Gå til innhold

Tørr nesten ikke glede meg til ny katt!


Anciol

Anbefalte innlegg

Føler at en forbannelse hviler over meg, fordi de dyrene jeg har hatt har dødd av kreft ganske unge, og to av de forrige kattene mine ble overkjørt av samme nabo! Tørr nesten ikke å glede meg til den nye kattungen er klar tidlig i desember!

Endret av Anciol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke skaffet katt. De dreper mye småfugler. Katter er søte og kule, men det er et problem at de dreper fugler. 

Anonymkode: 31cd3...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ville ikke skaffet katt. De dreper mye småfugler. Katter er søte og kule, men det er et problem at de dreper fugler. 

Anonymkode: 31cd3...7ba

Regner med at du aldri gjør NOE som belaster naturen? 🤔

Anonymkode: 43910...51b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Regner med at du aldri gjør NOE som belaster naturen? 🤔

Anonymkode: 43910...51b

Jo, men ikke noe som dreper flere fugler i uken bare fordi jeg synes katter er kule

Anonymkode: 31cd3...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært maks uheldig! Jeg har hatt (og har noen av dem fortsatt) syv katter i mitt voksne liv. Tre av dem er døde nå, alder hhv 5, 11 og 14 år. De jeg fortsatt har er 8, 10, 12 og 13 år. Den som døde i en alder av 5 år døde av en uhelbredelig nevrologisk sykdom. De to andre av aldersrelaterte grunner. 

Lykke til med kattungen! MEN, kanskje den bør bli innekatt grunnet naboen din?

Anonymkode: 4742e...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det med denne naboen din som gjør at vedkommende presterer å kjøre over kattene dine 2 ganger? Kjører vedkommende fort i nærheten av husene? Ekstremt uoppmerksom? 

Anonymkode: 18661...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jo, men ikke noe som dreper flere fugler i uken bare fordi jeg synes katter er kule

Anonymkode: 31cd3...7ba

Dette er naturens kretsløp og det er ingen fare for at fuglearter blir utryddet pga katter. Dette er så dumt at jeg håper du tuller. Jeg har forresten katt, hatt henne i 9 år og hun har aldri tatt hverken fugl eller mus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ville ikke skaffet katt. De dreper mye småfugler. Katter er søte og kule, men det er et problem at de dreper fugler. 

Anonymkode: 31cd3...7ba

Katten var i utgangspunktet et villdyr og er det delvis enda. Den jaktet for å få mat og instinktene der fremdeles. Når katten leker med byttet, så trener den for å bli bedre. Noen katter jakter faktisk ikke så mye fugler, men holder seg enda mer til rotter og mus. Har selv katt som er ganske gammel nå og har gitt meg mye glede i livet. (off topic) Jeg er mer imot å drepe utryddingstruede dyrearter ved jakt for å føle seg "kul", legge ut skrytebilder av det, som familien som drepte en elefant, mens den spiste. På bildet hadde den fremdeles munnen full av gress.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jo, men ikke noe som dreper flere fugler i uken bare fordi jeg synes katter er kule

Anonymkode: 31cd3...7ba

Jeg hadde en katt i 18 år, og hun drepte ikke en eneste fugl. Hun kom inn med en mus et par ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva i all verden er det med denne naboen din som gjør at vedkommende presterer å kjøre over kattene dine 2 ganger? Kjører vedkommende fort i nærheten av husene? Ekstremt uoppmerksom? 

