Gå til innhold

Dette med kull og ukul - Bryr folk seg om det etter fylte 20 !? påvirker det attraktiviteten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på en ganske hyggelig date her om dagen. Har møtt fyren en gang. Praten fløt bra, men er overrasket over noen av hans uttalelser. Blant annet fortalte han meg i en eller annen kontekst jeg ikke helt husker at han var en av de kule på videregående. Jaha tenkte jeg. Han påpekte og at han hadde møtt en av de mest teite/nerdete gutta på hans videregående her om dagen, og sa at han "faktisk" hadde klart å kapra en dame. Fyren var visst ferdig utdannet lege og greier, men visstnok veldig merkelig... Altså, er ikke dette en rar ting å tenke på når man er voksen? Disse uttalelsene gjør at jeg tviler litt om det blir å møtes mer, selv om jeg egentlig liker fyren. Kanskje dette er normalt?

Vi er 23 og 25 år gamle.

Anonymkode: ef48f...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest revestrekjenta

det gir jo en status å ha vært kul i ungdomsåra, så du kan jo være stolt over at han er interisert i deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke normalt i min omgangskrets iallefall. Jeg er 22 år.

Anonymkode: 16e16...233

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke normalt i min krets og datoen hadde blitt veldig uatraktiv hvis han omtalte mennekser slik. 

Anonymkode: 3cff3...259

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
9 minutter siden, revestrekjenta said:
 

det gir jo en status å ha vært kul i ungdomsåra, så du kan jo være stolt over at han er interisert i deg:)

Det kommer nok an på hva slags folk du omgås 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest revestrekjenta
9 minutter siden, GiftMann38 said:
 

Det kommer nok an på hva slags folk du omgås 😉

Da ommgås du kanskje ukule folk da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumpegrunn. 

Ordet kult er "kult" i seg selv, men det er avhengig av i hvilken setting og sammenheng. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Var på en ganske hyggelig date her om dagen. Har møtt fyren en gang. Praten fløt bra, men er overrasket over noen av hans uttalelser. Blant annet fortalte han meg i en eller annen kontekst jeg ikke helt husker at han var en av de kule på videregående. Jaha tenkte jeg. Han påpekte og at han hadde møtt en av de mest teite/nerdete gutta på hans videregående her om dagen, og sa at han "faktisk" hadde klart å kapra en dame. Fyren var visst ferdig utdannet lege og greier, men visstnok veldig merkelig... Altså, er ikke dette en rar ting å tenke på når man er voksen? Disse uttalelsene gjør at jeg tviler litt om det blir å møtes mer, selv om jeg egentlig liker fyren. Kanskje dette er normalt?

Vi er 23 og 25 år gamle.

Anonymkode: ef48f...734

Noen vokser jo dette av seg ettersom man blir eldre. Jeg synes man boer gi folk en sjanse foer man doemmer dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, revestrekjenta skrev:
 

Da ommgås du kanskje ukule folk da

Tror poenget her er at ulike ting gir ulik status i forskjellige miljoer. Det er gjerne viktig på ungdomsskolen, men det faller gjerne litt igjennom ettersom man blir eldre. I tenaarene er mange opptatt av slike ting fordi man er i overgangsfasen fra barn til voksen. Men dette varer ikke livet ut. Heldigvis 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 hour ago, revestrekjenta said:
 

Da ommgås du kanskje ukule folk da

Det å være kul på ungdomsskolen er kanskje den fremste prediktoren for at det går dårlig med deg senere i livet. Så jeg omgås ikke så mange som var kule da de var 13 nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig i min omgangskrets, men nå er ikke min omgangskrets de kule kidza fra videregående heller. Faktisk var det ingen som brydde seg om å være kul på videregående. Alle var liksom voksne. Jeg tenker det er et rødt flagg å komme med sånne kommentarer

Anonymkode: 93c28...9bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitte sånn og prate på den måten som såkalt voksen, syns jeg virker veldig spesielt. Iallefall den nedlatende delen om at nerden hadde fått kjæreste. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det er veldig rart å bry seg om sånt som voksen. Men noen vokser aldri opp og lever for status og kulhet. Tragisk i mine øyne og hadde neppe gått på ny date med han 

Anonymkode: 94c95...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få som snakker høyt om å være kul eller ukul som voksen, men på jobben merker jeg at det helt klart noen som ser på seg selv som de kule og på de andre som de ukule. Jeg lever godt med å være ukul.

Anonymkode: 6df63...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GiftMann38 skrev:
 

Det å være kul på ungdomsskolen er kanskje den fremste prediktoren for at det går dårlig med deg senere i livet. Så jeg omgås ikke så mange som var kule da de var 13 nei.

Det er faktisk helt sant. Guttegjengen som trodde de var så kule på ungdomsskolen jeg gikk på sitter alle uten utdanning og jobber i kjedelige lavtlønnsyrker og ser ikke akkurat ut til å ha noe særlig til liv. Husker vi hadde spesielt et par jenter i klassen som ble sett på som ukule av denne gjengen, og de jentene ser det ut til at det går veldig bra med. 

En av de få gangene jeg tenker karma er en greie. 

Anonymkode: ed1ca...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GiftMann38
7 hours ago, AnonymBruker said:
 

Det er faktisk helt sant. Guttegjengen som trodde de var så kule på ungdomsskolen jeg gikk på sitter alle uten utdanning og jobber i kjedelige lavtlønnsyrker og ser ikke akkurat ut til å ha noe særlig til liv. Husker vi hadde spesielt et par jenter i klassen som ble sett på som ukule av denne gjengen, og de jentene ser det ut til at det går veldig bra med. 

En av de få gangene jeg tenker karma er en greie. 

Anonymkode: ed1ca...d6f

Det har nok ikke så mye med karma å gjøre. Forskning viser at det er veldig bra å være populær i barnehagen og tilsvarende dårlig for deg om du er populær på ungdomsskolen. Min personlige teori er at mye av det som gjør en kul på ungdomsskolen er tidlig modenhet og folk som blir tidlig modne får gjerne smake på voksenlivet hjemme - på godt og kanskje mest vondt - tidligere enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som var kule på ungdomsskolen var jo de som fikk penger til kul sveis og klær + var rappkjefta. Indre substans var ikke noen faktor. Når man blir voksen teller substans og evner mer for hvordan livet tar veien. Alle kan kjøpe seg sveis og klær hvis de vil, lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fyr begynt å snakke sånn så hadde jeg mistet interessen rimelig fort. Å tro at om du var kul eller ikke på videregående betyr noe som helst eller at det gir deg noen som helst slags status etter at man har blitt voksen er bare teit.

Det å se ned på andre og omtrent latterliggjøre dem fordi de "faktisk" har greid å få seg en partner hadde provosert meg og er ikke mennesker jeg ønsker å omgås med, så han hadde jeg nok ikke ønsket å møte mer. Det sier mye om han som person synes jeg og det er ikke positivt.

Anonymkode: da57a...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Som voksen bruker jeg ikke ordene kul eller ukul så ofte, de er heller byttet om til interessant eller kjedelig. 

Om du engasjerer meg og er er en person jeg liker så finner jeg deg interessant, altså kul hvis jeg skulle vært ungdom. Om vi ikke matcher i det hele tatt, og du egentlig bare forteller meg ting som interesser meg nada.. blir du nok betraktet som kjedelig fra min side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...