Gå til innhold

Vi har begynt å prøve!


Bbwifey!

Anbefalte innlegg

Sitter her med frokosten min. Sluttet på prevangsjom i går og tok min første tabelett med forlat i dag. Som det kribler i magen! Skrekkablandet fryd! Kjenner jeg trenger å lufte disse følelsene! 

Hvordan hadde dere det når dere var der jeg er nå? Hvor lang tid tok det før dere ble gravide? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang tok det 1 mnd men hadde ikke gått på prevensjon på mange måneder. Andre gang tok det 1 år.

Jeg forstår følelsene din veldig godt :) detdet føles både skummelt og veldig spennende! 

Ikke bli lei deg om det tar noen måneder før syklusen er i gang igjen etter p-pille slutt. Det er helt normalt. Men ser mange bli gravid fort etter p-piller også :) Lykke til!

Anonymkode: 4fac9...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt litt over 1 år. Ingenting galt med noen av oss i følge tester. Det tar visst bare litt tid.

 

Anonymkode: 8b9b5...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var superivrig når jeg sluttet på prevensjon for 1,5 år siden. Var sikker på at jeg kom til å sitte med baby i armene innen kort tid. Men sitter fortsatt uten, og ingen spirer. Nå kjenner jeg ikke på samme iveren lenger, jakter ikke symptomer lenger. Satser på at prøveentusiasmen stiger når vi får noen svar fra gynekolog i løpet av november. 

Masse lykke til med prøvingen!

Anonymkode: 99c05...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg var superivrig når jeg sluttet på prevensjon for 1,5 år siden. Var sikker på at jeg kom til å sitte med baby i armene innen kort tid. Men sitter fortsatt uten, og ingen spirer. Nå kjenner jeg ikke på samme iveren lenger, jakter ikke symptomer lenger. Satser på at prøveentusiasmen stiger når vi får noen svar fra gynekolog i løpet av november. 

Masse lykke til med prøvingen!

Anonymkode: 99c05...14c

Takk! Ønsker deg også lykke til å håper dere får et lite barn snart!

Endret av Bbwifey94
Skrev noe som kunne vært tolket feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :) Ble gravide på første forsøk.. men det endte i SA.. ble gravide igjen på første forsøk etter det igjen, men det var en BO.. så tok det 3 mnd før vi ble gravide igjen og denne gangen går det foreløpig veldig bra :) er 15+4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble gravid i pp 4 og fikk en fin liten fyr 9 mnd senere 💕 Tar ut spiralen i neste uke på jakt etter nr 2, føles  like spennende denne gangen 😅 Lykke til med prøvingen!

Anonymkode: a00ed...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig spent i starten, og trodde at det skulle være enkelt å bli gravid. Testet i vei hver måned 😊 men er i PP26 nå, og har ikke blitt gravid enda. Hadde ikke trodd det skulle gå over 2 år også fortsatt ikke bli gravid, men de aller flestr blir jo gravid innen 1 år.

Masse lykke til, håper det klaffer for dere så snart som mulig! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid på første forsøk etter 11 år på piller, meen vi mistet i MA og er nå i pp1 igjen. Ca en uke til mens (helst ikke) skal komme, så det er spennende tider fremover. Forventer ikke at det klaffer så raskt igjen, men troor vi traff greit på EL ift. kroppens signaler. Spis folat, vær sunn og frisk og kos dere. Pluselig sitter den 😊😊😊 

Anonymkode: 4a6f3...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BethD skrev:
 

Spennende :) Ble gravide på første forsøk.. men det endte i SA.. ble gravide igjen på første forsøk etter det igjen, men det var en BO.. så tok det 3 mnd før vi ble gravide igjen og denne gangen går det foreløpig veldig bra :) er 15+4 :)

Hva betyr BO? 

Lykke til! Håper det går veien denne gangen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bbwifey94 skrev:
 

Hva betyr BO? 

Lykke til! Håper det går veien denne gangen☺️

Blighted ovum (tom fostersekk). Tusen takk :) lykke til til dere også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbake syklusen omtrent med en gang etter at jeg slutta på p-piller, men vi begynte ikke å prøve før nesten et år etter det (brukte kondomer i mellomtiden). Ble gravid første prøveperiode uten prevensjon, endte dessverre i SA. Håper å begynne å prøve igjen neste syklus 😊

Umulig å si hvor lang tid det vil ta dere - anbefaler å ikke tenke så mye på det i starten, men kjenne på spenningen og kose dere masse. (Vi fikk i alle fall et kick ut av å ha sex helt uten prevensjon + gledelig økt sexlyst etter at jeg slutta med p-piller😛 .) Kan være kjekt å bruke en app (jeg liker Clue) til å holde styr på syklusen, så ser du det bedre om du har regelmessig syklus, ca når du er fruktbar og slikt. Om det tar mange måneder, kan det lønne seg å teste etter eggløsning, evt bruke temperaturmetoden, men jeg ville ikke stressa med det helt i starten. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sluttet på pilla for 3 mnd siden og har nettopp hatt mensen. de tre menstruasjonene har vært regelmessige etter jeg sluttet så betyr det at jeg kom rett i syklus? For hvis du har mensen så har du vel EL også? m tanke på at jeg og samboeren vil bli gravide, og jeg har gått på pilla siden jeg var 13 og er nå 20år så husker ikke særlig mye fra hvordan det er å ha el. stor sjanse for å bli gravid om man prøver nå da? 

Anonymkode: d7476...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

sluttet på pilla for 3 mnd siden og har nettopp hatt mensen. de tre menstruasjonene har vært regelmessige etter jeg sluttet så betyr det at jeg kom rett i syklus? For hvis du har mensen så har du vel EL også? m tanke på at jeg og samboeren vil bli gravide, og jeg har gått på pilla siden jeg var 13 og er nå 20år så husker ikke særlig mye fra hvordan det er å ha el. stor sjanse for å bli gravid om man prøver nå da? 

Anonymkode: d7476...949

Høres ut som du har gått rett inn i syklus ja, og du har mest sannsynlig eggløsning! Så viss dere vil bli gravide er det bare å ha sex rundt eggløsning.  For å finne ut når du har eggløsning kan du lese deg opp på når i syklusen «vaneligvis» eggløsning skal skje. Du kan også begynne å måle kroppstemperaturen din hver dag. Ved eggløsning stiger kroppstemperaturen. Du kan også lese deg opp på andre symptomer på eggløsning, som « eggløsningsslim» eller ta eggløsningstester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...