Gå til innhold

For en makt KrF sitter på! Abort


Parasoll

Anbefalte innlegg

Da kan jo regjeringen etterhvert stikke hue ned i sanda. Hvis denne lovendringen hadde skjedd, hvor mange flere barn hadde eventuelt bare blitt lagt igjen ett sted, eller prøvd adoptert bort? Se Kina f.eks , hvor mange mennesker legger ikke nyfødte i skogen o.l fordi dem ikke vil ha de?. Vi kan jo gå tilbake i tid også, hvor mange damer kommer til å gjøre det på gamle måten? Pumpe ut fosteret for å skape en abort selv, hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Rosatoast skrev:

Vi kan jo gå tilbake i tid også, hvor mange damer kommer til å gjøre det på gamle måten? Pumpe ut fosteret for å skape en abort selv, hjemme.

Isåfall er det en lett sak, ulovlige aborter er straffbart med flere års fengsel som belønning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ron Paul skrev:
 

Isåfall er det en lett sak, ulovlige aborter er straffbart med flere års fengsel som belønning. 

En annen lett sak, det er ikke ulovlig om jeg gjør det i utlandet. Er flere land som tillater abort ved downs.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosatoast skrev:
 

En annen lett sak, det er ikke ulovlig om jeg gjør det i utlandet. Er flere land som tillater abort ved downs.

Norske borgere kan ikke bryte norsk lov selv om de befinner seg i utlandet, bare spør Bård Hoksrud

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

«I Høyre deler vi KrFs sterke bekymring for en utvikling mot sorteringssamfunnet. Vi må legge til rette for et samfunn som tar godt vare på de med utviklings- eller funksjonshemninger, og at familiene får hjelp, sier hun.»

Fantastisk! Jeg jubler. Abort burde bli forbudt, og tvillingabort burde ikke være en tanke engang. Vi må satse på tilrettelegging og hjelp- ikke utrydding. Vil vi leve i et barbarisk samfunn der noen er mer eller mindre verdt enn andre? Et slikt samfunn vil ikke jeg leve i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe bedre at kvinner går tilbake til hjemmeabort med strikkepinner? For det er det som blir å skje. Hvem ønsker å bære et uønsket barn til termin, med de komplikasjoner det kan medføre, ta permisjon fra jobb, for og så adoptere vekk barnet? (Om barnet i det hele tatt får et for evig-hjem) Ikke bare må de leve med skammen selv, men også det at alle rundt dem vet at de ikke ønsket sitt eget barn, og valgte det bort.

Nei, det vil skape desperasjon, og desperate folk er truende til å ta desperate, potensielt skjebnesvangre valg. 

Og om høyresiden vil gå for dette, så får de jammen ta sette av penger til det også, for det vil koste. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brielle
10 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

«I Høyre deler vi KrFs sterke bekymring for en utvikling mot sorteringssamfunnet. Vi må legge til rette for et samfunn som tar godt vare på de med utviklings- eller funksjonshemninger, og at familiene får hjelp, sier hun.»

Fantastisk! Jeg jubler. Abort burde bli forbudt, og tvillingabort burde ikke være en tanke engang. Vi må satse på tilrettelegging og hjelp- ikke utrydding. Vil vi leve i et barbarisk samfunn der noen er mer eller mindre verdt enn andre? Et slikt samfunn vil ikke jeg leve i. 

Forbudt?? Helt forbudt med all abort?? Er du klar over hva slags lidelser både kvinner og barn går igjennom i de landene hvor det er slik? Og hvor lenge vi kvinner har kjempet for å få selvbestemt abort? Er du klar over hva du isåfall utsetter mange barn for? Å bli forlatt ute, barnehjem/fosterhjem, kanskje misshandling o.l da det faktisk ikke er alle som burde ha barn. Mange vil vokse opp med svært ulykkelige og etterhvert kanskje psykisk syke foreldre, vi vil få flere som sliter psykisk i samfunnet, både barn og voksne. Noen vil bli født med skader etter at mødre desperat har forsøkt å kvitte seg med fosteret selv, men mislykkes. Både mødre og barn vil dø i lysskye abort-forsøk, eller evt at mor tar selvmord hvis hun blir fortvilet nok. Slik er det nemlig i land der aborter er ulovlig, og slik var det her før. Ikke særlig snilt å ønske dette for barn. Dette er missforstått "snillhet"! Et slikt samfunn vil ikke jeg leve i! 

Norge har et desperat behov for flere barn, i følge bl.a Erna Solberg...men man risikerer jo også at ingen tør å bli gravide, jo strengere og vanskeligere alt blir fremover 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
5 minutter siden, FruRaeder skrev:
 

Er det noe bedre at kvinner går tilbake til hjemmeabort med strikkepinner? For det er det som blir å skje. Hvem ønsker å bære et uønsket barn til termin, med de komplikasjoner det kan medføre, ta permisjon fra jobb, for og så adoptere vekk barnet? (Om barnet i det hele tatt får et for evig-hjem) Ikke bare må de leve med skammen selv, men også det at alle rundt dem vet at de ikke ønsket sitt eget barn, og valgte det bort.

Nei, det vil skape desperasjon, og desperate folk er truende til å ta desperate, potensielt skjebnesvangre valg. 

Og om høyresiden vil gå for dette, så får de jammen ta sette av penger til det også, for det vil koste. 

Nettopp! Folk tror liksom at de er så "snille" mot disse barna. De skal bli tvunget til å bli født, men ikke mange tenker på hvordan de vil få det etterpå, tydeligvis...hva slags oppvekst de vil få, hvilket liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle dette gå gjennom, er jeg glad for to ting;

Jeg har mye penger

Jeg bor nærme Sverige.

Etter å ha sett hva det koster en familie(og da snakker jeg ikke om penger) å ha et sykt barn, er det noe jeg vil ha muligheten til å velge bort hvis jeg kan. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 19.10.2018 den 1.33, Brielle skrev:
 

Forbudt?? Helt forbudt med all abort?? Er du klar over hva slags lidelser både kvinner og barn går igjennom i de landene hvor det er slik? Og hvor lenge vi kvinner har kjempet for å få selvbestemt abort? Er du klar over hva du isåfall utsetter mange barn for? Å bli forlatt ute, barnehjem/fosterhjem, kanskje misshandling o.l da det faktisk ikke er alle som burde ha barn. Mange vil vokse opp med svært ulykkelige og etterhvert kanskje psykisk syke foreldre, vi vil få flere som sliter psykisk i samfunnet, både barn og voksne. Noen vil bli født med skader etter at mødre desperat har forsøkt å kvitte seg med fosteret selv, men mislykkes. Både mødre og barn vil dø i lysskye abort-forsøk, eller evt at mor tar selvmord hvis hun blir fortvilet nok. Slik er det nemlig i land der aborter er ulovlig, og slik var det her før. Ikke særlig snilt å ønske dette for barn. Dette er missforstått "snillhet"! Et slikt samfunn vil ikke jeg leve i! 

Norge har et desperat behov for flere barn, i følge bl.a Erna Solberg...men man risikerer jo også at ingen tør å bli gravide, jo strengere og vanskeligere alt blir fremover 🙄

Mener du at jeg heller burde vært død siden jeg fikk en dårlig start på livet?

Jeg tror jeg har lært at livet er en kamp- en kamp som er verdt å kjempe. Livet er tøft og brutalt, men det finnes også godhet, kjærlighet og omsorg.  Som mamma sier, «Er det ikke bedre å gi et barn livet?». Det er mye bedre å gi det en sjanse, tenker jeg. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
27 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Jeg har blitt forlatt. Jeg har bodd i fosterhjem. Mine biologiske foreldre er svært psykisk syke og har påført meg mye traumer. Jeg har hatt psykiske problemer siden jeg var baby omtrent. Har hatt flere diagnoser, en del ut og inn av psykiatrien. Osv. Mener du at jeg heller burde vært død siden jeg fikk en dårlig start på livet?

