Gå til innhold

Tidligere provosert abort - ny ordinær ul


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Marisana skrev:
 

På min OUL ble ikke dette nevnt, og jeg har hatt fire :) kanskje det er individuelt, men jeg tror ikke det er så vanlig å gå gjennom alt på helsekortet. Hun som utførte min nevnte ikke engang noen ting om at jeg og min samboer faktisk er i slekt, så jeg tror ikke det er noen ting å uroe seg for. Men hvis du er veldig urolig for det, ville jeg kanskje tatt en telefon og snakket med de på forhånd :) 

4 aborter og du og samboeren din er i slekt? Wow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Salvie skrev:
 

4 aborter og du og samboeren din er i slekt? Wow.

Helt riktig. Vi er firmenninger, noe hverken han eller jeg var klar over da vi ble sammen. Vi er i slekt på min farsside, og jeg har ikke hatt kontakt med farssiden min siden jeg var tre år. Ser ikke på det som et problem, og det gjør ikke hverken jordmødre eller leger heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marisana skrev:
 

Helt riktig. Vi er firmenninger, noe hverken han eller jeg var klar over da vi ble sammen. Vi er i slekt på min farsside, og jeg har ikke hatt kontakt med farssiden min siden jeg var tre år. Ser ikke på det som et problem, og det gjør ikke hverken jordmødre eller leger heller :) 

Grunnen til at de ikke ser på det som et problem er fordi det ikke er noe problem. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, addict skrev:
 

Ja, og jordmor såklart!

 

Og hvis du vil, ordrett, vite hva som står på og som de spør om så er det:

 

Merknader tidligere sv.sk. (Årstall, fødested, flerfødsler, fødselsvekt, sv.sk.varighet, komplikasj., preeklampsi, operative forløsninger, misdannelser og noe på slutten som har falt litt bort i print, «ammer»)

 

Ikke en eneste plass står den ramsa du har ramset opp.

Her står det: 

1059967329_Helsekortforgravide.jpg.06d1e39832eacf4b6c27c2a638d7d989.jpg

Totalt antall svangerskap skal jo da være inkludert aborter. Provosert abort står ikke ser jeg, men det blir jo automatisk regnet inn siden det da ikke passer inn i noen av de andre boksene. 

Anonymkode: f29a4...036

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Her står det: 

1059967329_Helsekortforgravide.jpg.06d1e39832eacf4b6c27c2a638d7d989.jpg

Totalt antall svangerskap skal jo da være inkludert aborter. Provosert abort står ikke ser jeg, men det blir jo automatisk regnet inn siden det da ikke passer inn i noen av de andre boksene. 

Anonymkode: f29a4...036

Vi pleier å føre det inn på antall svangerskap og skrive på merknad at det var provosert abort.

Anonymkode: a4054...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Her står det: 

1059967329_Helsekortforgravide.jpg.06d1e39832eacf4b6c27c2a638d7d989.jpg

Totalt antall svangerskap skal jo da være inkludert aborter. Provosert abort står ikke ser jeg, men det blir jo automatisk regnet inn siden det da ikke passer inn i noen av de andre boksene. 

Anonymkode: f29a4...036

Dette følger tydligvis ikke legene på St. Olavs. De har kun notert fullgåtte svangerskap, samme med kommentar. Ikke vet jeg hvorfor, jeg kan forstå at det er relevant, men å si at det er fordi jeg lyver om det er jo en svært merkelig konklusjon. Legene har vurdert at det ikke er relevant for mitt helsekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, addict skrev:
 

Dette følger tydligvis ikke legene på St. Olavs. De har kun notert fullgåtte svangerskap, samme med kommentar. Ikke vet jeg hvorfor, jeg kan forstå at det er relevant, men å si at det er fordi jeg lyver om det er jo en svært merkelig konklusjon. Legene har vurdert at det ikke er relevant for mitt helsekort.

Til meg har de notert ned provosert abort ved St. Olav. 

Anonymkode: f9bae...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2018 den 14.13, Sirinna skrev:
 

Jeg har en dagbok her inne hvor jeg skrev et innlegg om min opplevelse fra OUL hvor nettopp dette skjedde. Jeg hadde med mine foreldre som selvsagt ikke visste om min tidligere provoserte abort. Sendte inn skriftlig klage og fikk svar på denne hvor sykehuset skrev at de måtte gå gjennom denne type informasjon. Jeg har postet hele svaret fra sykehuset i dagboken min 

 

Hvilken side i dagbokstråden har du postet svaret fra sykehuset?

Anonymkode: 4c225...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvilken side i dagbokstråden har du postet svaret fra sykehuset?

Anonymkode: 4c225...dc1

Det husker jeg ikke. Midt i et sted tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Vi pleier å føre det inn på antall svangerskap og skrive på merknad at det var provosert abort.

Anonymkode: a4054...0e3

Da har dere misforstått. Meningen med å fjerne rubrikken for provoserte aborter er jo å skjerme den opplysningen litt, og så begynner dere å håndskrive det i merknadsfeltet i stedet for. Lite proft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Biloba skrev:
 

Da har dere misforstått. Meningen med å fjerne rubrikken for provoserte aborter er jo å skjerme den opplysningen litt, og så begynner dere å håndskrive det i merknadsfeltet i stedet for. Lite proft.

Har jobbet på to sykehus og det er likt på begge. Dette er fordi det ikke kommer frem ellers, og det er en veldig viktig opplysning. 

Selv om det noteres er det ikke slik at noen dømmes for at de har tatt abort..

Anonymkode: a4054...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk at provosert abort er en ting de ikke får opp på journalen. Rimelig sikker på at det var sånn før iallfall, da jeg tok en for ca 15 år siden. På oul så ikke jordmoren på helsekortet, selv om det står annen viktig info der som jeg måtte opplyse om. Mine fire aborter står der, en provosert og tre sa. Ingen av de ble nevnt engang, tviler på hun så det.....

Anonymkode: c3451...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble faktisk spurt om dette på OUL i mitt andre svangerskap. Har ingen aborter bak meg, men hun spurte om jeg hadde hatt flere svangerskap enn mitt forrige. 

Anonymkode: f506a...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde med mamma på OUL og var redd for det samme. Men det ble ikke nevnt på min heldigvis. Var på Ullevål sykehus om det har noe å si. 

Anonymkode: 7c69f...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...