Gå til innhold

Er 195 kvm lite for en familie på 5?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her var vi familie på 4 på 64 kvadrat så tror dere skal klare dere meget godt! 

Anonymkode: ab01f...3cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hørtes stort nok ut. Pass på så du ikke ender opp med et hus du fant ut var for stort, er endel som angrer seg når de flytter over i altfor stort hus. Mye mer rengjøring osv. 

Anonymkode: c41ab...8cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Størrelsen har ikke så mye å si. Viktigere at det er ett soverom til hvert av barna, pluss foreldre, og helst en ekstra tv stue. Spesielt dersom det er små soverom. 

195 høres rikelig ut, med mindre det er idiotisk planløsning. 

Anonymkode: 20057...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lite! Må ha minst 75 m2 PR pers! 

 

 

 

 

 

 

 

🙄

Anonymkode: 8bbe5...426

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nok ut, hvis planløsningen er god. Her bor vi seks i et hus på 160 kvm. Da har vi to bad, (det ene har vaskemaskin og trommel), seks soverom, stue, kjøkken med sofakrok+en bod og god lagringsplass i gang. Kvist og kjeller også til lagring. I kjeller kan kun ting som sykler og ved lagres. Arealeffektiv planløsning. 

Anonymkode: 495f0...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være mer enn nok. Vi er 6, og har 220kvm. Det er plenty plass. Har også mye å si hvordan du innreder i forhold til oppbevaring av klær og utstyr.

Det som er lurt når man er flere, er å ha to toaletter/bad. 

Vi synes også det er deilig å ha en ekstra stue/to separate oppholdsrom, slik at barn og voksne kan skjerme seg litt innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvm har mindr å si enn planløsning. Men om dere har nok soverom til alle, en ekstra stue, to bad eller ihvertfall bad + vaskerom med toalett, innvendig og utvendig boder, så kan ikke se hvorfor ikke det skulle være nok? Og plass til stort nok spisebord selvsagt. :) 

Anonymkode: 7d653...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fem og har 120kvm. Ser ærlig talt ikke hvordan du kan lure på om det er nok. 

Anonymkode: 83527...72e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

195 kvm er luksus. Jeg bodde med mann og fire barn på 30 kvm i fem år! Utedo og ikke bad. Da kan man snakke om lite plass.

Endret av Mystic woman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt an på planløsningene, men i utgangspunktet høres det mer enn bra nok ut for 5 personer. Vi har et hus på 280 m2 på 6 personer, og vi kunne klart oss med et langt mindre hus om det hadde vært bedre planløsninger (vi kjøpte et eldre hus uten mulighet for å endre innervegger)

Anonymkode: 8d723...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 4 stk på 140 kvadrat nå. Det går fint, vi har ett bad, 3 soverom, garasje, stue, vaskerom og kjellerstue, i tilegg til to boder. 

Men vi savner separat spisestue, gjesterom og vil ha større soverom. Så vi flytter til 260 kvadrat om en måneds tid. 😍

Anonymkode: 41cd7...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planløsning, planløsning.... vi har omtrent 150 fordelt på 3. For meg er det ikke optimalt. Alt på et plan. Stor nok stue og kjøkken, nok rom til oss, men savner virkelig ei loftstue eller kjellerstue, samt bedre oppbevarings muligheter. Mann ser ikke problemet. Dermed blir det nok ikke noe endring med det første, eller eventuelt før underetasjen blir ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.10.2018 den 0.33, AnonymBruker skrev:
 

Tanker?

Anonymkode: 7f65a...341

Tja, min første tanke er at jeg lurer på hvor store dere er? 😱  Noen få år tilbake var vi en familie på seks, og vi hadde god plass med 104 kvm....    Nå har barna begynt å flytte ut, og jeg gleder meg til å kjøpe noe mindre. Har aldri skjønt hva folk skal med ekstra stuer og egne gjesterom, det hadde ikke jeg giddet å bruke penger på.

Anonymkode: e7de8...8de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er 3, døttrene mine på 10 og 13 vi bor på 160 kvm og det passer helt fint for oss(:

Anonymkode: 672c3...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...