Gå til innhold

Alder og spontanabort?


frk.Sanna

Anbefalte innlegg

Er det andre som har bikket 35 år + og som har mistet en eller flere ganger, hvor lang tid brukte dere på å bli gravid og når endte det i et normalt svangerskap?

Jeg er 38 år og har mistet tidlig 2 ganger siden juni i år. Jeg har blitt rask gravid med de andre. Minste barnet er har jeg sammen med en annen mann og jeg var 36 år da jeg ble gravid med barnet vårt. Det tok 7 PP før det klaffet den gangen. Jeg vet at det kan være veldig individuelt, men er ute etter å høres andres erfaringer☺️🙏🏻 Vi har veldig lyst på et barn til sammen og håper det ikke er for sent pga alderen min❤️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min aller første graviditet endte i SA, da var jeg 31, tok 7 mnd før jeg ble gravid igjen, vellykket graviditet.

Gravid igjen når jeg var 34, gravid på første forsøk, vellykket graviditet

Ble gravid på første forsøk som 38 åring, men denne graviditeten endte i MA (fosteret døde i uke 7, men oppdaget tilfeldig på ul i uke 11.) Tok 4 mnd før jeg ble gravid igjen, men endte i tidlig SA. Gravid igjen neste syklus, vellykket graviditet.

Anonymkode: 6e9d3...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 år gammel, og har hatt to tidlige (2-3 uker etter befruktning) SA i år, en i mai og en nå i september. Sluttet på pillen i februar. De har ikke funnet noe galt på UL eller blodprøver. 

Anonymkode: e620a...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36 år om noen mnd. Har et barn på 3 år, mistet 3 i SA. De to siste nå etter 35 år. Prøver fortsatt på nr 2.

Anonymkode: af9ff...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i SA i desember 2017, 36 år. Så mistet jeg i MA i april 2018, 36 år. Nå er jeg 13 uker på vei og alt er bra med den lille, 37 år. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Min aller første graviditet endte i SA, da var jeg 31, tok 7 mnd før jeg ble gravid igjen, vellykket graviditet.

Gravid igjen når jeg var 34, gravid på første forsøk, vellykket graviditet

Ble gravid på første forsøk som 38 åring, men denne graviditeten endte i MA (fosteret døde i uke 7, men oppdaget tilfeldig på ul i uke 11.) Tok 4 mnd før jeg ble gravid igjen, men endte i tidlig SA. Gravid igjen neste syklus, vellykket graviditet.

Anonymkode: 6e9d3...e02

Takk for at du deler🙏🏻 Høres tøfft ut for dere, men så bra at det ordnet seg! Det er godt å høre andres erfaringer og ekstra når det går bra til slutt❤️☺️ Jeg hadde en MA i uke 13 første gang jeg ble gravid og den gangen var jeg kun 22 år, men tenker de siste SA’ne har kanskje noe med alderen min å gjøre. Vi får bare håpe på det beste og at en spire plutselig klorer seg fast🤞🏻 Er du gravid nå? Har du eventuelt ekstra oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Chara skrev:
 

Jeg mistet i SA i desember 2017, 36 år. Så mistet jeg i MA i april 2018, 36 år. Nå er jeg 13 uker på vei og alt er bra med den lille, 37 år. 😊

Takk for at du deler🙏🏻 Gratulerer så mye❤️ Er det første barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Er 36 år om noen mnd. Har et barn på 3 år, mistet 3 i SA. De to siste nå etter 35 år. Prøver fortsatt på nr 2.

Anonymkode: af9ff...4e2

Huff det skal ikke være enkelt❤️. Håper dere lykkes snart🙏🏻 Ble du gravid uten å miste første gangen? Hvor lang tid brukte dere før dere ble gravid den gangen?

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er 32 år gammel, og har hatt to tidlige (2-3 uker etter befruktning) SA i år, en i mai og en nå i september. Sluttet på pillen i februar. De har ikke funnet noe galt på UL eller blodprøver. 

Anonymkode: e620a...4c3

Så leit at du også har mistet 2 stk ila så kort tid😕 Har du barn fra før? Satser på at dere bare har vært maks uheldig og at alle gode ting er 3❤️ Du blir tydeligvis lett gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet 4 ganger fra jeg var 38. Fikk min første og eneste når jeg var 40. Prøvde på flere men bare mistet igjen så vi gav oss.

Anonymkode: 888ec...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Mistet 4 ganger fra jeg var 38. Fikk min første og eneste når jeg var 40. Prøvde på flere men bare mistet igjen så vi gav oss.

Anonymkode: 888ec...d0d

Huff det hørtes tøfft ut. Var dere til utredning? Så bra dere fikk 1 barn iallefall❤️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid  med nummer 2 ( med nr 1 var jeg 27 år) når jeg var 35, endte i MA i februar, ble gravid igjen i mai, men endte i tidlig SA/kjemisk. Ble gravid rett etter det og så langt er alt bra, er i uke 20 nå:) er nå 36 år. 

Masse lykke til:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig positivt at du blir fort gravid da! Og med tanke på at dere har fått et barn for bare noen år siden, er vel sjansene store for at det ender med en vellykket graviditet❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en gang, så tidlig at hadde jeg ikke tatt en test tidlig hadde jeg ikke vist det, når jeg var 37. Før det har jeg 5 svangerskap, 4 barn og et svangerskap utenfor livmoren når jeg var i 20 årene. Ble fort gravid igjen etter sa’en og fødte når jeg var 38. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid i pp7, men mistet da jeg var 31 år

Så tok det nye 11 pp å bli gravid -- fødte da jeg var 33 år.

Gravid i pp5 i alderen 34, mistet.

Ble gravid igjen 3 mnd etter siste SA -- 34 år.

Anonymkode: aa354...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, frk.Sanna skrev:
 

Takk for at du deler🙏🏻 Gratulerer så mye❤️ Er det første barnet?

Tusen takk! ❤ Ja det er første barnet.

Krysser fingrene for at spiren sitter hos deg snart og at det går bra hele veien til mål. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Lillyvally skrev:
 

Ble gravid  med nummer 2 ( med nr 1 var jeg 27 år) når jeg var 35, endte i MA i februar, ble gravid igjen i mai, men endte i tidlig SA/kjemisk. Ble gravid rett etter det og så langt er alt bra, er i uke 20 nå:) er nå 36 år. 

Masse lykke til:) 

Tusen takk, ja håper det er positivt at vi har klart å få et barn sammen. Mannen hadde litt lavere antall sædceller da vi sjekket oss i 2016, men som sagt i år ble vi jo veldig rask gravide. På første og 3 forsøk...Så bra at det gikk for dere på andre forsøk. Masse lykke til. Nyt magen❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Chara skrev:
 

Tusen takk! ❤ Ja det er første barnet.

Krysser fingrene for at spiren sitter hos deg snart og at det går bra hele veien til mål. ❤

Tusen takk❤️ Så spennende. En fantastisk tid😍 Nyt tiden fremover❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Gravid i pp7, men mistet da jeg var 31 år

Så tok det nye 11 pp å bli gravid -- fødte da jeg var 33 år.

Gravid i pp5 i alderen 34, mistet.

Ble gravid igjen 3 mnd etter siste SA -- 34 år.

Anonymkode: aa354...fc0

Huff dette hørtes veldig tøfft ut. Har dere klart å få flere barn? Har dere vært på utredning?😕❤️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...