Gå til innhold

Søsteren min kommer til å bli et mareritt, og jeg har sagt jeg ikke kommer til å stille økonomisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

ja, men med slik overspising folk driver med så kunne vi kompensert med å ha fastedager. 

Anonymkode: f7411...f51

Ikke alle kan faste

Anonymkode: f2c0a...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør si til henne hvor ille hun oppfører seg og hvis ikke hun vil høre så ROP!!!

Anonymkode: 569fa...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Nina1975 skrev:
 

Attpåklatten får mye mer, sånn er det alltid. Dette er ikke ditt problem. At du blir sint og misunnelig, det er ditt problem.

 

19 timer siden, Salvie skrev:
 

Du høres kjempesjalu ut, og det på et lite barn! Lar du sinnet ditt over faren hennes gå ut over henne..?Jeg tok da noen kroner fra moren min sin lommebok da jeg var liten også, og tro det eller ei så ble jeg til et oppegående menneske. Bare si klart ifra til henne at det ikke er akseptabelt. Det er faktisk foreldrenes feil som ikke oppdrar henne riktig, ikke hennes.

Dere er så tragiske!  Tror det handler om sjalusi så fort man kritiserer noe. Hva er det med folk?  

Det klør innvendig når jeg ser hvor stort forbruk de lærer barna sine!  Er dritt lei denne materialistiske konkurransen!! Han kjøper dyre ting til henne enkelt og greit fordi han skal vise seg for andre foreldre. 

Anonymkode: f7411...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

 

Dere er så tragiske!  Tror det handler om sjalusi så fort man kritiserer noe. Hva er det med folk?  

Det klør innvendig når jeg ser hvor stort forbruk de lærer barna sine!  Er dritt lei denne materialistiske konkurransen!! Han kjøper dyre ting til henne enkelt og greit fordi han skal vise seg for andre foreldre. 

Anonymkode: f7411...f51

Du ER sjalu. La din far kjøpe det han vil til sin egen datter og slutt med sjalusien

Anonymkode: f2c0a...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du ER sjalu. La din far kjøpe det han vil til sin egen datter og slutt med sjalusien

Anonymkode: f2c0a...905

nei, jeg klør av forbruket. Er så dritt lei at en ikke kan gi uttrykk for  slike ting uten at folk kommer og skriver at man er sjalu. Og dere tar irriterende nok opp mest plass i en diskusjon også. Trodde kanskje noen svarte noe ang det med å lære forbruksvaner, men nei, enda en person som rett og slett vet at jeg er sjalu. Dessverre kommer du til å bli den mest aktive her nå , og så kommer alle tilhengerne som mener det samme. "Du er sjalu" er noe saueflokken virkelig liker å kaste seg på. 

Anonymkode: f7411...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, SoWhat? skrev:
 

Du snakker om søsteren min 😄 alt av materielle goder. Det er ikke bra. Vi andre har aldri lidd noen nød altså. Vi har fått alt vi trenger, pluss. Men lillesøsteren min er som du beskriver. Alt handler om det materielle. Faren gjør henne kald. Eller, han kan gjøre! 

Hold på ditt du. Og fortell moren din at hun har bedre og gode verdier å føre videre. Få henne til å forstå det.

Enig. Støtt din mor. Virker som hun kan trenge støtte fra deg. Men støtt henne da som en voksen person og ikke en frustrert storesøster. Altså...støtt henne på en god måte. 

Endret av Sensi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Sensi skrev:
 

Enig. Støtt din mor. Virker som hun kan trenge støtte fra deg. Men støtt henne da som en voksen person og ikke en frustrert storesøster. Altså...støtt henne på en god måte. 

men den største straffen man kan få noen ganger er et "nei". når folk alltid lærer seg og tror at de får hjelp hele tiden de spør om det, så vil de fortsette å havne i situasjoner som dette, fordi de vet at de får hjelp likevel. 
Eneste måten å få de til å slutte på er å si "nei" eller rett og slett "stopp". jeg kommer ikke til å ta på meg noe barnevakt oppdrag for henne, og ikke når hun blir tenåring. Mest sannsnylig så kommer hun vel selv om jeg sier det ikke passer. når den tid kommer. 

Anonymkode: f7411...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

men den største straffen man kan få noen ganger er et "nei". når folk alltid lærer seg og tror at de får hjelp hele tiden de spør om det, så vil de fortsette å havne i situasjoner som dette, fordi de vet at de får hjelp likevel. 
Eneste måten å få de til å slutte på er å si "nei" eller rett og slett "stopp". jeg kommer ikke til å ta på meg noe barnevakt oppdrag for henne, og ikke når hun blir tenåring. Mest sannsnylig så kommer hun vel selv om jeg sier det ikke passer. når den tid kommer. 

Anonymkode: f7411...f51

Jeg mente mer å støtte henne med å backe henne når hun grensesetter lillesøsteren din. Barn lærer å forholde seg til ulike personer. Så hvis du viser henne hvordan man skal oppføre seg og setter grenser så kan tror jeg dere kan få et godt forhold igjen. Men jeg skjønner dette har gått over alle støvleskaft. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...