Anonymkode: 18661...df2

Naboen kjører i 50 inn sideveien vi bor, og gir faen , og bare kjører på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tipptoppi said:
 

Dette er naturens kretsløp og det er ingen fare for at fuglearter blir utryddet pga katter. Dette er så dumt at jeg håper du tuller. Jeg har forresten katt, hatt henne i 9 år og hun har aldri tatt hverken fugl eller mus. 

https://www.nrk.no/trondelag/_-katter-er-uonska-i-norsk-natur-1.10892310

4 minutter siden, Rullestolbruker said:
 

Katten var i utgangspunktet et villdyr og er det delvis enda. Den jaktet for å få mat og instinktene der fremdeles. Når katten leker med byttet, så trener den for å bli bedre. Noen katter jakter faktisk ikke så mye fugler, men holder seg enda mer til rotter og mus. Har selv katt som er ganske gammel nå og har gitt meg mye glede i livet. (off topic) Jeg er mer imot å drepe utryddingstruede dyrearter ved jakt for å føle seg "kul", legge ut skrytebilder av det, som familien som drepte en elefant, mens den spiste. På bildet hadde den fremdeles munnen full av gress.

Katter trener for å bli bedre, det er en mennesklig tolning av katteadferd. Sannsynligvis ser katter på drap av mus og fugl som lek, ofte. De liker å ha noe å gjøre på. Det samme ville mennesker likt om de ikke hadde pc-er, filmer, bøker og annen undeholding

Anonymkode: 31cd3...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

https://www.nrk.no/trondelag/_-katter-er-uonska-i-norsk-natur-1.10892310

Katter trener for å bli bedre, det er en mennesklig tolning av katteadferd. Sannsynligvis ser katter på drap av mus og fugl som lek, ofte. De liker å ha noe å gjøre på. Det samme ville mennesker likt om de ikke hadde pc-er, filmer, bøker og annen undeholding

Anonymkode: 31cd3...7ba

Det er din mening. ellers finnes det mange dokumentarer om katter man kan se på. Bare å kose seg. Når det gjelder linken, er det her snakk om eierløse katter og villkatter mest ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anciol skrev:
 

Naboen kjører i 50 inn sideveien vi bor, og gir faen , og bare kjører på! 

Fy F! Tror neppe jeg hadde klart å forholde meg voksen og fornuftig (eller lovlydig) ift dette mennesket om jeg hadde vært i din situasjon. 

Anonymkode: 18661...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ville ikke skaffet katt. De dreper mye småfugler. Katter er søte og kule, men det er et problem at de dreper fugler. 

Anonymkode: 31cd3...7ba

Og du er vegetarianer og spiser ikke kylling eller annet kjøtt?

Jeg har katt og for ikke så lenge siden kom katten inn med en fugl i munnen mens jeg spiste middag. Jeg ble irritert på katten fordi jeg mente den fikk alt den trengte og ikke trengte å drepe den fuglen.
Selv satt jeg å spiste kylling og koste meg med det. Men det er rart med det, så lenge andre dreper maten for meg så ser ejg ikke slik på det. Men det er egentlig ingen forskjell i det hele tatt.

Anonymkode: af615...ab4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Rullestolbruker said:
 

Det er din mening. ellers finnes det mange dokumentarer om katter man kan se på. Bare å kose seg. Når det gjelder linken, er det her snakk om eierløse katter og villkatter mest ;)

Hæ? At katter dreper småfugler er et kjent problem. Vi kan risikere komme dit som australia er, der katter er en direkte trussel og plage fordi de er skadelig for fugleliv. Der du kan risikere at katten din blir drept av naboer fordi det er et skadedyr

27 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Og du er vegetarianer og spiser ikke kylling eller annet kjøtt?

Jeg har katt og for ikke så lenge siden kom katten inn med en fugl i munnen mens jeg spiste middag. Jeg ble irritert på katten fordi jeg mente den fikk alt den trengte og ikke trengte å drepe den fuglen.
Selv satt jeg å spiste kylling og koste meg med det. Men det er rart med det, så lenge andre dreper maten for meg så ser ejg ikke slik på det. Men det er egentlig ingen forskjell i det hele tatt.

Anonymkode: af615...ab4

Er veganer, ja. Når det er sagt, så avler vi flere hundretusener av høner, så vi vil aldri utrydde dem. Katter tar av et begrenset utvalg fugler i naturen. Vi avler ikke påsmåfugler i naturen, og de kan bli utryddet

Men nei, det er ingen forskjell på at katten dreper fugler og at du spiser fugl. Du lar andre mennesker drepe for deg. 