Jeg tror jeg har lært at livet er en kamp- en kamp som er verdt å kjempe. Livet er tøft og brutalt, men det finnes også godhet, kjærlighet og omsorg. Jeg har fantastiske foreldre nå, som jeg bodde hos i 17 år i fosterhjem. Har flyttet ut nå men de vil alltid være foreldrene mine- de biologiske er ute av livet mitt men det betyr vel ikke at jeg er fortapt? At jeg aldri burde ha fått en sjanse til å leve? Som mamma sier, «Er det ikke bedre å gi et barn livet?». Det er mye bedre å gi det en sjanse, tenker jeg. Jeg er et levende eksempel på det selvom jeg er syk og sliter med innvendige sår. 

Det finnes flere skjebner enn din, du har ikke opplevd skjebnen til alle de tilfellene jeg ramser opp. Det er faktisk noe som skjer, og de menneskene er uenige i det du sier, de kjemper for å få legalisert abort fordi de har det helt grusomt. Unner du noen de tingene jeg nevner, er det alltid bedre? Da mener jeg ikke i ditt tilfelle, men du har din opplevelse som du bunner det i, og tar derfor utgangspunkt i det siden det er det du kjenner til. Leit å høre hva du har gjennomgått, virkelig, men du er klar over at det er barn og ungdom som tar livet sitt og kunne ønske at de aldri var blitt født? Jeg har sett ungdom med alvorlige fysiske skader etter en hel barndom med missbruk, som gråter hysterisk og bare ønsker å slippe, selv etter mange års medisinering og terapi. Vil vi virkelig, frivillig, utsette andre mennesker for det? Selv om du har opplevd fæle ting selv, er det da greit at andre opplever det samme, eller verre? Det er ikke alltid bare en dårlig start på livet det er snakk om, ta deg en tur til et land der abort er ulovlig og sett deg inn i historiene og skjebnene der...det vil få de fleste til å ombestemme seg, virkeligheten ved en slik lov er nemlig ikke så enkelt og idyllisk som noen skal ha det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
5 minutter siden, Brielle skrev:
 

Det finnes flere skjebner enn din, du har ikke opplevd skjebnen til alle de tilfellene jeg ramser opp. Det er faktisk noe som skjer, og de menneskene er uenige i det du sier, de kjemper for å få legalisert abort fordi de har det helt grusomt. Unner du noen de tingene jeg nevner, er det alltid bedre? Da mener jeg ikke i ditt tilfelle, men du har din opplevelse som du bunner det i, og tar derfor utgangspunkt i det siden det er det du kjenner til. Leit å høre hva du har gjennomgått, virkelig, men du er klar over at det er barn og ungdom som tar livet sitt og kunne ønske at de aldri var blitt født? Jeg har sett ungdom med alvorlige fysiske skader etter en hel barndom med missbruk, som gråter hysterisk og bare ønsker å slippe, selv etter mange års medisinering og terapi. Vil vi virkelig, frivillig, utsette andre mennesker for det? Selv om du har opplevd fæle ting selv, er det da greit at andre opplever det samme, eller verre? Det er ikke alltid bare en dårlig start på livet det er snakk om, ta deg en tur til et land der abort er ulovlig og sett deg inn i historiene og skjebnene der...det vil få de fleste til å ombestemme seg, virkeligheten ved en slik lov er nemlig ikke så enkelt og idyllisk som noen skal ha det til. 

Selvfølgelig unner jeg ingen mennesker å ha det så vondt. Det er jo bare helt tragisk. Det er helt klart verre skjebner enn min, og jeg har virkelig medfølelse for mennesker som har opplevd grusomme ting. Det er det ingen som fortjener. 

Ja, jeg skjønner at de gråter seg fordervet. Jeg har prøvd å ta selvmord- jeg har overlevd. Jeg har tenkt at jeg aldri burde ha vært født. Det er helt jævlig. Så jeg kan forstå det. Jeg er enig i at man må hindre at det går så langt. Men jeg tenker det må gjøres på andre måter enn abort. F.eks ved hjelp og tilrettelegging- bedre barnevern, psykiatri og bedre skolesystem slik at dette kan bli fanget opp. Ingen barn fortjener å ha det slik! Ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Selvfølgelig unner jeg ingen mennesker å ha det så vondt. Det er jo bare helt tragisk. Det er helt klart verre skjebner enn min, og jeg har virkelig medfølelse for mennesker som har opplevd grusomme ting. Det er det ingen som fortjener. 

