Gå til innhold

Er det her verdens tristeste sang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange fine kandidater her... Legger til noen av mine.. 

Så denne ble postet i en annen versjon tidligere i tråden, men synes denne versjonen passer teksten bedre... 
 



Denne er jo bare... ja... 


Og denne... Teksten sier mye om hvordan det er å falle utenfor i ett lite samfunn.. 


Denne ser vel ikke de fleste som trist, men jeg hadde den på hjernen når jeg traff kjæresten min.. Noen måneder etterpå døde han 💔 Nå ser jeg det som ett tegn på at vi burde holdt oss unna hverandre.. "Leave, and let me go, you're not meant for me, I know" "I'm going where the wind blows, going where the lost ones go" 

For ikke å snakke om Titanic-soundtracket 💔 

Anonymkode: a00c5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 22.42, AnonymBruker skrev:
 

Og kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen!

Anonymkode: d17d8...76b

Jeg holder muligheten åpen for at du har historie og assosiasjoner som gjør den trist for deg, men skjønner ellers ikke hva som er trist med den? Det er jo en kjærlighetserklæring til en eksisterende partner, et vakkert portrett av et forhold som lever i beste velgående. 

På 18.10.2018 den 22.51, AnonymBruker skrev:
 

Dette er verden tristeste musikk. 

Anonymkode: fef9d...cdc

Den gir meg gåsehud hver gang jeg hører den. Trenger bare den første lange tonen så vet jeg hva som kommer og gåsehuden er et faktum ... Og den blir ikke akkurat mindre trist av at jeg alltid ser for meg scenen fra "Platoon", enten jeg vil eller ikke. 

Og mens vi snakker om filmmusikk ... 

 

Anonymkode: f5aaa...7a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
På 19.10.2018 den 13.21, Horge skrev:
 

Noe musikk er trist på grunn av teksten, andre på grunn av den melankolske melodien.

Etter at jeg fikk barn, så er det for øvrig ingen sanger som rekker Tears In Heaven (Eric Clapton) til knærne på denne skalaen. Bare tanken på å miste sitt eget barn 53 etasjer ned, får låter om ulykkelig ungdomsforelskelse og historier i oppdiktede skillingsviser og til å fremstå som trivielle.

 

Edit: Glemte forresten å nevne at selv om "trist" blir en subjektiv greie, så har vi fra QI fått vite at fasitsvaret på dette spørsmålet er "selvmordssangen" Gloomy Sunday. Tørr ikke å legge ut link til den her. :ninja:

Enig! Liket derimot ikke musikkvideoen til Clapton.. Er ikke verdig låten. 

Anonymkode: c1d2d...a43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I couldn't stop, so I swerved to the right
I'll never forget the sound that night
The screamin' tires, the bustin' glass
The painful scream that I heard last." 

😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...