Gå til innhold

Blir jeg en gammel mor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er mange tråder her inne der folk hevder at man er gammel hvis man får de første barna i tredveårene. Jeg skal ha mitt første barn om noen uker, er 32 år gammel, vil det si at jeg nå blir kategorisert som en «gammel» mor?

Anonymkode: 09731...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.. Du ligger jo omtrent på gjennomsnittet. Hadde uansett ikke brydd meg om hva andre kalte meg. Fikk min første da jeg var 30 og min andre 34. 

Anonymkode: a41c8...5ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei de fleste starter jo i starten av 30 årene. Jeg har en del venner som ikke har barn som er på din alder.. Jeg har selv startet på nytt og ble gravid sist som 36 åring. Har nå en 1 åring som 38 åring og føler meg mye mer rustet til å ha småbarn nå enn da jeg var 23. Har MYE mer roen, bedre økonomi og mye mer hjemmekjær! Jeg håper vi klarer å få et barn til før jeg er 40. Ellers har vi ingen garantier i livet og det er ikke alle som er så heldig å fylle 40,50,60 år en gang. Mine foreldre er 58/60 år og langt i fra gamle besteforeldre☺️

Endret av frk.Sanna
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min barselgruppe er vi mellom 29 og 36. Så du ligger midt i der. 

Men vi er jo gamle i forhold til hva som var vanlog for en del år siden. 

Anonymkode: b095a...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke gammel mor til din første.. Men om du feks har tenkt å få tre barn så risikerer du å bli gammel mor siden du har startet så sent :) Men sånn er det og ingenting i veien med å være verken ung eller gammel mor. Min mor var 23 da hun fikk første og 35 da hun fikk meg :) 

Anonymkode: 348c8...012

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei!🙂 Moren min var 36 når hun fikk meg og 39 når hun fikk lillesøsteren min. De fleste som gikk i min klasse på barneskolen og ungdomskolen hadde foreldre som var på alder med mamma.

Anonymkode: a3806...88e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og pris. Jeg er 32 og først nå er jeg klar for barn. Hadde jeg fått barn tidligere hadde jeg hverken hatt utdannelse eller lykkelig forhold.

Anonymkode: f4232...750

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, frk.Sanna skrev:
 

Neineinei de fleste starter jo i starten av 30 årene. Jeg har en del venner som ikke har barn som er på din alder.. Jeg har selv startet på nytt og ble gravid sist som 36 åring. Har nå en 1 åring som 38 åring og føler meg mye mer rustet til å ha småbarn nå enn da jeg var 23. Har MYE mer roen, bedre økonomi og mye mer hjemmekjær! Jeg håper vi klarer å få et barn til før jeg er 40. Ellers har vi ingen garantier i livet og det er ikke alle som er så heldig å fylle 40,50,60 år en gang. Mine foreldre er 58/60 år og langt i fra gamle besteforeldre☺️

Vet du hvorfor? Jo, fordi de var henholdsvis 20 og 22 da du ble født. :ler: Hadde du en problematisk barndom med dine unge foreldre?

Endret av Mystic woman
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Mystic woman skrev:
 

Vet du hvorfor? Jo, fordi de var henholdsvis 20 og 22 da du ble født. :ler: Hadde du en problematisk barndom med dine unge foreldre?

Joda, men tanken på at noen sier at man er gamle når man er på den alderen. De hadde fint klart å hatt ungdommer hjemme fortsatt☺️ Mamma var 18 år da hun fikk første. Min datter på 16 håper jeg venter minst 10 år til😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mystic woman skrev:
 

Vet du hvorfor? Jo, fordi de var henholdsvis 20 og 22 da du ble født. :ler: Hadde du en problematisk barndom med dine unge foreldre?

