsyrker også. Og jobb hos Narvesen, i kassa på Rema og søppelmann er alle yrker som er respektable. 

Jeg skal være ærlig å si at jeg foretrekker en mann som oppsøker kunnskap og som klarer å forsørge seg selv, på noenlunde lik linje som jeg gjør. Så finnes det de som ikke er så opptatt av det samme. Min far var en hardtarbeidende mann, men var i perioder 100% ufør. Likevel stoppet ikke hans ønske om å være en reflektert og spennende samtalepartner opp. Og han klaget svært sjeldent over noe som helst, annet enn naboen 😁

Alle har heldigvis egne preferanser.  Du har dine, kompisen din foretrekker noe annet. Samme gjelder med damer. Jeg er feks ikke så opptatt av at min mann skal være veltrent i kroppen, så lenge huet er det. Andre kan tenke motsatt. 

Anonymkode: 0ebfb...106

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

At du ikke skjønner at det er holdningene dine som er problemet? Å gå rundt med den innstillingen din gjør deg attraktiv. Du skriver at du ikke utbroderer holdningene dine, men tenker at det på en eller flere måter skinner igjennom.

Se deg rundt, så ser du at menn i alle posisjoner har kjærester. Ser du bare såkalte vellykkede menn med en partner? Nei nemlig. 

Anonymkode: 08cf1...9ba

Det er jeg ganske sikker på den ikke gjør. Folk flest leser ikke andre mennesker godt, men er opptatt i sin egen boble. Jeg får høre av så mange at jeg er bra, er snill, tålmodig og har gode holdninger osv.. Men er aldri aktuell for noe mer.

Anonymkode: 6e22d...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Liker dere at menn ikke får damer, eller er gode nok? At de blir ulykkelige og aldri får familie? Jeg har lest mange artikler som skriver det samme som jeg tenker; at mange menn blir vurdert som ikke gode nok. At det er en liten gruppe menn som alle damer vil ha, og at en liten gruppe menn gjerne får flere kull med unger.

Liker dere at dere har makt i partnermarkedet til å velge og vrake i menn?

Lavstatusmenn når som regel ikke opp, og forblir barnløse. Helt velfungerende i samfunnet, men tjener ikke nok og/eller ser ikke bra nok ut. Det handler ikke bare om uføre og arbeidsledige.

Jeg føler feminismen har blitt et hat mot menn, og at den liker å trykke mennene ned. Som en hevn for århundrer hvor menn har bestemt det meste.

Noen ganger når jeg leser meningene til kvinner, føler jeg at de ønsker meg død, siden jeg er lavstatus. Selv om mange kvinner er hyggelige mot meg, og jeg tross alt er en hyggelig person (dette er tanker jeg aldri utbroderer for noen), så er jeg liksom aldri aktuell som partner.

Jeg har forståelse for de menn som blir bitre på hvordan samfunnet er. Alle trenger kjærlighet, men det er akkurat som om man ikke gjør seg fortjent til det fordi man har en dårlig jobb eller er ufør.

Anonymkode: 6e22d...80c

Du har skrevet flere innlegg her tidligere, om akkurat det samme. Har du ikke? 

Å være feminist handler ikke om å hate menn.

Jeg syns det er lettere å omgås menn, jeg har aldri hatt venninner. 

Du må slutte med lavstatus gnålet. Hvem faen bryr seg, hvis du ikke fremstår som bitter?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det som er viktig er vel hva det er for kvinner.

Lavstatus handler mest om økonomi. Er man uten utdanning og tjener godt, er man aktuell for damene. Fagbrev innenfor noe praktisk er bra, men ikke hvis det er snakk om omsorgsyrker.

Jeg begynner også å se at enkelte universitetsutdannelser begynner å bli lavstatus. Det å være lærer er et slikt yrke. Jeg vet selv om en mannlig lærer som fortalte at han hadde vært på en festlig anledning hvor det var mange mannlige leger. Han prøvde å få kontakt med damene der, men de var ikke interesserte da han sa han var lærer, og sa de var veldig opptatt av alle legene som var der. I tillegg ser denne mannlige læreren ganske bra ut.

