Gå til innhold

Stygge merker på platetopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Gud, kan du bare svare på det jeg lurer på?

hva slags reaksjon har skjedd med pannen? Kan platetoppen reddes på noen måte?

Samme om jeg kan reklamere, burde ikke riste på pannen etc. Det er helt irrelevant til det jeg spør om.

Anonymkode: 4c010...cea

Er det?
Har det ikke noe å si om du må betale den selv  eller om du kan reklamere?
Det ville vært lurt uansett å lese bruksanvisningen for din platetopp, da du kan finne de svarene du søker der.

Anonymkode: 98830...c99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrubbet du pannen skinnende blank og fin på undersiden, Ts? 

Jeg mistenker at dette er aluminium som er «klint» utover i overflaten. Prøv med et mildt poleringsmiddel (f.eks autosol eller tannkrem). Prøv bare et bittelite felt av gangen, så ser du fort om det lar seg fjerne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Oppgitt78 skrev:
 

Skrubbet du pannen skinnende blank og fin på undersiden, Ts? 

Jeg mistenker at dette er aluminium som er «klint» utover i overflaten. Prøv med et mildt poleringsmiddel (f.eks autosol eller tannkrem). Prøv bare et bittelite felt av gangen, så ser du fort om det lar seg fjerne. 

Ja, gjorde det.

skal prøve det :)

Anonymkode: 4c010...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er riper i platetoppen, jeg tror også det er aluminium som har satt seg på. Jeg får det også av og til og det går bort med Mr muscles keramikkrens. Gni på la virke litt og gni-gni-gni.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det samme med min keramiske komfyr, brukte en teflongryte med sånn sirkel-i-sirkel-mønster under bunnen til å poppe popcorn med for en del år tilbake. Aldri opplevd det før eller siden, men det er lyse striper på den plata ennå.
Jeg mistenker at det ble for varmt og at aluminiumsbunnen på den gryta ikke tålte den aggressive varmen kombinert med ristingen frem og tilbake, og at det er litt av aluminiumsbelegget som har satt merke på den keramiske toppen.

Jeg prøvde å rengjøre toppen skikkelig etterpå, men det satt som støpt.
Ikke hatt problemer med å lage mat på den etterpå, men jeg bruker helst ikke den gryta lenger.

Edit; Jeg har for øvrig ikke prøvd det som Agathe sier rett over meg her, så jeg skal jammen teste det.

 

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Minya skrev:
 

Jeg har gjort det samme med min keramiske komfyr, brukte en teflongryte med sånn sirkel-i-sirkel-mønster under bunnen til å poppe popcorn med for en del år tilbake. Aldri opplevd det før eller siden, men det er lyse striper på den plata ennå.
Jeg mistenker at det ble for varmt og at aluminiumsbunnen på den gryta ikke tålte den aggressive varmen kombinert med ristingen frem og tilbake, og at det er litt av aluminiumsbelegget som har satt merke på den keramiske toppen.

Jeg prøvde å rengjøre toppen skikkelig etterpå, men det satt som støpt.
Ikke hatt problemer med å lage mat på den etterpå, men jeg bruker helst ikke den gryta lenger.

Edit; Jeg har for øvrig ikke prøvd det som Agathe sier rett over meg her, så jeg skal jammen teste det.

 

Du kan også prøve glass-skrape (for keramikktopp) når plata er litt lunken, kanskje det løsner lettere da? 

Anonymkode: 6e1c9...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lignende merker og brukte et middel som heter Mr.fix, og det ble mye bedre.

Anonymkode: f4071...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...