Gå til innhold

Naboen tar posten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 hours ago, AnonymBruker said:
Postboks er nok lurt, men kan være masete å måtte dra og hente posten hver dag eller med jevnlig mellomrom.

Anonymkode: 2645c...c10

For de fleste er nærmeste postkontor nærmeste butikk. En av få fordeler med post i butikk. Jeg har postboks og synes det er greit. For det første MÅ jeg ikke hente posten hver dag, for det er ingen som tar den, og jeg skal jo uansett på butikken minst 2 ganger i uka. 

Det koster ca. 1500 i oppstart og deretter 400 kr årlig, men mtp nabolaget mitt er det verdt det.

Anonymkode: 64895...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 15.42, AnonymBruker skrev:
 

Viktig å nevne ikke bare paragrafen, men i hvilken lov. 

Anonymkode: 0289b...f8c

Siden det var straffeloven vi snakket om er det selvsagt straffeloven paragrafen står i. Altså den gyldige straffeloven, ikke den gamle som er opphevet. Og det ser du om du trykker på linken. 

Anonymkode: 2234a...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 8.25, AnonymBruker skrev:
 

Aner ikke om det faktisk er ulovlig å "ta inn" andres post uten å levere videre, men jeg tviler på at det vil være mulig å få politi e.l. til å prioritere noe slikt uansett. Få deg egen postkasse, så er problemet løst. Om det ikke er mulig å sette opp en postkasse til der du bor kan du leie en postboks på nærmeste postkontor/post i butikk. Litt mer styr, men da har du i alle fall kontroll på posten din. 

Anonymkode: 2234a...780

Selvfølgelig er det ulovlig, det er tyveri.

Anonymkode: 19ad2...e03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 23.40, AnonymBruker skrev:
 

For de fleste er nærmeste postkontor nærmeste butikk. En av få fordeler med post i butikk. Jeg har postboks og synes det er greit. For det første MÅ jeg ikke hente posten hver dag, for det er ingen som tar den, og jeg skal jo uansett på butikken minst 2 ganger i uka. 

Det koster ca. 1500 i oppstart og deretter 400 kr årlig, men mtp nabolaget mitt er det verdt det.

Anonymkode: 64895...293

Ja, for mange er det nok sånn. :)

Hos meg hadde det blitt en voldsom omvei å dra og hente post i postboks. Jeg har dog et nabolag som jeg ikke trenger å være redd for at noen stjeler posten min. 

For meg hadde det verken vært tid eller penger spart å ha postboks. (Bydelen jeg bor i er ett av de få som fortsatt har postkontor, så det er ikke naturlig for meg å være bortom i den gata til vanlig, er der bare når jeg skal hente pakker. )

TS... har du fått noen ordning på dette med egen postkasse, evt. lås eller i hvert fall funnet ut hvordan du skal gripe an problemet med naboen din?

Anonymkode: 2645c...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Selvfølgelig er det ulovlig, det er tyveri.

Anonymkode: 19ad2...e03

Hun beholder den jo ikke for evig, bare noen dager. Men vi har allerede avklart at dette omfattes av straffeloven, under andre paragrafer enn tyveri.  

Anonymkode: 2234a...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hun beholder den jo ikke for evig, bare noen dager. Men vi har allerede avklart at dette omfattes av straffeloven, under andre paragrafer enn tyveri.  

Anonymkode: 2234a...780

Man driver uansett ikke og bare beholder andres ting i kortere perioder. Det er faktisk tyveri.
Hva om det hadde vært en bil eller en sykkel? "Nei jeg har jo ikke stjålet den, jeg bare beholdt den i et par dager!".

Anonymkode: 33bcd...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Man driver uansett ikke og bare beholder andres ting i kortere perioder. Det er faktisk tyveri.
Hva om det hadde vært en bil eller en sykkel? "Nei jeg har jo ikke stjålet den, jeg bare beholdt den i et par dager!".

Anonymkode: 33bcd...160

Hvis du tror jeg prøver å forsvare naboen tror jeg du må lese om igjen. Jeg diskuterer jus, og det er fakta at det å forsinke leveringen av andres post omfattes av en helt annen paragraf enn "vanlige" tyverier. 

Anonymkode: 2234a...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...