Prøvde sitere deg, men det kom som eget svar litt lengre oppe☺️ Jeg er selv en ung mamma til de 3 store barna mine. Vi så knapt min far i oppveksten og min mor hadde nok med alt det praktiske hjemme, så jeg ser ikke tilbake på at barndommen var opptimal... På den tiden var renten skyhøy og de hadde svært dårlig råd. Uansett folk må få barn når de føler det passer best for de☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:
 

Prøvde sitere deg, men det kom som eget svar litt lengre oppe☺️ Jeg er selv en ung mamma til de 3 store barna mine. Vi så knapt min far i oppveksten og min mor hadde nok med alt det praktiske hjemme, så jeg ser ikke tilbake på at barndommen var opptimal... På den tiden var renten skyhøy og de hadde svært dårlig råd. Uansett folk må få barn når de føler det passer best for de☺️

Jeg har nok forvekslet deg med en annen. Bra du tok det humoristisk. Det var ikke vondt ment fra min side. Selvfølgelig er man ikke gammel mor i den forstand når man får barn i begynnelsen av 30-årene. :) Selv fikk jeg mitt første barn da jeg var 20, det siste da jeg var 28.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mystic woman skrev:
 

Jeg har nok forvekslet deg med en annen. Bra du tok det humoristisk. Det var ikke vondt ment fra min side. Selvfølgelig er man ikke gammel mor i den forstand når man får barn i begynnelsen av 30-årene. :) Selv fikk jeg mitt første barn da jeg var 20, det siste da jeg var 28.

Neida tåler en del, men jeg er både en ung og moden (gammel) mor også😜😅 Det er som sagt ikke alle planene som går som man har sett for seg. Jeg er evig lykkelig for at jeg fortsatt er fertil🙏🏻, men når jeg begynner å tenker på alderen min og at jeg er 48 når minstemann er 10 år kjenner jeg et snev av 40 års krisen tar meg👵🏻🙈😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 32 år med en nyfødt førstefødt nå, føler meg ikke gammel jeg ihvertfall. Venninner med barn er i samme alder som meg eller eldre.

 

Min mor var 28 år da hun fikk meg, som var første, aldri tenkt på henne som gammel. 

Anonymkode: 94019...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldeles ikke. At mange på kg mener at du er en gammel mor sier mye mer om demografien på kg enn om deg. Rundt 30 er helt gjennomsnittlig på landsbasis. 

Anonymkode: ca31f...7d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir jo fort det om du ønsker med enn ett barn..

Anonymkode: dde1b...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, nei, ikke gammel. Min mor fikk meg da hun var 43. Selv har jeg ingen planer om å få min første før jeg er minst 36. 

Anonymkode: f1fa6...9a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, jeg synes du er gammel. Mamma fikk meg når hun var 34, jeg er eldst av mine søsken. Hun er jo ung til sinns men jeg har alltid følt at hun har vært eldre enn foreldrene til venner. Til sammenligning fikk jeg mitt barn (har kun et, og vil ikke ha flere) da jeg var 18. Er nå 34 og "barnet" er blitt 16. Deilig å være såpass ung og ha snart voksne barn! Hadde jeg startet nå ville jeg vært 50 innen barnet var på videregående. 

Man har mer energi som ung, og når "gapet" i alder ikke er så stort er det lettere å forstå barnet og senere ungdommen, på alle måter. Man husker når man selv var der, samt at tidene ikke har forandret seg så altfor mye. Hadde kanskje ikke like mye penger da jeg var ung mor, men fikk en pen utdanning innen barnet begynte på skolen, og har en godt betalt jobb. Nå er jeg fortsatt ung og barnet er påtur ut av redet. Jeg er ingen sliten 50åring 😉

Anonymkode: 45c00...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer med at godt voksne stiller slike spørsmål? 

Hvorfor bryr du deg om hva andre tenker egentlig? 

 

Anonymkode: dc723...f01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg ser at det er mange tråder her inne der folk hevder at man er gammel hvis man får de første barna i tredveårene. Jeg skal ha mitt første barn om noen uker, er 32 år gammel, vil det si at jeg nå blir kategorisert som en «gammel» mor?

Anonymkode: 09731...f76

Jeg på 25 blir vel snart regnet som ung mor da 😂

Anonymkode: b9db1...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...