Jeg har vært close på lærere, og har merket meg at mange menn der er single.

Anonymkode: 6e22d...80c

Det er ikke noe jeg betrakter som lavstatus. Men mulig disse mennene ser i helt feil retning siden de ikke får seg en kjæreste. 

Da blir jo de mennene som de kvinnene du sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det dog har en psykologisk effekt. Som mann leser man om dette i media, og relaterer seg kanskje til det. Kanskje gjør det at man isolerer seg enda mer enn man ville gjort ellers, og det ødelegger sjansene i større grad.

Anonymkode: 6e22d...80c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er jeg ganske sikker på den ikke gjør. Folk flest leser ikke andre mennesker godt, men er opptatt i sin egen boble. Jeg får høre av så mange at jeg er bra, er snill, tålmodig og har gode holdninger osv.. Men er aldri aktuell for noe mer.

Anonymkode: 6e22d...80c

Kanskje like bra med ditt syn på ting. Sorry, men ikke snakk om at jeg ville hatt en mann som deg! Og ja, jeg liker menn som er kunnskapsrike og har orden på livet sitt. Det spiller absolutt ingen rolle hvilket yrke han har, så lenge han er en god samtalepartner, har sans for humor og har respekt for andre. Min siste date var uføretrygdet. Grunnen til at vi ikke kom lenger enn dating, var at han fant en annen. Han mangler ikke oppmerksomhet fra damer i det hele tatt. Fordi han er en bra mann uten bitterhet og skjevt syn på kvinner. Så ja... Du får gå i deg selv. 

Anonymkode: 08cf1...9ba

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Skal kaste inn en brannfakkel, jeg. Jeg er nemlig så jævla lei bitter entitlement.

hvorfor er det så jævla vanskelig for disse mannfolka du beskriver å finne seg ei «lavstatus dame»? Jeg kjenner flere flotte damer som av en eller annen grunn blir ansett som uattraktive på datingmarkedet, som hadde vært flotte partnere for en mann. Men han fyren som du beskriver, vil verken ta i overvektige damer, trygda damer, alenemødre, 50% på Nille, uren hud-damer eller har hatt flere partnere-damer. «Man har jo lov til å ha prefereanser da», «man kan jo ikke bestemme hvem man blir tiltrukket av da», «det er jo ikke noe feil med meg, jeg burde ikke slå meg til ro med noe under par».

Fuck me over, Sherlock. Det samme gjelder faktisk damene. I det du senker rævva di til det som FAKTISK er din liga, og ikke det du selv TROR eller FØLER, burde være din liga kan jeg love deg at problemene dine løser seg.

Menn er bare så jævla fulle av seg selv, og har så sjukt dårlig selvinnsikt. Dette til tross for at livets realiteter slår dem i trynet slik du beskriver, igjen og igjen.

Anonymkode: 89944...739

+1 👍

Anonymkode: c5145...cd7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en selv er 3 og sikter mot damer som er 10 så funker ikke verden sånn kompis.

Anonymkode: 9a230...b9d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver «At det er en liten gruppe menn som alle damer vil ha», som om majoriteten av menn aldri får seg kjæreste fordi majoriteten av kvinner er statusjegere. Men dette stemmer ikke. Det er en minoritet av menn som forblir ufrivillig single/barnløse. De fleste vanlige kvinner er sammen med helt vanlige menn.

Og det er leit for de som er ulykkelige og alene, jeg føler ikke skadefryd, men det er likevel ikke kvinners feil. Og det er leit når noen menn skylder på kvinner for at de aldri «får» dem.

Anonymkode: 3e718...647

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er blant disse menne som får flere kull barn. Og jeg mener det bare er rett og rimelig at jeg som har jobbet hardt hele livet får som fortjent. Mens menn uten evner ikke lenger får noe bare fordi de er menn.

Endelig er vi kommet til en tid hvor det er innsats og personlighet som belønnes, og ikke medfødt kjønnsorgan.

Anonymkode: d129e...d2d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...