Ja, jeg skjønner at de gråter seg fordervet. Jeg har prøvd å ta selvmord- jeg har overlevd. Jeg har tenkt at jeg aldri burde ha vært født. Det er helt jævlig. Så jeg kan forstå det. Jeg er enig i at man må hindre at det går så langt. Men jeg tenker det må gjøres på andre måter enn abort. F.eks ved hjelp og tilrettelegging- bedre barnevern, psykiatri og bedre skolesystem slik at dette kan bli fanget opp. Ingen barn fortjener å ha det slik! Ingen. 

Men nå er det ikke alltid slik det fungerer. Alt er ikke så svart eller hvitt, enten eller.. For alle kan dessverre bli gravide og få barn. Og i alle de landene der abort er ulovlig, uten unntak, så blir det bare mer av de lysskye aktivitetene da. For alle hører ikke alltid på hva de liksom bør og skal, sånn er det bare ikke det fungerer. Det vil f.eks alltid være folk som tar abort allikevel, enten de har penger til å gjøre det i utlandet, eller de ikke har det, blir desperate og dermed tyr til mindre heldige metoder i det skjulte. Som ofte ender med død for både mor og barn, eller lemlestede mødre som senere føder hardt skadete barn. Det er ikke alt som "bare" (ikke at det skal bagatelliseres!) er psykisk heller, mye er i tillegg fysisk og ofte i alvorlig grad med store smerter. Og ikke alt som kan reddes av verken barnevern, psykriatri eller skole. 

I tillegg vil flere barn bli født i det skjulte og satt ut, slik at de bare blir født for å dø igjen like etterpå, alene og redde...det er mange som forlates i skoger, eller druknes i innsjøer eller kloakken f.eks, noe som jo er helt grusomt. Det er et stort problem alle steder der abort er ulovlig. Disse barna hadde hatt bedre av en abort enn å uansett dø på en så forferdelig måte. Utfallet er jo det samme. Og mange adopterer bort ulovlig, i verste fall til slaveri eller menneskehandel. Myndighetene vet jo ikke om det, så disse barna kan jo forsvinne til andre land og alle plasser.

Det er ikke alle som får en "happy ending", kjærlighet eller som ønsker å kjempe for livet. Og det er umulig å få alle inn på det sporet du nevner, for det er umulig å styre alle og alle vil ikke være like enige, eller være åpne for det du sier. Frustrasjonen og fortvilelsen vil ta overhånd for mange i vanskelige situasjoner. 

Og hva med datteren på 12 som blir voldtatt av sin far? Eller f.eks andre voldtektsofre? Nulltoleranse for abort vil aldri bli rettferdig nok, verken for barnet eller moren, uansett hvor godt det var ment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Drizzt skrev:
 

Verdier? Til å spy av. Et mer kvinnehatende parti skal man lete langt etter. Erna dritter seg fullstendig ut i denne saken. Det bør være helt utelukket å gå tilbake 259800 skritt i utviklingen bare for å tilfredsstille noen få tusen personer i dette landet. Å fjerne retten til selvbestemt abort når fosteret bærer alvorlig avvik er umenneskelig. Kvinner kommer fortsatt til å ta abort etter å ha testet seg i Sverige eller Danmark. De som ikke har råd til å dra til utlandet for å teste seg, kommer til å føde et uønsket barn og enten gå i kjelleren selv, eller forlate barnet til adopsjon. Hvorfor må det skapes så mye smerte for så mange mennesker? Det må være hver enkel kvinnes valg og vurdeirng om hun vil, orker, har lyst på, klarer og er klar for å oppdra et barn med spesielle behov og være småbarnsforelder livet ut. Dette kvinnefiendtlige partiet har ingenting på Stortinget å gjøre.

For å ikke å snakke om hvor mye økonomiske konsekvenser det kan få. En av foreldrene må kanskje være hjemmeværende, barnet trenger mye oppfølging som koster, og barnet selv vil mest sannsynlig aldri bli i stand til å delta i et ordinært arbeidsmarked når det blir voksent.

