Gå til innhold

Noen som snakker/skriver Portugisisk som kan hjelpe litt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Min far skal gifte seg med en dame fra Brasil, og jeg og mine søsken skal ligge ved bryllupsgaven et dikt. 

Vil ha et dikt om familie, kanskje noe om at familie ikke bare er blod osv. Vil veldig gjerne at hun skal føle at hun er velkommen og at vi ønsker henne i familien. Og vil at diktet skal være på hennes morsmål, portugisisk. ( Hun snakker ikke norsk og nesten ikke engelsk ) 

Men, ingen av oss kan det språket og i hvertfall ingen dikt derfra! 😅 Så, er det noen snille sjeler der ute som kan hjelpe? 🙏🏼

 

Anonymkode: 43da3...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke språket, men jeg vet at portugisisk i Brasil ikke er helt likt som i Portugal.

 

Anonymkode: a2a5d...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt en mail til Brasils Ambassade i Oslo og spurt pent om noen kunne hjelpe. Folk synes ofte det bare er hyggelig å hjelpe til med sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg på min side ville funnet en freelance dikter på internett, som kan både engelsk og det lokale språket. En som kan portugisisk forstår språket som brukes i Brasil, men en som bare kan den brasilianske versjonen av portugisisk forstår som regel ikke portugisisk slik det brukes i Portugal. Så jeg hadde funnet en innfødt hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...