Gå til innhold

Bil som har stått i 4 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal overta en bil som har stått i 4 år. Er det som regel ofte store og dyre kostnader når de har ligget i 4år uten å ha blitt brukt? Den er ikke eu-godkjent og bilfirmaet som selger den til meg skal eugodkjenne den pga strenge regler om lån. Jeg vet at det er ofte batteri og bremser går, men kan det være noe annet også?

Bremser og batteri vil komme på 13.900kr.

Kan det komme på 20.000+++++???

Anonymkode: b42d8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan da ikke være så teit at du kjøper en bil som har stått i 4 år??? Du ber jo om konstante utgifter og en bil som snart ender på høggern

Anonymkode: 2fde8...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Du kan da ikke være så teit at du kjøper en bil som har stått i 4 år??? Du ber jo om konstante utgifter og en bil som snart ender på høggern

Anonymkode: 2fde8...d18

Tror den har vært lagret i en garasje, er politiet som har inndratt den

Anonymkode: b42d8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:
 

Har den nye dekk? Bare der er du jo over 20k.

Nei men de skulle sjekke dekkene og kaaanskje man slapp unna å bytte de, de var litt usikre

Anonymkode: b42d8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg skal overta en bil som har stått i 4 år. Er det som regel ofte store og dyre kostnader når de har ligget i 4år uten å ha blitt brukt? Den er ikke eu-godkjent og bilfirmaet som selger den til meg skal eugodkjenne den pga strenge regler om lån. Jeg vet at det er ofte batteri og bremser går, men kan det være noe annet også?

Bremser og batteri vil komme på 13.900kr.

Kan det komme på 20.000+++++???

Anonymkode: b42d8...051

En vesentlig opplysning er hvilken årsmodell bilen er, hvor mye den har gått, om bilen er oppbevart i tørr garasje eller har stått ute. Alle disse vesentlige opplysningene har ts utelatt, eller mener ts kanskje vi er synske? 

Å kjøpe en bil som kan bli et problem, og du blir kjent med tingenes tilstand før du kjøper, er det begrenset med reklamasjon på. Da er en salgstest fra Naf en liten men smart invistering.

Anonymkode: 3fa89...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nye dekk koster fra 1000 og oppover per stk. Ikke den største utgiften mtp resten av bilen. En EU godkjenning er lite verdt når slanger og pakninger har fått gro seg i fire år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:
 

Har den nye dekk? Bare der er du jo over 20k.

Er du morsom? Får helt fine dekk for 1000kr pr dekk.

Anonymkode: 01700...2c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:
 

Har den nye dekk? Bare der er du jo over 20k.

Du innbiller deg at folk flest kjøper nye dekk til 20.000 kroner? Jeg kjøpte meg nye og veldig gode Nokian dekk i vår til 5000 kroner for 4 dekk. 

Anonymkode: 2a372...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Du innbiller deg at folk flest kjøper nye dekk til 20.000 kroner? Jeg kjøpte meg nye og veldig gode Nokian dekk i vår til 5000 kroner for 4 dekk. 

Anonymkode: 2a372...d45

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er du morsom? Får helt fine dekk for 1000kr pr dekk.

Anonymkode: 01700...2c9

Han sa de andre reperasjonene kostet 13 900. 

Vis meg to sett dekk til 6100 kroner eller mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:
 

 

Han sa de andre reperasjonene kostet 13 900. 

Vis meg to sett dekk til 6100 kroner eller mindre.

Lett, jeg kjøper 1 sesongs brukte dekk på den lokale skrapen til 300kr stykket, flotte dekk og mange har bare vært på veien noen mnd pga ulykker.

Anonymkode: 01700...2c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:
 

 

Han sa de andre reperasjonene kostet 13 900. 

Vis meg to sett dekk til 6100 kroner eller mindre.

Dersom man vil spare kan man kjøre piggfritt hele året. Trenger ikke 2 sett med en gang. Kan fint kjøpe piggfritt nå og kjøre med det hele sommeren og neste sesong og så kjøpe sommerdekk til våren 2020 for eksempel. Jeg har både sommerdekk og piggfrie vinterdekk, men vinterdekkene mine er så gode at det er faktisk ikke noe merkbar forskjell når jeg kjører på bar asfalt med dem sånn som nå. Hadde sikkert merket litt på varm asfalt dog. 

Anonymkode: 2a372...d45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

En vesentlig opplysning er hvilken årsmodell bilen er, hvor mye den har gått, om bilen er oppbevart i tørr garasje eller har stått ute. Alle disse vesentlige opplysningene har ts utelatt, eller mener ts kanskje vi er synske? 

Å kjøpe en bil som kan bli et problem, og du blir kjent med tingenes tilstand før du kjøper, er det begrenset med reklamasjon på. Da er en salgstest fra Naf en liten men smart invistering.

Anonymkode: 3fa89...809

Det er BMW 3 serie 2008 modell. 
Kjente feilene på bilen er dårlige dekk, dårlige bremser og batteri. Den har ikke vært innom EU kontroll for da må bremser og sånt fikses først. 

Den har kjørt 116.000km. Men stått i 4 år som jeg vet.

Anonymkode: b42d8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du kan da ikke være så teit at du kjøper en bil som har stått i 4 år??? Du ber jo om konstante utgifter og en bil som snart ender på høggern

Anonymkode: 2fde8...d18

Stemmer det eller overdriver du med høggeren? 

Anonymkode: b42d8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Duff skrev:
 

Nye dekk koster fra 1000 og oppover per stk. Ikke den største utgiften mtp resten av bilen. En EU godkjenning er lite verdt når slanger og pakninger har fått gro seg i fire år. 

Kan slanger og pakninger gro seg fast?

Anonymkode: b42d8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Kan slanger og pakninger gro seg fast?

Anonymkode: b42d8...051

Isåfall er det dyrt å bytte ut?

Anonymkode: b42d8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kan slanger og pakninger gro seg fast?

Anonymkode: b42d8...051

Slangene morkner og pakningene blir ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde personlig aldri turt å kjøpe en bil som har stått i 4 år... mye rekker å ruste fast, slanger råtner, pakninger ryker, elektronikken kan være full i fukt, eksosen rustet osv. Du ksn gjøre den gjennom en driftstest hos NAF hvor de går gjennom hver cm av bilen med lupe. Jeg hadde en gammel Mercedes som stod i 8mnd etter et komplisert beinbrudd hos meg, mye måtte byttes ut etter å ha stått i bare 8 mnd. Etter 4 år kan hva som helst ryke.

Anonymkode: 01700...2c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg hadde personlig aldri turt å kjøpe en bil som har stått i 4 år... mye rekker å ruste fast, slanger råtner, pakninger ryker, elektronikken kan være full i fukt, eksosen rustet osv. Du ksn gjøre den gjennom en driftstest hos NAF hvor de går gjennom hver cm av bilen med lupe. Jeg hadde en gammel Mercedes som stod i 8mnd etter et komplisert beinbrudd hos meg, mye måtte byttes ut etter å ha stått i bare 8 mnd. Etter 4 år kan hva som helst ryke.

Anonymkode: 01700...2c9

Sto den ute eller inne?

Anonymkode: b42d8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...