Gå til innhold

Hva synes dere som skinnsofaer damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange takk for svar her. Jeg kjører på med et nytt spørsmål i samme tråd, jeg håper at det greit.

Hvor bred bør en sofa være hvis to personer skal ligge ved siden av hverandre i sofaen?

Anonymkode: a161b...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Mange takk for svar her. Jeg kjører på med et nytt spørsmål i samme tråd, jeg håper at det greit.

Hvor bred bør en sofa være hvis to personer skal ligge ved siden av hverandre i sofaen?

Anonymkode: a161b...497

90 cm i bredden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estetisk sett liker jeg ikke skinnsofaer. Praktisk sett liker jeg dem. Ergo noe ambivalent. Lever man med barn, hund og katt, så er skinnsofa greit. Lever man ikke med overnevnte, la skinnsofaen være og invester heller i en lekker stoffsofa.

Anonymkode: 1b499...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og liker skinnsofa! Når ble det plutselig så galt å ha skinnsofa? Nyere skinnsofaer i stram, minimalistisk stil er hverken pene eller gode å sitte i. Men de litt eldre, puffy versjonene er både finere og mer komfortable, synes jeg. Jeg har en gammel skinnsofa som er verdens mykeste å sitte i, for ikke å si ligge i. Den har holdt seg utrolig godt gjennom mange år, og er enkel å vaske. Hadde den vært i stoff, ville den ha vært en flekkete og stygg bakteriebombe uten like i dag, etter alt som har blitt sølt i den opp i gjennom årene. Så for min del, er skinnsofa ingen dealbreaker. Å dømme et menneske utifra hva slags sofa han har, er rett og slett sykt.

Anonymkode: a7ffa...448

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et par sofaer i skinn, det er Brunstads Stream. De er behagelige å sitte i, lett å tørke av dem om nødvendig, og jeg har aldri merket noe til at det skal være "klamt".

Relatert bilde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygt, ubehagelig og veldig kaldt om vinteren. Så er det også noe creepy med at man sitter på deler av et dødt dyr. 

Anonymkode: cee2e...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Skinnsofaer er jo så mangt.  Et par venner av oss har en sort 3-seter skinnsofa i enkel, stram design - prisklasse over 70.000 kr.  Den er tidløs og utrolig vakker.  Men altså ikke for hvermandsen :) 

Så finnes der skinnsofaer som er svære og ruvende, gjerne i hjørnemodell. Designet er som at det er lagt dyner oppi sofaen.  Det er ikke særlig vakkert og stilfylt.  Da hadde jeg heller kjøpt en sprek sofa på Ikea :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2018 den 12.09, Salvie skrev:
 

Elsker skinnsofaer, men de må da være moderne og cognacfarget. Gjerne med orientalske puter til. 😍 Synes det er stilfullt og renslig.

https://www.google.com/search?q=cognac+skinnsofa&client=ms-android-samsung&prmd=ismvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiBupCI45TeAhWNlIsKHV-8CoEQ_AUICSgB

Jeg har akkurat fått i hus en slik i cognacfarge. ELSK 😍😍 

Men svart, klam, overdådig skinnsofa? Oser ungkar og axe-parfyme 😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vera skrev:
 

Jeg har akkurat fått i hus en slik i cognacfarge. ELSK 😍😍 

Men svart, klam, overdådig skinnsofa? Oser ungkar og axe-parfyme 😬

Gratulerer med fin og ny sofa. Kunne tenkt meg en slik sofa jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånn stor, svart, ruvende, unkarsskinnsofa. Jeg HATER den utseendemessig, men elsker den ellers. Lett å vaske av og utrolig behagelig å sitte i. Men den ryker ut når ungene blir større. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Snaskesnusken skrev:
 

Gratulerer med fin og ny sofa. Kunne tenkt meg en slik sofa jeg også.

Tusen takk! Anbefales på det varmeste. Min er blanding, slik at den ikke føles kald eller klam. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 10/20/2018 at 11:55 AM, AnonymBruker said:
 

Heisann. Jeg er en mann som ønsker kvinners innspill på skinnsofaer :). Hva synes dere om skinnsofaer damer? Er for eksempel skinnsofaer mer attraktive enn andre sofaer, mindre attraktive eller spiller det ingen rolle?

Anonymkode: a161b...497

Jeg synes det er litt harry og ikke noe pent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at jeg er rar!

Vi har svart skinnsofa. Ganske ny er den og. I stramme linjer. Den kunne kjøpes i mange forskjellige stoff. Men jeg ville ha skinn. Svart skinn. Mannen kunne fint hatt en i stoff.

Vi har hatt stoff i noen år før. Og jeg hatet det! Alt søl gikk ned i putene. Det var alltid flekker i stoffet som var håpløse å få vasket bort.
Skinnsofaen tørker vi bare av når noen søler. Enkelt og greit.

Synes også den er helt fin å sitte i.
OK, den kan klistre seg litt om sommeren når det er varmt og vi har shorts. Men da var ofte stoffsofaen "stikkete som ullstoff", og ikke videre behagelig å sitte i den heller.

Men nå er ikke jeg så ekstremt opptatt av interiør og moter og sånt. En sånn conjac-farget sofa som det er vist til tidligere her hadde ALDRI fått innpass i mitt hus. Synes den var både stygg og upraktisk.  

Anonymkode: bdf88...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er strengt tatt ikke viktig for meg hva slags sofa en mann har, men en svart skinnsofa hadde nok røket fort om vi skulle flytte sammen. Skinnsofa av god kvalitet er verken veldig klamt eller kaldt, og kan være veldig fine, da er skinnsofa ok. Ellers ville jeg gått for stoff. 

Anonymkode: 18f78...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Zienna said:
 


Skinnsofaer er jo så mangt.  Et par venner av oss har en sort 3-seter skinnsofa i enkel, stram design - prisklasse over 70.000 kr.  Den er tidløs og utrolig vakker.  Men altså ikke for hvermandsen :) 

Så finnes der skinnsofaer som er svære og ruvende, gjerne i hjørnemodell. Designet er som at det er lagt dyner oppi sofaen.  Det er ikke særlig vakkert og stilfylt.  Da hadde jeg heller kjøpt en sprek sofa på Ikea :)   

Siden ts skriver skinnsofa som om det er en egen greie, så regner jeg med han sikter til de klassiske glatte typene. De fleste ser for seg den type når de tnker skinnsofaer, tenker jeg, selv om det finnes andre typer. 

11 hours ago, Vera said:
 

Jeg har akkurat fått i hus en slik i cognacfarge. ELSK 😍😍 

Men svart, klam, overdådig skinnsofa? Oser ungkar og axe-parfyme 😬

Uegh, de der er helt for jævliga å sitte i. Nei takk! Kjenner ubehag i kroppen bare ved å se bilde

Anonymkode: cee2e...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...