AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #1 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg har en egenskap som jeg ikke alltid føler er så veldig bra. Jeg fanger utrolig lett opp stemninger, jeg kan merke om noen sliter om vi sitter i samme rom, jeg merker på folk om de ikke har det bra. Og så tror jeg automatisk det handler om meg- at jeg har gjort noe galt mot den andre personen. Idag da jeg var med mamma merket jeg i løpet av få minutter at noe ikke var som det skulle. Noen timer senere sier hun at hun ikke følte seg bra idag, at hun var trøttere enn vanlig. Og dette merket jeg som sagt med en gang hun begynte å prate til meg. Noen flere som har det på samme måte? Anonymkode: 106d3...567 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #2 Skrevet 20. oktober 2018 Kommer sikkert en drøss høysensitive og svarer snart😊 Anonymkode: dcd87...fc4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #3 Skrevet 20. oktober 2018 Ja jeg har det sånn. Både en fordel og en ulempe vil jeg si... vi får bare leve med det:) Anonymkode: 231a5...aed 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #4 Skrevet 20. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg har det sånn. Både en fordel og en ulempe vil jeg si... vi får bare leve med det:) Anonymkode: 231a5...aed Jeg synes det er spesielt vanskelig fordi jeg sliter med så mye ansvarsfølelse overfor andre. Som baby/liten levde jeg i omgivelser med masse psykisk sykdom og ustabilitet. Der lærte jeg nok å skanne omgivelsene for å tilpasse meg de voksnes behov. Jeg oppfatter svært lett at «noe» ikke er som det skal. Problemet er når jeg tror det er min feil. Anonymkode: 106d3...567 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #5 Skrevet 20. oktober 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en egenskap som jeg ikke alltid føler er så veldig bra. Jeg fanger utrolig lett opp stemninger, jeg kan merke om noen sliter om vi sitter i samme rom, jeg merker på folk om de ikke har det bra. Og så tror jeg automatisk det handler om meg- at jeg har gjort noe galt mot den andre personen. Idag da jeg var med mamma merket jeg i løpet av få minutter at noe ikke var som det skulle. Noen timer senere sier hun at hun ikke følte seg bra idag, at hun var trøttere enn vanlig. Og dette merket jeg som sagt med en gang hun begynte å prate til meg. Noen flere som har det på samme måte? Anonymkode: 106d3...567 Ja, fordi jeg måtte gå på tå og hev i oppveksten. Alltid var for stemninger. Anonymkode: 17cd5...574 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #6 Skrevet 20. oktober 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er spesielt vanskelig fordi jeg sliter med så mye ansvarsfølelse overfor andre. Som baby/liten levde jeg i omgivelser med masse psykisk sykdom og ustabilitet. Der lærte jeg nok å skanne omgivelsene for å tilpasse meg de voksnes behov. Jeg oppfatter svært lett at «noe» ikke er som det skal. Problemet er når jeg tror det er min feil. Anonymkode: 106d3...567 Og der har du grunnen, du lærte som baby og lite barn at omgivelsene var utrygge og omskiftende. Da lærer vi oss raskt å lodde stemningen for å føle oss litt tryggere iallfall. Det er mange av oss som har det slik, slitsomt å alltid merke stemninger og føle at man må ordne opp, det føler jeg alltid. Ikke at det er min feil, men det er mitt ansvar å gjøre noe med det som foregår. Slitsomt. Anonymkode: 26631...462 2
Dr. Ops Skrevet 20. oktober 2018 #7 Skrevet 20. oktober 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, fordi jeg måtte gå på tå og hev i oppveksten. Alltid var for stemninger. Anonymkode: 17cd5...574 Her også. Må bare leve med det og ikke legge ansvaret på seg selv, såfremt det ikke er noen grunn til det.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #8 Skrevet 21. oktober 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Og der har du grunnen, du lærte som baby og lite barn at omgivelsene var utrygge og omskiftende. Da lærer vi oss raskt å lodde stemningen for å føle oss litt tryggere iallfall. Det er mange av oss som har det slik, slitsomt å alltid merke stemninger og føle at man må ordne opp, det føler jeg alltid. Ikke at det er min feil, men det er mitt ansvar å gjøre noe med det som foregår. Slitsomt. Anonymkode: 26631...462 Hvordan kan man jobbe med dette? Hva er riktig fremgangsmetode? Anonymkode: 106d3...567 1
Gjest Mass Skrevet 21. oktober 2018 #9 Skrevet 21. oktober 2018 Dere må være bevisste på at dere ikke overtar problemet. Bli bevisst på hvem som eier problemet. Den som eier problemet har også ansvaret for problemet. Jeg har en svært god intuisjon, men jeg ser skarpere og mer detaljert nå enn før. Før følte jeg mer. Nå ser jeg mer. Tenker ikke på klarsyn for å tydeliggjøre det. Før kontra nå, så føltes det ut som at jeg vandret mer i blinde, men følte alt på meg. Etter en krevende situasjon over et par år hvor jeg utviklet meg mye, så fikk jeg et mye klarere syn og trengte ikke lengre føle alt på meg, tolke og analysere ting lengre. Jeg ser alt klart med en gang. Det var svært befriende. Men har blitt mindre sympatisk som følge av alt jeg ser, må ærlig si det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå