Gå til innhold

Veganerparti sammenligner det å spise kjøtt med pedofili


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tydelig bevis på at når man ikke spiser kjøtt blir man tilbakestående.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veganere får ofte store hoder siden resten av kroppene deres krymper.

Anonymkode: 489c7...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på det som heftige argumenter for å unngå å spise vegansk og at B12-supplement ikke fungere like optimalt for topplokket som animalske produkter..

Anonymkode: bab34...fb3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han sammenligner det ikke med pedofili. Dette er typisk tegn på at kjøtt skrumper hjernene til kjøttspiserne der de blir summere og hysteriske med en gang de tror noen fornærmer dem

Det som blir sammenlignet er at alle scenarioene har et offer. Et ran og et drap har begge ofre involvert, men at man stadfester det betyr ikke at man mener at å bli utsatt for ran og drap er ldentisk og likt. 

Det som er poenget hans, er at noen veganere ønsker kjempe imor kjøttspising fordi der er et offer som blir mishandlet og drept involvert (altså dyret) for at folk skal få spise kjøtt. De mener at siden det er drap og lidelse involvert, så er man etisk forpliktet til å forsøke beskytte og redde ofrene

Akkurat slik noen mener man er forpliktet til å gripe inn om et menneske blir banket og angerpet

Det som sammenlignes er at man mener at ofre trenger og skal ha beskyttelse. Det er IKKE handlingene som blir sammenlignet

Anonymkode: 087b3...c60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

noen veganere ønsker kjempe imor kjøttspising fordi der er et offer som blir mishandlet og drept involvert (altså dyret) for at folk skal få spise kjøtt

Ble ikke dyrene skapt nettopp fordi vi skulle spise de? Har jeg misforstått noe her?

Anonymkode: 8eb53...89b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde våre forferde langt tilbake overlevd og utviklet seg og hadde vi mennesker vært her i dag, dersom førstnevnte ikke hadde spist kjøtt fra dyr? Jeg tror ikke det.

Anonymkode: 8eb53...89b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener denne type "dyrebeskyttere" at man også skal hindre dyr i å drepe andre dyr og spise de?

Anonymkode: 8eb53...89b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i jungelen og dele ut vegansk liksomkjøtt til tigrene liksom? 

Anonymkode: 8eb53...89b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Det som er poenget hans, er at noen veganere ønsker kjempe imor kjøttspising fordi der er et offer som blir mishandlet og drept involvert (altså dyret) for at folk skal få spise kjøtt. De mener at siden det er drap og lidelse involvert, så er man etisk forpliktet til å forsøke beskytte og redde ofrene

Anonymkode: 087b3...c60

Det er ikke lov å mishandle og påføre dyr lidelse i Norge. Dyrene skal slaktes på en måte som ikke påfører dem lidelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Testosteron said:
 

Det er ikke lov å mishandle og påføre dyr lidelse i Norge. Dyrene skal slaktes på en måte som ikke påfører dem lidelse.

Men dette er umulig i praksis. Dyr lider i Norge. 

Anonymkode: 489c7...f39

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
Men dette er umulig i praksis. Dyr lider i Norge. 

Anonymkode: 489c7...f39

Barn lider også i Norge, for det er foreldre som vanskjøtter barna sine, men skal vi derfor forby alle å få barn?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Testosteron said:
 

Barn lider også i Norge, for det er foreldre som vanskjøtter barna sine, men skal vi derfor forby alle å få barn?

Relativistisk sammenligning som ikke hører hjemme i denne diskusjonen. Du skrev at det var forbudt, og jeg skrev at det spiller ingen rolle og det er derfor ikke noe argument. 

Anonymkode: 489c7...f39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hadde våre forferde langt tilbake overlevd og utviklet seg og hadde vi mennesker vært her i dag, dersom førstnevnte ikke hadde spist kjøtt fra dyr? Jeg tror ikke det.

Anonymkode: 8eb53...89b

Det er lite sannsynlig. Vi itviklet oss betraktelig etter at kjøtt ble introdusert i menneskers kosthold, så jeg er absolutt av den oppfatning av at urmenneskene var avhengige av å spise noe kjøtt for å få i seg de riktige vitaminene og mineralene.

Men det er forskjell på måten våre forfedre jaktet dyrene på, mann mot dyr. Kjøtt var en luksus man sjeldent fikk, og hele dyret ble brukt til det fulle. Jakt og noen få gårdsdyr til eget bruk mener jeg er naturlig og ok.

Masseavlingen- og slaktingen som foregår i dag derimot, hvor ca 56 milliarder gårdsdyr hver eneste år vokser opp i unaturlige, inhumane kår, kun for å bli slaktet, er forkastelig.  I tillegg kommer alle dyrene som lider på grunn av melkeindustrien og egg, som jeg ikke har tallet på. Vi trenger ikke disse store mengdene med kjøtt, snarere bør vi spise mindre av dette (mange livsstilssykdommer og visse kreftformer for eksempel linket til vårt høye kjøttforbruk).

Dyr blir avlet frem, mutert for å gi mest mulig kjøtt til tross for at dette går utover deres livskvalitet, stuet sammen på minst mulig areal, for å bli slaktet på mest mulig økonomisk gunstig måte. Det er så mye sykdommer grunnet plassmangel, stress og ikke minst unaturlige mutasjoner i hønsehus og fjøs at det er helt grusomt. Deretter blir kjøttet solgt for en slik og inenting til mennesker som tror de trenger kjøttet, men som i mange tilfeller bare vil bli sykere sv det (tenker spes på i USA nå).

Så hvorfor skal dyr, individer med tanker og følelser, som føler smerte og ønsker å leve, måtte lide for å tilfredsstille smaksløkene våre? Det er helt absurd, og man trenger ikke være en "psyko veganer" for å se det. Dyrene VIL ikke dø for å bli til avføring i kloakken, og jeg skjønner ikke at noen blir hysteriske over at disse dyrene blir kalt for ofre. Der er tross alt ofre.

Jeg er ikke prinsipielt imot kjøtt og spiser noe kjøtt selv, men jeg betaler heller mer for kjøttet for å vite hvor det kommer fra og at dyret har hatt et bra liv. Jeg kjøper egg fra en i familien som har noen få høner han gir et verdig og godt liv. Jeg mener kjøtt burde være en luksusvare, og ikke noe man får kjøpt på tilbud til 20 kr på Rema1000. 

Anonymkode: 0175f...fc9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Masseavlingen- og slaktingen som foregår i dag derimot, hvor ca 56 milliarder gårdsdyr hver eneste år vokser opp i unaturlige, inhumane kår, kun for å bli slaktet, er forkastelig.  I tillegg kommer alle dyrene som lider på grunn av melkeindustrien og egg, som jeg ikke har tallet på. 

Dyr blir avlet frem, mutert for å gi mest mulig kjøtt til tross for at dette går utover deres livskvalitet, stuet sammen på minst mulig areal, for å bli slaktet på mest mulig økonomisk gunstig måte. Det er så mye sykdommer grunnet plassmangel, stress og ikke minst unaturlige mutasjoner i hønsehus og fjøs at det er helt grusomt. Deretter blir kjøttet solgt for en slik og inenting til mennesker som tror de trenger kjøttet, men som i mange tilfeller bare vil bli sykere sv det (tenker spes på i USA nå).

Anonymkode: 0175f...fc9

Men blir det solgt kjøtt fra USA i Norge? Nei. Vi spiser stort sett norsk kjøtt i Norge, og unntaksvis fra Sverige og Danmark, så det å dra inn forholdene for husdyr i USA og andre land hvor landbruket er veldig annerledes enn hva det er i Norge, blir feil. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er derfor veganere møter lite respekt. Ekstremisme fortjener ikke denne respekten. Uansett

Anonymkode: fc482...060

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tipptoppi skrev:
 

Jeg kan ikke fordra de veganerene som tror de er bedre enn alle andre. 

Ikke jeg heller. De ødelegger for skikkelig vegetarianere og veganer som faktisk forstår at andre ikke har samme mening som dem. Selv er jeg vegetarianer, men det holder jeg for meg selv. Kunne aldri tenkt meg å rakke ned på meningsmotstanderne når det gjelder spising av kjøtt.

 

Anonymkode: fc482...060

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...