Gå til innhold

Er dette en hersketeknikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Egentlig litt spennende å lese om slike fenomener.

Appropo hersketeknikker så kan det blir ganske avansert hvis personen er kald og smart nok.

Anonymkode: 9d972...d22

Ja, det er interessant 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Blondie65 skrev:
 

Hvis du ser på innlegg nr to her så tipper jeg at @Frkwitch ikke mente å drive hersketeknikk med deg. Men det kan være at du oppfatter det nedlatende og bedrevitende likevel. Da mener jeg at det er rimelig at du avklarer med @Frkwitch hva hun egentlig mente - jeg tipper at hun ikke forstod deg og ikke mente noe mer. Så er den saken avklart - det var ikke hersketeknikk.

Hvis det derimot er slik at hver gang en person snakker til deg så blir du "lille venn"-et eller på annet vis snakket nedlatende til så er problemet hos den andre personen for de vet jo at du forstår ordene annerledes enn de har ment og har likevel ikke endret talemåte. Da mener jeg at man kan kalle det hersketeknikk likevel.

(Jeg håper @Frkwitch tilgir at jeg brukte innlegget som eksempel - jeg syntes det passet - og mener ikke at det her er brukt en hersketeknikk ...!).

Jeg tilgir deg :) Du hadde ett mye bedre svar enn hva jeg klarte å komme opp med,og beklager TS,jeg er sliten idag og hjernen fungerte ikke i øyeblikket. Synes hersketeknikker er spennende greie egentlig,for det sier mye om en person. Jeg legger helst merke til de som bevist kommer opp med det for sitt eget gode. Men jeg mente ikke svaret mitt som en hersketeknikk,faktisk interessant at det kunne brukes som ett eksempel når det overhodet ikke var i mine tanker. Jeg er imponert @Blondie65  🤗 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2018 at 6:27 PM, Snaskesnusken said:
 

Hersketeknikker blir brukt bevisst men dersom mottaker er ultra sensitiv og nærtagende, kan «hersketeknikken» bli feiltolket. Mao, det er ingen hersketeknikk som er blitt brukt.

Enig. Da kalles det en misforståelse. Enten at personen som kom med utsagnet ikke var klar over hva han egentlig sa, eller så tolket mottakeren det feil. 

Anonymkode: 90145...5fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...