Gå til innhold

Tatt i fotoboks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Er sikkerhetsmargin når bilen går over 60km i timen, i en 50sone er speedometer rimelig nøyaktig å følge,  Du får prikker og en rimelig merkbar bot, det å kjøre for fort i 50sone er stor fyfy.

Anonymkode: 3741a...11b

2.100 er ikke såå mye. 

Kilde: https://bil24.no/dette-er-de-nye-botene/

Anonymkode: 45186...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, emilie123 skrev:
 

Det at det lyser rødt betyr ikke at du har blitt tatt, har opplevd det selv. Det blitser skikkelig når du blir tatt. Selv på dagtid så synes det godt. Har selv opplevd blitsen på dagtid og den synes.

Uansett så har du ikke kjørt mye for fort, tviler på at det ville hatt noe innvirkning på førerkortet ditt.

Blitzen borte for lenge siden. Nå ser man kun et bittelite rødt, i noen tilfeller grønnaktig lite blink. Mange gamle bokser står igjen, men blitzlampa er borte

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei, jeg har hatt lappen i 1 år og var veldig uheldig idag og kjørte litt fort og ble tatt i fotoboks

det var 50 sone og jeg kjørte i 62/63, jeg har digitalt fartmåler og hvordan fungerer sikkerhetsmarginen

hva risikerer jeg nå?

det lyste rødt så jeg vet jeg ble tatt, men risikerer jeg å miste lappen? 

Anonymkode: 7f4c4...201

Det er ikke noe som heter at du var "uheldig i dag og kjøre litt fort". Har du ikke kontroll på kjøretøyet ditt?

Du mister ikke lappen før fra og med 26 km/t over i 50-sone, men du får dobbelt antall prikker, så om du får prikker får du 4.

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Du får bot. Generelt har jeg hørt at om man blir tatt i fotoboks så kommer det et voldsomt hvitt lys som det ikke går an å misforstå. De blinker rødt for hver bil som passerer uavhengig av om man blir tatt eller ikke, men skal ikke påstå at det gjelder alle fotobokser. 

Anonymkode: 5830c...707

De nye fotoboksene blinker ikke hvitt slik som tidligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er slutt på at de tar bilde i de automatiske fotoboksene, bildeblitsen er byttet ut med en rød blink fordi mange ble "sjokket" av blitsen, så den er fjernet. Så her er du nok ikke oppdatert på systemet.

Eller ser det ut til at ts får fire prikker i førerkortet https://www.vegvesen.no/forerkort/har-forerkort/prikker  dobbelt opp de første to årene man har førerkort. En annen sid viste at boten er kr. 3 800. 

Anonymkode: 1c723...497

Eeehm da hadde jeg vært konkurs for lenge siden. Blinker jo rødt i alle fotobokser jeg passerer! Gitt at de er i drift da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pearl2.0 skrev:
 

Eeehm da hadde jeg vært konkurs for lenge siden. Blinker jo rødt i alle fotobokser jeg passerer! Gitt at de er i drift da. 

Samme her. Har kjørt forbi flere fotobokser og bruker cruise control så jeg ligger i 80 i 80-sonen, for eksempel. Blinker rødt hver gang jeg passerer. Dette gjelder både de som måler gjennomsbittsfart over en viss strekning OG de som måler fart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Pearl2.0 skrev:
 

Eeehm da hadde jeg vært konkurs for lenge siden. Blinker jo rødt i alle fotobokser jeg passerer! Gitt at de er i drift da. 

Alle de nye ekler oppgraderte fotoboksene blinker rødt, ingen av dem blinker hvitt. De blinker rødt for å markere at du har passert, ikke for at du har kjært for fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tdm900 skrev:
 

Blitzen borte for lenge siden. Nå ser man kun et bittelite rødt, i noen tilfeller grønnaktig lite blink. Mange gamle bokser står igjen, men blitzlampa er borte

Ok. Det er noen år siden jeg ble tatt i fotoboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pearl2.0 skrev:
 

Eeehm da hadde jeg vært konkurs for lenge siden. Blinker jo rødt i alle fotobokser jeg passerer! Gitt at de er i drift da. 

Eeeehm, de tar bilde av alle som kjører forbi. Ergo full overvåkning av befolkningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WCKD skrev:
 

Eeeehm, de tar bilde av alle som kjører forbi. Ergo full overvåkning av befolkningen.

Nå snakker du om noe du ikke har peiling på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WCKD skrev:
 

Eeeehm, de tar bilde av alle som kjører forbi. Ergo full overvåkning av befolkningen.

De tar visstnok kun bilde av de som kjører for fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en spøk 😉

Det er bare strekningsmålerne som tar bilde av alle, men SVV(?) sier at de sletter bildene med en gang såfremt det ikke er en fartsovertredelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WCKD skrev:
 

Eeeehm, de tar bilde av alle som kjører forbi. Ergo full overvåkning av befolkningen.

Da hadde de vært veldig snikete😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Pearl2.0 skrev:
 

Da hadde de vært veldig snikete😅

Vel, de tar jo bilde av alle som kjører forbi strekkemåling + alle som kjører gjennom en bomring. Så staten er ganske snikete 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Boten kom idag

de målte 58 i 50 sone så ble ingen prikker og 2100 kr å betale. 

Anonymkode: 7f4c4...201

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager gjorde du i fotoboksen? Jeg vil anbefale at du heretter holder deg i bilen.

Anonymkode: 8bd7e...760

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...