Gå til innhold

Hvordan kan du forklare hvordan en fødsel kjennes ut som?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til å begynne med som kraftige menssmerter. Etterhvert var det en sensasjon av sterkt trykk innenfra som ble sterkere og sterkere. Men gikk helt fint å puste igjennom. Minner meg litt om trykket man har når man må kaste opp, noe MÅ bare ut på en måte. 

Anonymkode: 82c95...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Sykt glad jeg valgte ks :)

null smerter

Anonymkode: 666be...33b

Skulle ønske det var ett valg for oss alle sammen. Revner jeg så henger jeg meg selv! Jeg vil ikke lekke piss og møkk eller bli sydd så stramt at sex aldri blir godt igjen 😭 da vil jeg heller holde meg rolig pga ett sår på magen i noen uker. 

Anonymkode: a4b28...c57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynnelsen kjentes ut som sterke mensensmerter, så kom det smerter så vonde at jeg husker at jeg tenkte dette er de vondeste smertene et menneske kan ha... Også ble de verre. Var overbevist om at jeg ikke kom til å dø den dagen. Men så kom pressriene og det var en fryd. Kjente bare et enormt press. Kjentes ut som om jeg bæsjet ut en vannmelon. Men på det tidspunktet var jeg så mørbanket av de første riene at jeg kjente ingen smerter nedentil. 

Anonymkode: 09546...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når intensiteten i riene kom fra 7 - 10 cm åpning, så fikk jeg et intenst dødsønske. Jeg ville bare hoppe ut av vinduet og ende det hele. Heldigvis går alt dette over med en gang babyen er ute. Aaah, den lettelsen altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpningstidene kjentes ut som intens krampe fra ca halsen og ned til knærne. Pausen mellom riene var helt smertefri.

Pressriene kjentes ut som at du skulle bæsje en basketball. Og så svei det noe infernalsk i tissen når hodet kom ut (ring of fire).

Anonymkode: 86f7d...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett! Det føltes som å drite to fotballer. (Før hodet, så skuldrene.) 

Anonymkode: 60485...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere kvinner liker å late som det gjør vondere enn det det er. Det er liksom den ene smerten menn ikke kan erfare, så vi må jo bare tro dere og gi dere oppmerksomhet og sympati. 

Anonymkode: 7fb1c...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tror dere kvinner liker å late som det gjør vondere enn det det er. Det er liksom den ene smerten menn ikke kan erfare, så vi må jo bare tro dere og gi dere oppmerksomhet og sympati. 

Anonymkode: 7fb1c...5f8

Det er jo bare å ta tak i rumpehullet ditt og dra til det revner, så får du jo kjent litt av det hvertfall.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tror dere kvinner liker å late som det gjør vondere enn det det er. Det er liksom den ene smerten menn ikke kan erfare, så vi må jo bare tro dere og gi dere oppmerksomhet og sympati. 

Anonymkode: 7fb1c...5f8

Eh ok. Har du vært med å sett en fødsel? Om du ser hva som skjer med underlivet til den som føder så tror ikke jeg lenger at du tror vi overdriver smertene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det begynte med smerter som kunne ligne anfall av luftsmerter sammenblandet med mensmerter. Senere var smertene som at hele halebeinet skulle sprenges, og det føltes som at ungen skulle ut av rompa, var skikkelig redd for å trykke da.  

Anonymkode: 29db3...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tror dere kvinner liker å late som det gjør vondere enn det det er. Det er liksom den ene smerten menn ikke kan erfare, så vi må jo bare tro dere og gi dere oppmerksomhet og sympati. 

Anonymkode: 7fb1c...5f8

Det overgikk all min fantasi og evne til skuespill hvor vondt det å føde faktisk var. Går ikke an å late som den helt spesielle følelsen av at kroppen litt sakte deles i to, og at noe ganske stort sett i forhold til romslighet, er på vei ut. Heldigvis er det en intens, men relativt kortvarig smerte, som gjør det overkommelig til syvende og sist. 

En svensk komikerdame fikk spørsmål om "hur är det att føda barn?" Svaret hennes: "Som att pressa ut en soffagrupp". Spot on. 

Anonymkode: 1a030...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte humre meg igjennom tråden :fnise:  Mange av beskrivelsene er faktisk veldig gjenkjennbare.

Først som menssmerter (veldig vondt bare her, for de som plages med det). Disse menssmertene føles som hissig tannkjøttbetennelse lokalisert i området mage, skamben, hofte, rygg. Det kan nesten sammenlignes med når du brenner deg og må ha kulde på hele tiden for å dempe den brennende smerten, bare at nå er det ingen kulde. 

Så øker det på med tannverk/tannkjøttbetennelse på steroider, som iskalde og glovarme kniver om en annen som flerrer igjennom alt nedentil. De kommer som krampetrekninger. Her er det vanskelig å få med seg omgivelsene, og du blir mer og mer opptatt av å puste for å holde ut.

Plutselig øker det på og alt som skjer rundt deg blir uviktig, alt en fokuserer på er å overleve i nuet. Tid forsvinner, du bare eksisterer. Det er store, brennende steiner innvendig som ramler hardt mot underlivet samtidig som de setter alt vev rundt seg i fyr og flamme. Noen savner nesten de uskyldige tannverkene fra starten. 

Som om ikke det er nok, så får du plutselig diarésmerter oppi det hele, det skal tydeligvis bæsjes foran publikum! Men smertene er så sterke at du bryr deg faktisk ikke, avføringen på størrelse med et årsforbruk av mat MÅ ut. 

Så er det ca over, og du er så full av adrenalin, endorfiner og diverse hormoner at du fortrenger hva du nettopp har følt på. Så det å sette ord på #denfølelsen vil føles som å skrive en dårlig science fiction-novelle når du faktisk forsøker.

Anonymkode: 5af34...be7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...