Dette er penger som heller kan brukes på andre fornuftige ting. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flirer, jeg.

Ikke av dette temaet, men hvordan visse postere er Trumphatere og hater partiet republikanerene over i USA.

Og så tror de Norge har et overlegent demokrati i forhold til USA. I USA, hvor abortmotstandere står mye større enn de gjør i Norge. (29 % mot 67 %)

Her i Norge kan man virkelig snakke om minoritetens tyranni.

Det er heller ingen ting som tyder på at valget av Brett Kavanaugh skal føre til en øyeblikkelig endring, slik KrF fikk igang diskusjonen om abortloven på noen uker.

USA - du trenger ikke like det, men Norge er da ikke noe glansbilde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virkelig bisarre er jo at det er absolutt ingen av partiene som høyt og tydelig, med brask og bram tar avstand fra KrF. 

Det digges og degges. Et slange parti, som dolker hvem som helst i ryggen. Ingen redelighet ovenfor egne velgere. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Ron Paul skrev:
 

Prinsipper er viktigere enn kroner og øre, staten skal ikke være den som avgjorde hvem som har rett til å leve og hvem som skal kastes i søpla fordi de tilfeldigvis har en medfødt sykdom. Alternativer finnes for de som ikke gidder å ta ansvar for egne handlinger, og som er bedre enn å avlive de.

Det er ikke staten som velger, men foreldrene selv. Foreldrene bør ha denne valgmuligheten. 

Og ansvar for egne handlinger, blir for meg et tullete argument. Mange som får barn med downs ønsker jo barn, men et friskt barn. Har et foster dette bør man få muligheten til å ta abort. 

Og samfunnsmessig har det selvfølgelig noe å si. Vi går inn i hardere tider, det er det liten tvil om. Mennesker født med slike diagnoser koster ekstremt mye penger. Det skal man ikke glemme, og samfunnsmessig er det også nyttig at foreldre får en mulighet til å velge. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror foreldre vet best hva de har kapasitet til å takle. For noen er det å ha et barn med funksjonshemning en berikelse, men for andre er det en regelrett katastrofe. Det er mye jobb i form av ekstra oppfølging og hjelp, men det er også en mental belastning. Personer med downs er ikke sjeldent født med hjertefeil og andre utfordringer. 

Det handler jo ikke om at personer med downs ikke har noen verdi, men utfordringen som følger med. Akkurat samme utfordringer som gjør at folk tar abort før uke 12. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Ron Paul said:
 

Orker man ikke oppdra barnet selv finnes det alternativer utover å ta livet av de, å avslutte et liv kun fordi fosteret har downs minner om menneskesyn fra land vi neppe vil sammenlignes med og et moralsk forfall som egoismen feministene har fremmet de siste tiårene.

Hadde du selv ønsket å utsette kroppen din for den store belastningen svangerskap og fødsel er for å sette et handikappet barn du ikke var i stad til å ta deg av til verden, hvis du ser for deg at menn kunne få barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det KrF glemmer oppi det hele er at mennesker med utviklingshemming har rett på et verdig liv. Dessverre er det sånn i dagens samfunn at foreldrene og pårørende av mennesker med utviklingshemming har et tilbud som kun er «godt nok». Det er personalmangel i boliger, ansatte med for lav kompetanse, gjennomtrekk av ansatte og mange har vedtak som ikke blir utført eller arbeidsplasser de ikke trives på. Dagens kommune-Norge får penger per person som er utviklingshemmet, men disse pengene er ikke øremerket denne personen, så man risikerer at politikerne bevilger penger til andre områder de mener er viktigere. Og vet dere hvor få politiske partier som har utviklingshemmede på agendaen sin? Svært få og med store mangler. Å starte med å forby abort er helt feil, hvis de mener at barn med utviklingshemming skal bæres frem etter det er oppdaget i svangerskapet så må faktisk samfunnet tilrettelegge for at de får et verdig liv, for sånn som det er i dag så er det en kamp familien må stå i fra babyens vugge til grav. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...