Gå til innhold

Er du farmasøyt??


anonym2002

Anbefalte innlegg

På 17.10.2018 den 20.09, Hufsala skrev:
 

Jeg tror ikke du bør belage oppgaven din på informasjon fra et forum.. læreren din vil nok ikke bli imponert over kilden! 

TS vet lite om yrket, er det da galt å spørre om hjelp? Hun vil nok ikke kopiere svarene hun får her, men få litt inspirasjon og litt mer kunnskap om yrket. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:
 

Dere som er farmasøyter, jeg har bestandig lurt på hva de tallene på den rulla bak kassa er. Hva betyr de? Kan ikke finne noen logisk grunn for tallene, for meg ser de helt tilfedig plassert ut.

Anonymkode: 117a6...d2f

Det er bare et system slik at man kan finne frem riktig legemiddel raskt. Karusellen bak kassa har etasjer som hver har et nummer eks. 1-13. Hver etasje er igjen delt opp i mindre båser med eget nummer, eks. 1.1, 1.2 ... 1.9.

Anonymkode: aa301...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Paperwall skrev:
 

TS vet lite om yrket, er det da galt å spørre om hjelp? Hun vil nok ikke kopiere svarene hun får her, men få litt inspirasjon og litt mer kunnskap om yrket. 

Hallo, ingen har sagt at det er galt å spørre! Ro ned reka! Har du lest hovedinnlegget? Ts skal ha en presentasjon på en skoleoppgave. Det er vanlig at man oppgir hvor man har skaffet til veie informasjonen. Det handler om å være kildekritisk. Hvem som helst kan skrive på et forum. Det er ingen garanti for at de som svarer faktisk er farmasøyter, og informasjonen ts får kan være feilaktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 23.41, AnonymBruker skrev:
 

Dere som er farmasøyter, jeg har bestandig lurt på hva de tallene på den rulla bak kassa er. Hva betyr de? Kan ikke finne noen logisk grunn for tallene, for meg ser de helt tilfedig plassert ut.

Anonymkode: 117a6...d2f

Det er lager plassering av medisinen. Feks 8.2 er sarotex 50 tabletter, 5.4 er også sarotex men 100 tabletter

Anonymkode: 56f73...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Hufsala skrev:
 

Hallo, ingen har sagt at det er galt å spørre! Ro ned reka! Har du lest hovedinnlegget? Ts skal ha en presentasjon på en skoleoppgave. Det er vanlig at man oppgir hvor man har skaffet til veie informasjonen. Det handler om å være kildekritisk. Hvem som helst kan skrive på et forum. Det er ingen garanti for at de som svarer faktisk er farmasøyter, og informasjonen ts får kan være feilaktig.

Ingen har sagt at det er galt å spørre, har du lest svarene i denne tråden? "Gjør leksene dine selv", "du er lat.", "google i stedet for å spørre her!" Hvordan tolker du denne responsen? Unødendig og ufint å svare på den måten. Det er da fullt mulig å hente inspirasjon her inne, det trenger da ikke å bety at TS leser svarene ukritisk og kopierer innlegg på et nettforum. Nå fikk hun jo tips om å oppsøke et apotek for å snakke med en farmasøyt, noe som hjalp henne med oppgaven. Jeg skjønner bare ikke vitsen med å svare når en ikke har noe konstruktivt å si.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Paperwall skrev:
 

Ingen har sagt at det er galt å spørre, har du lest svarene i denne tråden? "Gjør leksene dine selv", "du er lat.", "google i stedet for å spørre her!" Hvordan tolker du denne responsen? Unødendig og ufint å svare på den måten. Det er da fullt mulig å hente inspirasjon her inne, det trenger da ikke å bety at TS leser svarene ukritisk og kopierer innlegg på et nettforum. Nå fikk hun jo tips om å oppsøke et apotek for å snakke med en farmasøyt, noe som hjalp henne med oppgaven. Jeg skjønner bare ikke vitsen med å svare når en ikke har noe konstruktivt å si.  

Jeg har ikke bedt ts gjøre lekser selv etc. 

Jeg ga to konstruktive råd; ikke bruk kg som kilde og oppsøk et apotek for å gjennomføre et intervju. 

 

Natta til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.10.2018 den 23.48, Paperwall skrev:
 

 

Kan du fortelle meg hva problemet ditt er? Hva er galt med å spørre om hjelp? TS forsøker å løse en oppgave og trenger litt input, forståelig nok ettersom hun kan lite om yrket. Dette er hverken latskap eller juks. 

Håper du får hjelp, TS. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, hvis du da ikke kan skrive om ingeniører da 😄Eneste jeg vet er at det finnes to forskjellige farmasøyer. Provisorfarmasøyt og reseptarfarmasøyt. Her fant jeg også et intervju med en farmasøyt, dette kan vel være til hjelp? https://utdanning.no/tema/yrkesintervju/farmasoyt_0

 

TS burde da klare å finne frem til kilder selv. Spesielt med tanke på at hun er videregående-elev. 

Anonymkode: b6318...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

TS burde da klare å finne frem til kilder selv. Spesielt med tanke på at hun er videregående-elev. 

Anonymkode: b6318...8f5

Det er mye folk burde klare, men som de ikke gjør. Jeg tenker også at sykepleiestudenter, som faktisk går på høgskole, burde stå på en eksamen hvor de skal kunne barne/ungdomsskole-matte, men så stryker de og spør etter hjelp, men jeg kunne aldri svart at "det der burde du kunne", for alle har ikke de samme forutsetningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...