Gå til innhold

Heter det å spise eller drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Når et barn blir ammet, heter det at barnet spiser melk eller drikker melk? Jeg har hørt de fleste si at barnet spiser nå. For meg høres det feil ut. Jeg mener at alt som er væske det drikker man

 

Hva sier du?

Anonymkode: 89156...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dier, men skal jeg velge av din alternativer sier jeg nok spise.

Anonymkode: a6fcf...c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter på om jeg sier spise eller drikke. Men jeg sier alltid "vil du ha mat?" ikke "vil du ha drikke".

Anonymkode: 6996d...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet dier. Men skulle jeg valgt ett av de du kommer med ville jeg sagt barnet spiser. Du drikker ikke suppe liksom 

Anonymkode: fc36c...b92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De spiser. Morsmelk er jo ofte så tykk og klumpete i konsistensen at det MÅ tygges. Så spise blir mer korrekt enn drikke.

Anonymkode: e7928...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

De spiser. Morsmelk er jo ofte så tykk og klumpete i konsistensen at det MÅ tygges. Så spise blir mer korrekt enn drikke.

Anonymkode: e7928...de8

Hææ? Atte hva? Greit nok at det ercfett i morsmelk, men klumpete? Det har jeg ikke opplevd. Er også ganske sikker på at ungen min svelger unna, ikke tygger. 

Anonymkode: b13fe...586

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

De spiser. Morsmelk er jo ofte så tykk og klumpete i konsistensen at det MÅ tygges. Så spise blir mer korrekt enn drikke.

Anonymkode: e7928...de8

Tygges :skratte:

Anonymkode: 6996d...21b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 22.47, AnonymBruker skrev:
 

Hææ? Atte hva? Greit nok at det ercfett i morsmelk, men klumpete? Det har jeg ikke opplevd. Er også ganske sikker på at ungen min svelger unna, ikke tygger. 

Anonymkode: b13fe...586

Jepp, det tygger som bare det. Har sett det flere ganger.

Anonymkode: e7928...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jepp, det tygger som bare det. Har sett det flere ganger.

Anonymkode: e7928...de8

Barnet melker brystet, det tygger ikke.. 

Jeg har også sett gabske mange barn die. Ikke en gang har jeg sett en baby uten noe særlig tenner tygge melka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
På 18.10.2018 den 22.14, AnonymBruker skrev:
 

De spiser. Morsmelk er jo ofte så tykk og klumpete i konsistensen at det MÅ tygges. Så spise blir mer korrekt enn drikke.

Anonymkode: e7928...de8

Tror du må ta en tur til legen om du har klumpete melk for det er ikke normalt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 22.14, AnonymBruker skrev:
 

De spiser. Morsmelk er jo ofte så tykk og klumpete i konsistensen at det MÅ tygges. Så spise blir mer korrekt enn drikke.

Anonymkode: e7928...de8

Melken min er ikke klompete. Fullammet sønnen min til 4 måneder. Ammer enda. Nå er han 8 måneder. Når jeg pumper/håndmelker har det aldri kommet noen klumper. Men melken er fet ja, særlig på slutten. Aldri sett sønnen min tygge melken. Han svelger unna hele tiden. Men alle babyer har en spessiell måte å die på. Du skal se en bevegelse helt opp til kjevene ved ørene. Men baby tygger ikke morsmelken. Om du har en baby nå, kan du prøve å håndmelke litt. Så får du se.

Over til spørsmålet. Riktig er vell å die. Men jeg sier spise stort sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, BearMama said:
 

Tror du må ta en tur til legen om du har klumpete melk for det er ikke normalt 😂

Ingenting å dra til legen for selv om det ikke er vanlig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jepp, det tygger som bare det. Har sett det flere ganger.

Anonymkode: e7928...de8

Brystvorta er langt inni munnen ved svelget. Ikke i nærheten av gommene, så det er ikke tygging. Melka sprutes rett ned i halsen

Anonymkode: 6996d...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Brystvorta er langt inni munnen ved svelget. Ikke i nærheten av gommene, så det er ikke tygging. Melka sprutes rett ned i halsen

Anonymkode: 6996d...21b

Se gangene det er tygging er det feil sugetak. Typisk for kort tungebånd.

Anonymkode: a6fcf...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Albbas skrev:
 

Ingenting å dra til legen for selv om det ikke er vanlig. ;)

Jo, om du har klumpete morsmelk må du dra til legen. Det er ikke bare uvanlig, det er unormalt og noe er galt.

Anonymkode: ef4fa...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Jo, om du har klumpete morsmelk må du dra til legen. Det er ikke bare uvanlig, det er unormalt og noe er galt.

Anonymkode: ef4fa...518

Fettslintrer kan gjøre melka klumpete, og det er ingenting galt med fettslintrer. Legen kommer ikke til å ha peiling på denne problemstillingen, og hvis mor og barn er friske og barnet legger godt på seg er det ingenting å lage problemer ut av. 

Det er jo begrenset hvor klumpete melka kan være, melkekanalene ut av brystet er ikke SÅ store. :P Det er ikke såpass at barnet trenger å tygge for å si det sånn. Babyer som tygger sliter med dietaket eller kløende gommer, ikke klumper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...