Anonymkode: 31cd3...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hæ? At katter dreper småfugler er et kjent problem. Vi kan risikere komme dit som australia er, der katter er en direkte trussel og plage fordi de er skadelig for fugleliv. Der du kan risikere at katten din blir drept av naboer fordi det er et skadedyr

Er veganer, ja. Når det er sagt, så avler vi flere hundretusener av høner, så vi vil aldri utrydde dem. Katter tar av et begrenset utvalg fugler i naturen. Vi avler ikke påsmåfugler i naturen, og de kan bli utryddet

Men nei, det er ingen forskjell på at katten dreper fugler og at du spiser fugl. Du lar andre mennesker drepe for deg. 

Anonymkode: 31cd3...7ba

Jeg leste artikkelen, der de snakket mest om villkatter og eierløse katter. De spiser faktisk også det de fanger. De har ikke mat på boks og tørrfor i naturen. Dessuten hadde vikingene også katter for over 1000 år siden. Har fuglene her blitt utryddet? Nei faktisk ikke av katten.. Men for all det, men hva du vil ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Rullestolbruker said:
 

Jeg leste artikkelen, der de snakket mest om villkatter og eierløse katter. De spiser faktisk også det de fanger. De har ikke mat på boks og tørrfor i naturen. Dessuten hadde vikingene også katter for over 1000 år siden. Har fuglene her blitt utryddet? Nei faktisk ikke av katten.. Men for all det, men hva du vil ;)

Hva? Mener du at siden fugler ikke ble utryddet for 1000 år siden, så finnes ingen trussel? HVordan tror du utrydning av arter fungerer. egentlig?

Anonymkode: 31cd3...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva? Mener du at siden fugler ikke ble utryddet for 1000 år siden, så finnes ingen trussel? HVordan tror du utrydning av arter fungerer. egentlig?

Anonymkode: 31cd3...7ba

Husk at katten kan få unger allerede når den er 6 mnd. og får kanskje opp til 5 unger, eller faktisk flere. Når de er 6 mnd. igjen, så blir kanskje de også gravide. Derfor er det viktig å ha kontroll på det og derfor er det viktig å få sterilisert villkatter. Australia har ikke hatt katt i over 1000 år, den kom med Engelskmennene for noen 100 år siden. Der er også kaninen et stort problem, og reven er også et stort skadedyr der borte.

Det står klart og tydelig at det er eierløse katter og villkatten de snakker om i artikkelen du selv la ut, ja om det var deg da ;)

Men jeg gidder ikke å diskutere videre med en kverulant. Ha en god helg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rullestolbruker said:
 

Husk at katten kan få unger allerede når den er 6 mnd. og får kanskje opp til 5 unger, eller faktisk flere. Når de er 6 mnd. igjen, så blir kanskje de også gravide. Derfor er det viktig å ha kontroll på det og derfor er det viktig å få sterilisert villkatter. Australia har ikke hatt katt i over 1000 år, den kom med Engelskmennene for noen 100 år siden. Der er også kaninen et stort problem, og reven er også et stort skadedyr der borte.

Det står klart og tydelig at det er eierløse katter og villkatten de snakker om i artikkelen du selv la ut, ja om det var deg da ;)

Men jeg gidder ikke å diskutere videre med en kverulant. Ha en god helg.

Du tror at katter er naturlig del av norsk natur? Katter har blitt importert til Norge, akkurat slik som til Australia. Det er en del av grunnen til at så mange katter lider og dør under norsk vinter. 

https://www.nrk.no/nordland/dyrebeskyttelsen_-_-video-av-ihjelfrosne-katter-viser-hverdagen-for-lokallagene-1.14252990

Anonymkode: 31cd3...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få deg rasekatt? De må ofte vere innendørs, og trives med det :) 

Anonymkode: 9e058...32f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...